Toon posts:

Politie eisen tot opvragen camerabeelden MP oplichter

Pagina: 1
Acties:
  • 3.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben 26 juli opgelicht op marktplaats met een bedrag van 400,- voor een iphone 7 met oplicht rekening nummer *knip* Rekeningnummers plaatsen we hier niet. Al helemaal niet als het niet zeker is of het wel een oplichter is.

Hiervan aangifte gedaan, en verdere research, aangezien je van de politie niet veel hoeft te verwachten.

Het vreemde is is dat deze oplichter mij wel een bon heeft gestuurd van een track&trace link, waarmee ik het pakketje kan volgen. Alleen is het nooit aangekomen.
Ik heb postNL benaderd, en gevraagd waar deze track&trace is aangemaakt/gescand, ze hebben mij (gelukkig) die informatie gegeven. En het blijkt dus dat het een Bruna Betreft in Boxtel aan de Rechterstraat 19.

De exacte tijd die op de bon staat is 17:57 uiteraad op 26 juli 2017

Nu wil ik de politie of de e-crime afdeling eisen om de camera beelden op te van dit moment om zo een strafrechtelijke procedure te starten en uiteindelijk me geld terug te krijgen.

Me vraag is; wie weet via welke weg ik de politie kan dwingen deze camera beelden op te vragen? Want de e-crime afdeling stuurt mij alleen van die irritante copy/paste inhoud waar je gewoon niets aan hebt.
En beter bewijs om deze oplichter bij de kraag te pakken heb je niet, alleen moet de politie wel die camera beelden opvragen bij die Bruna.

Wie weet het antwoord op me vraag?
Graag serieuze reactie's

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 03-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Heb je al contact gezocht met de desbetreffende Bruna ?

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:25
Nee, de politie is leidend in het opsporingsonderzoek. Als burger heb je hier geen invloed op.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet. Hebben ze de middelen niet voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je koopt serieus een iPhone 7 voor €400,- via Marktplaats en betaald daarbij vooraf?

[ Voor 88% gewijzigd door EValentino op 03-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is het wel mogelijk om dit alvast bij de Bruna te melden zodat mogelijke beelden van dat tijdstip bewaard kunnen blijven.

Als je op de politie moet wachten ben je zo weken verder en dan heb je grote kans dat het beeldmateriaal al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 06:31
Ik denk dat de Bruna zelf die beelden ook aan jou af moet staan, omdat er sprake is van een onrechtmatige daad en dat ook voor Bruna kenbaar is. Die beelden geven jou echter niet genoeg om de identiteit te achterhalen. Mijn advies:
1. Stuur de betreffende Bruna een - aangetekende - brief waarin je ze vraagt de beelden in ieder geval veilig te stellen en je ze informeert dat je de politie zult laten weten dit verzoek te hebben gedaan.
2. Schrijf de politie en verzoek ze deze beelden te onderzoeken (niet eisen, maar verzoeken, je kunt eventueel een kopie sturen aan het openbaar ministerie).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Of gewoon bedenken dat je iets nooit vooraf moet betalen 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:48
Is moeilijk. Overigens wel apart dat de oplichter de moeite heeft genomen om iets op te sturen en een werkende track en tracenummer aan je te geven. Wat is er dat met het pakketje gebeurt ? Is dat ooit afgeleverd ergens is het zoek geraakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
Als ik het goed begrijp is er dus bij de Bruna een pakketlabel verkocht. Met jouw adres.
De verkoper heeft je het T&T nummer gestuurd. Maar hij heeft het pakket nooit op de post gedaan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:
Het vreemde is is dat deze oplichter mij wel een bon heeft gestuurd van een track&trace link, waarmee ik het pakketje kan volgen. Alleen is het nooit aangekomen.
Ik heb postNL benaderd, en gevraagd waar deze track&trace is aangemaakt/gescand, ze hebben mij (gelukkig) die informatie gegeven. En het blijkt dus dat het een Bruna Betreft in Boxtel aan de Rechterstraat 19.
Whut? Ik kan dit op 2 manieren uitleggen; je mag zelf bedenken wat je ermee doet:

1. Het pakket is overhandigd bij de Bruna, er is betaald voor verzenden, het pakket is op de rolkar gelegd om op te halen door TPG. Hierna is de verkoper weggegaan en het pakket is "ergens" tussen Bruna en jouw huis kwijt.

