Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11 13:56
De computer van m'n broer wil ineens niet meer starten en geeft geen beeld. De leds van moederbord/behuizing gaan branden, hardeschijven beginnen te draaien en er zijn geen error peeps te horen uit de speaker.
Behalve toen ik al het geheugen verwijderd had, toen kreeg ik wel error peeps.

Ik heb zelf het vermoeden dat het moederbord het begeven heeft maar misschien is het wel de CPU? Wat denken jullie?

Wat ik heb geprobeerd
Andere voeding.
Ander geheugen.
Niet noodzakelijke hardware losgekoppeld.
Videokaart losgekoppeld en onboard video aangesloten.
BIOS reset en batterij tijdje eruit gehaald.

Hardware
Asus H87M-E,s1150
Intel Core i5-4570,s1150
Corsair Vengeance BLUE,1866-8GB KIT
MSI GTX 660 OC,2GB
Samsung 840 Basic 250GB

[ Voor 3% gewijzigd door Sacul op 03-08-2017 13:33 ]

Beste antwoord (via Sacul op 07-08-2017 23:20)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11 18:24
Slavy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Waar haal je deze info vandaag? Er zijn meerdere sites die zeggen dat het mogelijk is, sterker nog, op de support pagina van Asus wordt wederom de AI Suite aangeraden om te overclocken.
Ja, het is in theorie wel mogelijk, maar het wordt over het algemeen niet echt gedaan, deels omdat het omslachtig is en als je écht wil overklokken, koop je wel een -K-processor en een Z-moederbord.

@Sacul Heb je al een andere monitor of vga-kabel geprobeerd? Of op zijn minst je huidige monitor op een andere computer aangesloten? Zo ja, dan wordt het toch eens tijd om je aandacht op het moederbord te richten. Windows 10 is heel flexibel met andere hardware, dus je hoeft niet opnieuw te installeren als je op v&a (of bij een vriend) een ander moederbord haalt.

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is de PC overclocked?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• faraga
Probeer eens de videokaart eruit te halen en het scherm direct op het moederbord aan te sluiten.
Hoe wil je dat doen met een niet-overklokbare processor en een niet-overklokbaar moederbord?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

faraga schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:29:
Probeer eens de videokaart eruit te halen en het scherm direct op het moederbord aan te sluiten.

[...]

Hoe wil je dat doen met een niet-overklokbare processor en een niet-overklokbaar moederbord?
Waar haal je deze info vandaag? Er zijn meerdere sites die zeggen dat het mogelijk is, sterker nog, op de support pagina van Asus wordt wederom de AI Suite aangeraden om te overclocken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Sacul
Nee, niets overclocked.

@faraga Sorry vergeten te melden, dit heb ik ook geprobeerd, onboard VGA geeft ook geen beeld.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Sacul Misschien lullig, maar probeer eens een andere monitor? Zie dat nog niet bij je "trail & error" lijst staan.

Acties:
  • Beste antwoord

• faraga
Slavy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Ja, het is in theorie wel mogelijk, maar het wordt over het algemeen niet echt gedaan, deels omdat het omslachtig is en als je écht wil overklokken, koop je wel een -K-processor en een Z-moederbord.

@Sacul Heb je al een andere monitor of vga-kabel geprobeerd? Of op zijn minst je huidige monitor op een andere computer aangesloten? Zo ja, dan wordt het toch eens tijd om je aandacht op het moederbord te richten. Windows 10 is heel flexibel met andere hardware, dus je hoeft niet opnieuw te installeren als je op v&a (of bij een vriend) een ander moederbord haalt.

• Sacul
Ik had mijn lijstje wat uitgebreider moeten maken merk ik :)

Monitor is werkend bij andere systemen. Ik heb overigens zowel VGA als DVI kabels getest.
Zou een PC kunnen starten tot POST zonder CPU (of kapot CPU)?

• faraga
Kapotte cpu's komen echt niet voor, tenzij je hem fysiek hebt beschadigd. Zonder processor start je computer overigens al helemaal niet op. Ken je nergens iemand die nog een moederbord heeft met socket 1150?

• Sacul
Ok, dan moet het haast wel het moederbord zijn. Er kan vrijwel niets geks met de CPU gebeurd zijn.
Helaas kan ik niet een ander moederbord testen zonder deze eerst aan te schaffen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, want CSL is geen problemenhonk.

• Sacul
Bedankt voor het meedenken. Ik heb het moederbord vervangen en werkt weer top!
Pagina: 1