Hoi Tweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc te bouwen. Op dit moment heb ik een budget gaming pc en ik wil graag over naar een beestje. Ik heb nog een ssd en hdd die ik uit mijn andere pc kan halen. Ik heb wel een ssd in het lijstje staan, maar is dit het waard, of zeggen jullie van; gooi je oude ssd er maar gewoon in (samsung 850 evo).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil high-end gamen en de aankomende tijd gereed staan voor nieuwe games. Daabij multitask ik ook vaak. Op dit moment heb ik 2 beeldschermen, maar wil er uiteindelijk 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €1500,- kosten. Dit wil niet zeggen dat het persee €1500,- moet kosten, minder is uiteraard ook beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 250 GB en een HDD van 1 TB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar beste prijs/kwaliteit verhouding. Niet zozeer naar een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben gek op RGB
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel wat jullie eventueel anders zouden doen en waarom jullie dit anders zouden doen. Ik heb zo'n vermoede dat veel van jullie gaan reageren met ga voor de Ryzen etc. Dit is van harte welkom, maar graag wel even een uitleg erbij. Ik kijk uit naar de reacties, want ik wil graag beginnen aan m'n nieuwe build!
Hierbij een lijstje met gekozen componenten:
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan, maar ik weet bij lange na niet alles. Keuze qua moederbord vind ik ook erg lastig.
Tot slot: Is het handig om te wachten tot de nieuwe AMD kaarten op de markt en zoja; waarom?
Ik ben van plan om een nieuwe gaming pc te bouwen. Op dit moment heb ik een budget gaming pc en ik wil graag over naar een beestje. Ik heb nog een ssd en hdd die ik uit mijn andere pc kan halen. Ik heb wel een ssd in het lijstje staan, maar is dit het waard, of zeggen jullie van; gooi je oude ssd er maar gewoon in (samsung 850 evo).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil high-end gamen en de aankomende tijd gereed staan voor nieuwe games. Daabij multitask ik ook vaak. Op dit moment heb ik 2 beeldschermen, maar wil er uiteindelijk 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €1500,- kosten. Dit wil niet zeggen dat het persee €1500,- moet kosten, minder is uiteraard ook beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 850 EVO 250 GB en een HDD van 1 TB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar beste prijs/kwaliteit verhouding. Niet zozeer naar een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben gek op RGB
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een oordeel wat jullie eventueel anders zouden doen en waarom jullie dit anders zouden doen. Ik heb zo'n vermoede dat veel van jullie gaan reageren met ga voor de Ryzen etc. Dit is van harte welkom, maar graag wel even een uitleg erbij. Ik kijk uit naar de reacties, want ik wil graag beginnen aan m'n nieuwe build!
Hierbij een lijstje met gekozen componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 302,50 | € 302,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | € 147,95 | € 147,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,90 | € 579,90 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Corsair HD120 RGB LED (met PWM-controller), 120mm | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,52 | € 135,52 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.533,67 | |
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan, maar ik weet bij lange na niet alles. Keuze qua moederbord vind ik ook erg lastig.
Tot slot: Is het handig om te wachten tot de nieuwe AMD kaarten op de markt en zoja; waarom?