2. Het pakket is overhandigd bij de Bruna, er is betaald voor verzenden, het pakket is door baliemedewerker niet op de rolkar gelegd en (later) overhandigd aan de verkoper.

In beide gevallen (!!!!) vind ik niet dat je niet opgelicht bent. Dat een pakket wel afgetekend wordt in het officiele verzendtraject van TPG, doet mij vermoeden dat het pakket dus "kwijt of achterovergedrukt" is.

Je zegt al dat je contact hebt gehad met TPG; dan kunnen ze je vast ook wel vertellen waar het pakket zich als laatste heeft bevonden. En op basis van die lokatie, heb jij 0 rechten want de verkoper is de enige die met/bij TPG kan claimen dat het pakket niet aangekomen is op bestemming.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie ook niet waarom dit per se een oplichter is. Het bankrek.nr. is verder ook niet te vinden, anders dan bij een crosspost op een andere site.

Maar goed:
0stone0 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:
Heb je al contact gezocht met de desbetreffende Bruna ?
Bruna mag AFAIK niet beelden tonen aan de topicstarter, maar wel zou je ze vriendelijk en zonder enig recht van spreken kunnen vragen of ze zelf kijken. Als je zeker weet dat er iemand is te zien, dan kan je dat icm. NAW-gegevens van degene bij Bruna melden bij de politie.

Sowieso ook (vriendelijk) vragen of de opname bewaard kan blijven. Als de beelden een week bewaard blijven is het nu al te laat, als twee weken dan is het te laat als een officieel verzoek nog even duurt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Misschien is het wel mogelijk om dit alvast bij de Bruna te melden zodat mogelijke beelden van dat tijdstip bewaard kunnen blijven.

Als je op de politie moet wachten ben je zo weken verder en dan heb je grote kans dat het beeldmateriaal al weg is.
Ja, heb ik ook direct gedaan, de tijd en datum is door hun genoteerd, zowel als de hele situatie. Zij zullen volledige medewerking verlenen als de politie om de camera beelden vraagt, maar ja, dan wil en moet ik gewoon wel van hun een bevestiging dat ze dit hebben gedaan, want idd zoals jij ook zegt als je op hun medewerking wacht, is dat wachten tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 16:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

F_J_K schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:19:
Ik zie ook niet waarom dit per se een oplichter is. Het bankrek.nr. is verder ook niet te vinden, anders dan bij een crosspost op een andere site.

Maar goed:

[...]

Bruna mag AFAIK niet beelden tonen aan de topicstarter, maar wel zou je ze vriendelijk en zonder enig recht van spreken kunnen vragen of ze zelf kijken. Als je zeker weet dat er iemand is te zien, dan kan je dat icm. NAW-gegevens van degene bij Bruna melden bij de politie.

Sowieso ook (vriendelijk) vragen of de opname bewaard kan blijven. Als de beelden een week bewaard blijven is het nu al te laat, als twee weken dan is het te laat als een officieel verzoek nog even duurt ;)
Goed punt. Dit was ook mijn intentie.
Ik zal gewoon langs gaan, een glimlach op je gezicht zetten en netjes / vriendelijk het verhaal uit leggen. Misschien dat de Bruna medewerker begrip toont en iets voor de topicstarter kan betekenen :9~

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Whut? Ik kan dit op 2 manieren uitleggen; je mag zelf bedenken wat je ermee doet:

1. Het pakket is overhandigd bij de Bruna, er is betaald voor verzenden, het pakket is op de rolkar gelegd om op te halen door TPG. Hierna is de verkoper weggegaan en het pakket is "ergens" tussen Bruna en jouw huis kwijt.

