Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
omdat win2k een aantal geheime shares heeft voor de admins . dit is iets van \\ip\\c$ oid.
dan hoeven ze niet bij iedereen een drive te sharen . maar kunne ze toch bij je binnen fietsele.
dan hoeven ze niet bij iedereen een drive te sharen . maar kunne ze toch bij je binnen fietsele.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Ja dat klopt,
Ik had dat ook opgemerkt want ik ben sinds 2 dagen bezig met file-sharing op me Win2k workstation en Win98 Gateway
dan heb je idd. \\ip\c$ , password invullen en klaar
maar goed
voor de rest niets te melden
-virtual
Ik had dat ook opgemerkt want ik ben sinds 2 dagen bezig met file-sharing op me Win2k workstation en Win98 Gateway
dan heb je idd. \\ip\c$ , password invullen en klaar
maar goed
voor de rest niets te melden
-virtual
In principe is \\ip\share niets anders dan \\computername\share.
Om dit te laten werken zijn er wel een aantal voorwaarden :
- file-sharing moet aan het IP-protocol gebonden zijn (dit risico is een van de redenen waarom je voor sharing op een lokaal netwerk toch beter NetBEUI kunt gebruiken);
- dat moet niet op de dialin-adapter of netwerk-kaart naar het kabel-/ADSL-modem uitgezet zijn;
- er moet zich geen firewall mee bemoeien.
Ofwel, als het kan, en het de bedoeling van de eigenaar van het systeem niet was, is deze onzorgvuldig geweest. Vaak is dit een oorzaak van te weinig kennis, zoals de hierboven aangehaalde default-shares voor Win2k.
Om dit te laten werken zijn er wel een aantal voorwaarden :
- file-sharing moet aan het IP-protocol gebonden zijn (dit risico is een van de redenen waarom je voor sharing op een lokaal netwerk toch beter NetBEUI kunt gebruiken);
- dat moet niet op de dialin-adapter of netwerk-kaart naar het kabel-/ADSL-modem uitgezet zijn;
- er moet zich geen firewall mee bemoeien.
Ofwel, als het kan, en het de bedoeling van de eigenaar van het systeem niet was, is deze onzorgvuldig geweest. Vaak is dit een oorzaak van te weinig kennis, zoals de hierboven aangehaalde default-shares voor Win2k.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Ummm, dat moet juist uitgezet zijn op die kaart..... (neem aan typefoutje?)dat moet niet op de dialin-adapter of netwerk-kaart naar het kabel-/ADSL-modem uitgezet zijn;