Windows 10 laptop op iMac aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 28.516 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billov
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05-2023
Voor mijn werk heb ik een Windows 10 laptop (14inch). Voor thuisgebruik heb ik onlangs een nieuwe iMac aangeschaft 27inch. Ik zou graag, wanneer ik thuiswerk, deze laptop willen aansluiten op mijn 27inch iMac beeldscherm en vroeg mij af of dit mogelijk is? Dan is mijn beeldscherm iets groter :)
Iemand hier ervaringen mee?

De Windows laptop is een Dell Latitude e7440 en mijn iMac is een 27inch 5K van dit jaar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Even snel voor je gezocht:
https://discussions.apple.../7976201?start=0&tstart=0

Helaas niet mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien erg out of the box thinking, maar je kunt uiteraard wel RDPen vanaf je Mac en dan gebruik je dus wel je 27" Niet ideaal, maar dan heb je wel het voordeel van een grote workspace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Beste oplossing is inderdaad de Remote Desktop app van Microsoft uit de app store halen en daarmee verbinding maken met je laptop. Zolang je niets grafisch wilt doen gaat dat heel behoorlijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:54
Voorheen (geen idee of het nog steeds kan) kon je dmv "Target Display Mode" via Mini-Displaypoorten je iMac's beeldscherm gebruiken als extra scherm (ook op non-Apple devices).

Wellicht kun je daar op zoeken ;) (of het nog steeds kan). Anders is RDP-en idd ook een prima "oplossing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billov
Oke, ik ga die Remote Desktop app van Microsoft vanavond eens proberen. Het gaat inderdaad niet om grafisch werk. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows 10 Home heeft geen RDP inkomende mogelijkheid, alleen uitgaande mogelijkheid (dus wel connecten van Windows 10 Home naar een andere machine).

En anders kan je iets als TeamViewer, VNC of iets dergelijks gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:51:
Windows 10 Home heeft geen RDP inkomende mogelijkheid, alleen uitgaande mogelijkheid (dus wel connecten van Windows 10 Home naar een andere machine).

En anders kan je iets als TeamViewer, VNC of iets dergelijks gebruiken.
Gezien het een Latitude betreft ben ik niet zo bang voor het ontbreken van een Pro versie, die worden immers standaard van Pro voorzien. Alleen een flinke debiel zet daar home op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

nelizmastr schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Gezien het een Latitude betreft ben ik niet zo bang voor het ontbreken van een Pro versie, die worden immers standaard van Pro voorzien. Alleen een flinke debiel zet daar home op :+
Eens maar gezien de ietwat summiere topicstart, wilde ik voorkomen dat we vanavond een boze / huilende @Billov in het topic moesten troosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Eens maar gezien de ietwat summiere topicstart, wilde ik voorkomen dat we vanavond een boze / huilende @Billov in het topic moesten troosten ;)
Van VNC ga je nog harder huilen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billov
Gister een kwartiertje uitgeprobeerd. Die Remote Desktop app van Microsoft werkt uitstekend!! Er staat overigens inderdaad Pro op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960675

Hoi Billov,

Kun je me samenvattend vertellen wat ik moet aanschaffen en moet doen? Ik heb een laptop van de zaak (Windows 7) en wil als ik thuiswerk gebruik maken van mijn iMac (27inch). Kun je dit in een paar stappen aangeven aub? Of iemand anders? Ik ben niet de meest deskundige op dit gebied namelijk ;) ..