2. Het pakket is overhandigd bij de Bruna, er is betaald voor verzenden, het pakket is door baliemedewerker niet op de rolkar gelegd en (later) overhandigd aan de verkoper.

In beide gevallen (!!!!) vind ik niet dat je niet opgelicht bent. Dat een pakket wel afgetekend wordt in het officiele verzendtraject van TPG, doet mij vermoeden dat het pakket dus "kwijt of achterovergedrukt" is.

Je zegt al dat je contact hebt gehad met TPG; dan kunnen ze je vast ook wel vertellen waar het pakket zich als laatste heeft bevonden. En op basis van die lokatie, heb jij 0 rechten want de verkoper is de enige die met/bij TPG kan claimen dat het pakket niet aangekomen is op bestemming.
Thnx voor je uitgebreide reactie. Wat ik zelf voor ogen heb, is dat er ook een optie open zou kunnen staan en dat is dat deze oplichter zelf bij deze bruna werkt, en fake post pakketten scant die helemaal niet bestaan. Dat zou ook meteen verklaren waarom m'n iphone nooit aangekomen is. Daarom zijn die camera beelden ook belangrijk. Ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt. Maar de oplichter was ook meteen stil, nadat ik hem vroeg dat de iphone nooit is aangekomen. En dat zijn toch kenmerken van een oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Kun je niet online zien met je track/trace waar je pakket op dit moment is?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Ja, heb ik ook direct gedaan, de tijd en datum is door hun genoteerd, zowel als de hele situatie. Zij zullen volledige medewerking verlenen als de politie om de camera beelden vraagt, maar ja, dan wil en moet ik gewoon wel van hun een bevestiging dat ze dit hebben gedaan, want idd zoals jij ook zegt als je op hun medewerking wacht, is dat wachten tot je een ons weegt.
Maar wat is het verhaal met het t en t nummer ? Daar zijn mensen meer geintereseerd in ? Want wellicht is het pakketje verstuurd maar misschien zoek geraakt ? Zal niet de eerste x zijn dat iets zoek raakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Ik denk dat de Bruna zelf die beelden ook aan jou af moet staan, omdat er sprake is van een onrechtmatige daad en dat ook voor Bruna kenbaar is. Die beelden geven jou echter niet genoeg om de identiteit te achterhalen. Mijn advies:
1. Stuur de betreffende Bruna een - aangetekende - brief waarin je ze vraagt de beelden in ieder geval veilig te stellen en je ze informeert dat je de politie zult laten weten dit verzoek te hebben gedaan.
2. Schrijf de politie en verzoek ze deze beelden te onderzoeken (niet eisen, maar verzoeken, je kunt eventueel een kopie sturen aan het openbaar ministerie).
Een winkel zal nooit camera beelden aan particulier geven. Dit is tegen de wet in. Alleen de politie heeft die bevoegdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:24:
[...]
Maar de oplichter was ook meteen stil, nadat ik hem vroeg dat de iphone nooit is aangekomen. En dat zijn toch kenmerken van een oplichter.
Dit is een belachelijke aanname. Als ik iets zou versturen en het zou volgens de ontvanger niet aan zijn gekomen, zou ik ook even met mijn mond vol tanden staan, daar het voor mij geen dagelijkse kost is iets versturen. Dat maakt mij zeker nog geen oplichter.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
Waarom zou iemand die je moedwillig oplicht de moeite nemen om naar een PTT kantoor te gaan en je een pakketje opsturen met de daarbij behorende kosten. En daarmee nog meer risico nemen om herkend te worden op camera beelden mocht het tot een gerechtelijke zaak komen. Daarom zijn mensen zo nieuwsxhierig wat er met het tnt nummer is gebeurt?

