Toon posts:

OpenSource platform met dashboard EN invoermogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: (hopelijk in het juiste forum gepost!)

Zijn hier mensen die een OpenSource software weten die ik kan draaien op een webserver dat de volgende mogelijkheden bied:

- Invoer van data door middel van on-site formulier
- Dashboard functionaliteit
- Mogelijkheid tot aanmaken van verschillende gebruikers met verschillende rechten en dashboards
- Geschiedenis van invoer bijhoud (dus aanpassingen die gebruikers maken moeten in een grafiek worden bijgehouden)

De data zal bestaan uit:

- Integers
- Lange strings - antwoorden op vragen vanuit google forms

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wil het in de eerste instantie op mijn eigen server hosten (letsencrypt/nginx/etc)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Grafana - lijkt erop te doen wat ik wil op het vlak van dashboard. Alleen datainput kan helaas niet en het is nogal omslachtig met SQL queries die ik handmatig moet invullen

- Shiny - Mooie interface, en volgens mij WEL makkelijk om gebruik.. maar weer geen input mogelijheid

- Netdata

Allen zijn voornamelijk gericht op data vanuit servers zoals uptime, aantal gebruikers die zijn ingelogd etc.

TLDR:
Webpakket met mogelijkheid tot INVOER van data en diezelfde data via een DASHBOARD weergeven voor de verschillende end-users.

Bij voorbaat dank!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt dus dingen opslaan maar geen database? Zo lees ik het althans. SQL is trouwens ontworpen voor niet programmeurs.

Kan je niet alles doen met Google Forms? Daar kun je data ook grafisch weergeven. Er zijn genoeg scripting mogelijkheden. En men kan inloggen via Google en dan de forms invullen etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!
Alles wordt opgeslagen in databases, dus dat is geen probleem. Echter schrijf liever geen SQL queries als het niet nodig is :-)

Heb specifiek een op gebruikers rechten gebaseerde dashboard nodig, dus google forms lijkt me niet een echte oplossing.

Heb inmiddels wel Mendix gevonden: en hoewel veel te uitgebreid lijkt het te kunnen wat ik wil.
Enig is: Het is geen opensource.

Iemand die een pakket zoals mendix kent maar dan open source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29:
De data zal bestaan uit:
- Integers
- Lange strings - antwoorden op vragen vanuit google forms
Als je dan toch een dynamisch dashboard met userfunctionaliteit etc. nodig hebt, mag ik dan vragen waarom je dan data uit google forms gaat halen om je dashboard mee te vullen? Kun je dan niet beter een pakket pakken waar de data rechtstreeks ingestopt wordt i.p.v. eerst in google forms?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Beschrijf eens welk probleem je aan het oplossen bent. Je beschrijft nu een oplossing zonder dat je ons laat weten wat je probleem is. Wanneer wij ook weten wat je wilt bereiken kunnen we je mogelijk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Harrie en flapdrol. Dank voor jullie bijdrage.
Het onderzoek is nu even gaande en kom er inderdaad achter dat ik uit onwetendheid de foute vragen stel.

Zodoende, het doel:

Ik wil een platform waarbij aan de ene kant projecten ingevoerd kunnen worden die van te voren door middel van een vragenlijst gedefinieerd zijn (Kosten, omschrijving, etx).
Aan de andere kant wil ik een dashboard, die per gebruiker aangepast kan worden aan de eisen van die gebruiker. De data die weergegeven wordt is natuurlijk gebaseerd op de invoer.

Bijvoorbeeld:
Persoon Y is met een team bezig met project 'server bouwen' . Deze persoon houd bij de data invoer kant bij hoe ver hij is, de omschrijving van het project, de kosten die gemaakt zijn... etc.

Persoon X is met een ander project bezig.

Persoon Z is manager en wil een overzicht van de projecten - zo moet hij in zijn dashboard kunnen zien hoe ver welk project is en hoeveel dat gekost heeft.

Ieder persoon heeft dus een voor hem toepasselijk dashboard - of overzicht.

Hopelijk is het zo duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vanuit jouw omschrijving lijkt het er op dat je naar een project management tool zoekt. Daarvan zijn er oneindig veel en gelukkig ook een heel aantal opensource projecten. Misschien dat dit een goede start is:

https://opensource.com/bu...ect-management-tools-2016

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Maar dat is helaas niet wat ik zoek.
Bijvoorbeeld taiga heb ik draaien nu om mijn eigen projecten te managen, mooie software trouwens! Mis alleen tijd en agenda functionaliteit.

Wat ze allemaal lijken te missen is een aanpasbaar dashboard per persoon gebaseerd op data vanuit meerdere gegevens bronnen (zoals ik heb proberen te omschrijven).
Pagina: 1