Al vast bedankt, Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 960675 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:51:
Kun je me samenvattend vertellen wat ik moet aanschaffen en moet doen?
Topic niet gelezen? RDP App installeren op je Mac en verbinden naar je Windows. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke kabel heb ik nodig? Zoals je merkt ben ik amateur...sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Topic niet gelezen? RDP App installeren op je Mac en verbinden naar je Windows. Klaar.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :)
Hopelijk kun je ook aangeven welke kabel ik nodig heb..
gr. Gert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 960675 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:24:
Welke kabel heb ik nodig? Zoals je merkt ben ik amateur...sorry.
Het kan zowel met wired als wireless kabels :) Zolang je maar op hetzelfde netwerk bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Het kan zowel met wired als wireless kabels :) Zolang je maar op hetzelfde netwerk bent aangesloten.
Mogelijk (waarschijnlijk?) een domme vraag : moet ik op de FireWire (800) of op Thunderbold aansluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 960675 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Mogelijk (waarschijnlijk?) een domme vraag : moet ik op de FireWire (800) of op Thunderbold aansluiten...
Geen van beide, beide apparaten dienen met hetzelfde netwerk verbonden te zijn, of dit bedraad of draadloos is maakt in eerste instantie niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billov
Precies wat Max3400 en Nielson zeggen: bedraad of draadloos op hetzelfde netwerk zijn. Remote desktop assistent op je Windows PC zetten, die config-file vanuit die app exporteren of even naar jezelf toemailen> openen op je iMac. Inladen in die RDP-app op je iMac en hij regelt de verbinding vanzelf.
Dit was eigenlijk de enige mogelijkheid zoals ik hem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Billov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:45:
Precies wat Max3400 en Nielson zeggen: bedraad of draadloos op hetzelfde netwerk zijn. Remote desktop assistent op je Windows PC zetten, die config-file vanuit die app exporteren of even naar jezelf toemailen> openen op je iMac. Inladen in die RDP-app op je iMac en hij regelt de verbinding vanzelf.
Dit was eigenlijk de enige mogelijkheid zoals ik hem zag.
Nu snap ik het. Dank jullie wel allemaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
eric.1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:36:
Voorheen (geen idee of het nog steeds kan) kon je dmv "Target Display Mode" via Mini-Displaypoorten je iMac's beeldscherm gebruiken als extra scherm (ook op non-Apple devices).

Wellicht kun je daar op zoeken ;) (of het nog steeds kan). Anders is RDP-en idd ook een prima "oplossing"
iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) en nieuwere iMac-modellen kunnen niet als beeldscherm voor de modus Doelbeeldscherm worden gebruikt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204592

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1048595

Goedenavond,

Ik probeer mijn Windows(werk)laptop via remote desktop te verbinden met mijn IMac.
Ik heb de app geinstalleerd en het juiste IP adres. Daarna vraagt hij naar ‘user account’ een user name en password. Hij lijkt dan de gegevens van het domein van mijn werk te vragen, terwijl ik alleen verbinding met de laptop wil. Lang verhaal kort: geen verbinding. Ikzelf ben een beetje een digi beet - misschien weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 1048595 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:26:
Goedenavond,

Ik probeer mijn Windows(werk)laptop via remote desktop te verbinden met mijn IMac.
Ik heb de app geinstalleerd en het juiste IP adres. Daarna vraagt hij naar ‘user account’ een user name en password. Hij lijkt dan de gegevens van het domein van mijn werk te vragen, terwijl ik alleen verbinding met de laptop wil. Lang verhaal kort: geen verbinding. Ikzelf ben een beetje een digi beet - misschien weet iemand een oplossing?
Wil je van iMac naar laptop? Dan zal je je gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen waarmee je je aanmeldt op je laptop. Als dat een domeinaccount is, dan moet je ook het domein opgeven inderdaad.

Gebruikersnaam: DOMEIN\Gebruiker (in deze vorm noteren, inclusief de schuine streep)
Wachtwoord: ***********

Wil je van laptop naar iMac dan kan dat niet zo, daarvoor moet je scherm delen op de iMac hebben draaien en een VNC viewer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 1048595 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:26:
Goedenavond,

Het is niet handig om een oud topic te kicken, met een compleet ander probleem dan de originele topicstarter. Dit topic gaat dan ook op slot.

Je kunt het beste een nieuw, eigen topic aanmaken, waarin je duidelijk vermeld wat het probleem is, welke relevant hard- en software je gebruikt, en wat je zelf al hebt gevonden en gezocht. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.