Ben zelf ook 2x opgelicht en mijn ervaring is zodra het geld is overgemaakt dat het angstvallig stil blijft. Zijn allebei niet naar het postkantoor geweest laat staan dat ik een tnt nummer van ze gekregen heb.
NMe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Nou weet ik dat jij weet waar je het over hebt, maar dit verbaast me een beetje. Op basis waarvan kun je Bruna ertoe aanzetten dat ze camerabeelden van een derde partij afstaan wanneer die onrechtmatige daad nog niet bewezen is en er geen toestemming is van een OvJ of rechter?

[...]

Je kan Track & Trace-codes aanmelden maar niets versturen. Dat gebeurt ook als je de code online aanmaakt.
Ah okay dit wist ik dus niet. Maar wel apart dat hij dan wel in de winkel gestaan heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door Bartosy op 03-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

StevenK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Ik denk dat de Bruna zelf die beelden ook aan jou af moet staan, omdat er sprake is van een onrechtmatige daad en dat ook voor Bruna kenbaar is.
Nou weet ik dat jij weet waar je het over hebt, maar dit verbaast me een beetje. Op basis waarvan kun je Bruna ertoe aanzetten dat ze camerabeelden van een derde partij afstaan wanneer die onrechtmatige daad nog niet bewezen is en er geen toestemming is van een OvJ of rechter?
[...]

Thnx voor je uitgebreide reactie. Wat ik zelf voor ogen heb, is dat er ook een optie open zou kunnen staan en dat is dat deze oplichter zelf bij deze bruna werkt, en fake post pakketten scant die helemaal niet bestaan.
Je kan Track & Trace-codes aanmelden maar niets versturen. Dat gebeurt ook als je de code online aanmaakt.
Ome Ernst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Dit is een belachelijke aanname. Als ik iets zou versturen en het zou volgens de ontvanger niet aan zijn gekomen, zou ik ook even met mijn mond vol tanden staan, daar het voor mij geen dagelijkse kost is iets versturen. Dat maakt mij zeker nog geen oplichter.
Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan maar in zijn geheel niet meer reageren? Nee. Dat doet geen weldenkend mens. Ik zou nog eerder de ander voor oplichter uitmaken dan niet meer reageren.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 03-08-2017 11:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
[...]

Thnx voor je uitgebreide reactie. Wat ik zelf voor ogen heb, is dat er ook een optie open zou kunnen staan en dat is dat deze oplichter zelf bij deze bruna werkt, en fake post pakketten scant die helemaal niet bestaan. Dat zou ook meteen verklaren waarom m'n iphone nooit aangekomen is. Daarom zijn die camera beelden ook belangrijk. Ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt. Maar de oplichter was ook meteen stil, nadat ik hem vroeg dat de iphone nooit is aangekomen. En dat zijn toch kenmerken van een oplichter.
Als ik het goed begrijp heb je tot op heden dus slechts een theorie een geel sluitend bewijs. Ik vraag me dan ten zeerste af of het wel handig om zomaar het Bank rekening nr online te droppen. Zeker mocht achteraf blijken dat er bijv. bij de Bruna een fout gemaakt is en er helemaal geen sprake is van oplichting.

Als je de T&C online invult, tot waar kun je het pakje dan tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Wat wil je met dit topic bereiken? Dit is iets wat je met de Politie moet bespreken, daar kunnen wij je niet bij helpen.

