\\ip nummer ?

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik las hier ergens op GoT dat je bij sommige IP nummers in de gedeelde mappen kan kijken
Dit gebeurt dan door in Internet Explorer \\ipnummer te doen
Dus ik had een paar IP's geprobeerd, en het lukte alleen bij iemand die met een Windows 2000 netwerk zat. Ik zit zelf ook met een Win2k netwerk en hij kon ook bij mij kijken

Maar bij andere mensen is me dit nog niet gelukt, en anderen konden ook niet bij mij kijken :?

Ik heb een Chello verbinding en die andere gozer waarbij ik kon kijken heeft een World Online ADSL verbinding

Hoe kan dit :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

omdat win2k een aantal geheime shares heeft voor de admins . dit is iets van \\ip\\c$ oid.
dan hoeven ze niet bij iedereen een drive te sharen . maar kunne ze toch bij je binnen fietsele.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Ja dat klopt,
Ik had dat ook opgemerkt want ik ben sinds 2 dagen bezig met file-sharing op me Win2k workstation en Win98 Gateway

dan heb je idd. \\ip\c$ , password invullen en klaar

maar goed
voor de rest niets te melden

-virtual

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

In principe is \\ip\share niets anders dan \\computername\share.
Om dit te laten werken zijn er wel een aantal voorwaarden :
- file-sharing moet aan het IP-protocol gebonden zijn (dit risico is een van de redenen waarom je voor sharing op een lokaal netwerk toch beter NetBEUI kunt gebruiken);
- dat moet niet op de dialin-adapter of netwerk-kaart naar het kabel-/ADSL-modem uitgezet zijn;
- er moet zich geen firewall mee bemoeien.
Ofwel, als het kan, en het de bedoeling van de eigenaar van het systeem niet was, is deze onzorgvuldig geweest. Vaak is dit een oorzaak van te weinig kennis, zoals de hierboven aangehaalde default-shares voor Win2k.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

dat moet niet op de dialin-adapter of netwerk-kaart naar het kabel-/ADSL-modem uitgezet zijn;
Ummm, dat moet juist uitgezet zijn op die kaart..... (neem aan typefoutje?)