Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Mijn vraag:

Dag tweakers,
Ik heb een gtx 1060 gekocht van het merk Gigabyte, maar heb een raar probleem.
Bij het opstarten gaat alles prima, zodra ik ga gamen dan gaat de fan aan, maar gelijk op volle touren.
Na het afsluiten van de game blijft de fan op hoge touren door draaien....
Het enige wat helpt is dan opnieuw opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Als ik de driver gebruik die bij de cd (372.54) zit en niet verder update dan is het probleem niet,
maar zodra ik van de website de nieuwste driver pak (gigabyte website: 382.33 of nvidia website:384.94) dan is het probleem wel..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de hele avond zitten googlen en heb een paar posts gevonden met hetzelfde probleem.
Heb UDD gedownload om alle oude drivers te verwijderen. Heb met msi afterburner en met extreme gaming engine geprobeerd custom fan instellingen te doen maar beide programma's geven aan dat de fanspeed op nul staat. Er is misschien nog 1 oplossing en dat is mijn VBIOS updaten maar ik lees veel waarschuwingen dat als het fout gaat mijn systeem stuk kan gaan, en hierbij heb ik jullie advies nodig?? of eventueel een andere oplossing.

Ik heb de kaart via marktplaats incl bon nieuw in doos gekocht, diegene heeft hem bij amazon.de gekocht. Ik weet verder nog niet hoe dat zit met garantie via daar maar dat zou mijn laatste redmiddel kunnen zijn.

Alvast bedankt!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Beste antwoord (via daltona op 07-08-2017 11:46)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Niet aan je VBIOS komen tenzij je weet wat je doet en het niet erg vind om je garantie weg te doen.

Kan je de temperatuur van je gpu eens bekijken idle en tijdens gamen. Als die hoog oploopt dan kan het zijn dat de heatsink niet goed contact maakt met je gpu. Heb je gekeken of de warranty void seal er nog goed opzit? Het kan maar zo zijn dat degene waarvan je hem hebt gekocht er een andere koeler op had en de originele er als een n00b weer op heeft gezet :p.

Zou dus best kunnen dat je een mining kaart te pakken hebt waar al een andere bios inzit voor het fan profiel. Dan heb je dus niks aan je garantie (je kan het natuurlijk altijd proberen ;)).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Niet aan je VBIOS komen tenzij je weet wat je doet en het niet erg vind om je garantie weg te doen.

Kan je de temperatuur van je gpu eens bekijken idle en tijdens gamen. Als die hoog oploopt dan kan het zijn dat de heatsink niet goed contact maakt met je gpu. Heb je gekeken of de warranty void seal er nog goed opzit? Het kan maar zo zijn dat degene waarvan je hem hebt gekocht er een andere koeler op had en de originele er als een n00b weer op heeft gezet :p.

Zou dus best kunnen dat je een mining kaart te pakken hebt waar al een andere bios inzit voor het fan profiel. Dan heb je dus niks aan je garantie (je kan het natuurlijk altijd proberen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
de kaart was helemaal geseald en de bon gedateerd op 29-7-2017, maar volgens mij doet hij het nu goed. blijkbaar zat er toch nog een oude driver dwars want na toch nog een keer UDD te hebben gedraaid en opnieuw de nieuwste driver te installeren lijkt het allemaal te werken. ik kijk het nog even een dagje aan. ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Heb het inmiddels een paar dagen getest en het is inderdaad opgelost. Toch een oude driver die dwarszat denk ik. Bedankt!