Heb je nog concrete vragen/punten waar wij je mee kunnen helpen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartosy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Maar wat is het verhaal met het t en t nummer ? Daar zijn mensen meer geintereseerd in ? Want wellicht is het pakketje verstuurd maar misschien zoek geraakt ? Zal niet de eerste x zijn dat iets zoek raakt ?
Dat zou kunnen, maar in mijn geval niet aa de orde want de verkoper zei nix meer, bleef volledig steel, en zag wel 2 groene vinkjes. Ook heb ik 3 0,01 gestuurd met verzoek die 400,- terug te sturen. Daarbij komt ook dat hij GSMBoxtel als "TNV" gebruikte. Contact gehad met deze telefoon winkel in Boxtel, en gevraagd of ik bij hun die iphone 7 heb gekocht, maar zij weten van niets. Dus hij gebruikte ook gegevens van andere winkels. Dit zijn voor mij toch wel zat kenmerken dat ik te maken heb met een oplichter. Dat het pakketje zoek is geraakt lijkt mij in dit geval niet zo, want anders had hij wel terug gepraat op marktplaats. Maar idd vreemd dat hij wel gebruik maakte van een t&t. Of hij is dom of hij probeerde mij voor paar dagen te laten denken dat het serieus was, zodat hij kon vluchten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:26:
[...]

Een winkel zal nooit camera beelden aan particulier geven. Dit is tegen de wet in. Alleen de politie heeft die bevoegdheid.
Dat ben ik niet direct met je eens. Ik zie geen verschil tussen camerabeelden bij en onrechtmatige daad aan de balie en IP adressen die een provider afgeeft. Over het laatste is genoeg jurisprudentie, dat het onrechtmatig is wanneer de provider de IP adressen niet afgeeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

NMe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan maar in zijn geheel niet meer reageren? Nee. Dat doet geen weldenkend mens. Ik zou nog eerder de ander voor oplichter uitmaken dan niet meer reageren.
In zijn geheel niet meer reageren ? Nee, dat zou ik ook niet doen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yorinn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:31:
[modbreak]Wat wil je met dit topic bereiken? Dit is iets wat je met de Politie moet bespreken, daar kunnen wij je niet bij helpen.

Heb je nog concrete vragen/punten waar wij je mee kunnen helpen?[/]
Dat jij mij er niet bij kan helpen, betekent niet dat andere gebruikers mij relevante informatie kunnen geven? Als deze onderwerp te hoog voor je is, zou het misschien een optie zijn om je in topics te verdiepen waar je wel weet van heb¿ Of ga je me nu bannen omdat deze reactie je niet aanstaat? Like i care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
macciez schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:25:
Kun je niet online zien met je track/trace waar je pakket op dit moment is?
Ja, afgeleverd bij mij in de brievenbus staat er op de t&t maar dat dua nooit afgeleverd. Want moest een handtekening zetten voor ontvangs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Ome Ernst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

In zijn geheel niet meer reageren ? Nee, dat zou ik ook niet doen.
Ligt er natuurlijk wel aan, als een koper netjes terug komt met een vraag of ik kan checken waarom een pakje nog niet aangekomen is zou ik altijd reageren inderdaad.

Als zijn eerste reactie is "hey oplichter, ik heb het pakje nog niet, waarom licht je me op, ik ga aangifte doen" zou ik er ook direct klaar mee zijn en er totaal geen aandacht meer aanbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
StevenK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Dat ben ik niet direct met je eens. Ik zie geen verschil tussen camerabeelden bij en onrechtmatige daad aan de balie en IP adressen die een provider afgeeft. Over het laatste is genoeg jurisprudentie, dat het onrechtmatig is wanneer de provider de IP adressen niet afgeeft.
Dus als ik naar een winkel ga en kom aan met het verhaal: Iemand heeft waarschijnlijk iets gestolen van mij toen ik hier boodschappen deed . Dan mag de winkel mij zo de beelden overhandigen? Gelukkig bestaat er nog iets van bescherming van je privacy. Nee de bruna mag het niet zomaar afgeven aan iedereen die met een verhaal komt. Want wie zegt dat het verhaal klopt?

IP adres is een stuk lastiger naar een persoon te herleiden dan het beeld waarop de persoon staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Dat jij mij er niet bij kan helpen, betekent niet dat andere gebruikers mij relevante informatie kunnen geven? Als deze onderwerp te hoog voor je is, zou het misschien een optie zijn om je in topics te verdiepen waar je wel weet van heb¿ Of ga je me nu bannen omdat deze reactie je niet aanstaat? Like i care?
Hey doe ff normaal ja, die vraag mag wel gesteld worden vind je ook niet. We willen alleen meer informatie van je hebben, niemand hier heeft een glazenbol 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Ja, afgeleverd bij mij in de brievenbus staat er op de t&t maar dat dua nooit afgeleverd. Want moest een handtekening zetten voor ontvangs.
Wow, dus de oplichter maakt valse T&T codes aan en hackt PostNL om de bezorging in het systeem te zetten.... Ik denk dat hij ook de camerabeelden al op afstand heeft gewist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[...]

En er staat niet een andere handtekening? (ik dacht dat je deze online kan inzien). Maar goed als PostNL aangeeft afgeleverd op adres dan lijkt het mij zeer vreemd dat er bij de Bruna iets te zien op de camera beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
StevenK schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Dit lijkt mij toch een wezenlijk verschil. Op de beelden staat iemand zichtbaar en herkenbaar terwijl het nog lang niet duidelijk is of er daadwerkelijk een onrechtmatig daad heeft plaatsgevonden. Terwijl een IP adres niet meer dan een nummer is. Maar goed IANAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Weet je hoe vaak mij dat overkomen is? Dan ging ik de vaste buren langs (waarvan ik wist dat ze overdag thuis waren) en dan lag het pakketje daar.

Ergo, jouw buren kunnen dus ook oplichter zijn; de bezorger heeft te goeder trouw de iPhone bij buurvrouw X afgegeven en verzuimd een briefje bij jou in de bus te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emnich schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Wow, dus de oplichter maakt valse T&T codes aan en hackt PostNL om de bezorging in het systeem te zetten.... Ik denk dat hij ook de camerabeelden al op afstand heeft gewist.
Maar in princiepe is het heel eenvoudig om fake pakketten in het postnl systeem te plannen. Als je kwaadwillende intenties hebt, en je werkt bij een postkantoor/readshop waar ze een post afdeling hebben kun je heel eenvoudig een opdracht in scannen, maar als het om een fake scan gaat, zit er geen product bij. Dus komt feite niets aan, maar de t&t loopt wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat ik verder mis in het verhaal, de "oplichter" negeert je contact ofzo? Al proberen te bellen? Zo ja wat zei hij?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Maar in princiepe is het heel eenvoudig om fake pakketten in het postnl systeem te plannen. Als je kwaadwillende intenties hebt, en je werkt bij een postkantoor/readshop waar ze een post afdeling hebben kun je heel eenvoudig een opdracht in scannen, maar als het om een fake scan gaat, zit er geen product bij. Dus komt feite niets aan, maar de t&t loopt wel gewoon door.
Tja, het kan. De Bruna medewerker heeft dan een vriendje die postbode is en het als afgeleverd kan neerzetten. Beide zetten dan ook nog hun baan op het spel. Kan, maar logisch lijkt het me niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat de verkoper faudt zit. Of vermoedt je een georganiseerde bende van verkoper, Bruna-baliemedewerker, de logistiek binnen PostNL, tot en met de bezorger? Dat zou een interessant verhaal worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Maar in zo'n geval kan de status nooit in het PostNL systeem op bezorgt op adres komen te staan. Dit gebeurt namelijk pas wanneer de bezorger het pakket scanned bij de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Weet je hoe vaak mij dat overkomen is? Dan ging ik de vaste buren langs (waarvan ik wist dat ze overdag thuis waren) en dan lag het pakketje daar.

Ergo, jouw buren kunnen dus ook oplichter zijn; de bezorger heeft te goeder trouw de iPhone bij buurvrouw X afgegeven en verzuimd een briefje bij jou in de bus te doen.
Dat is onzin, want bij een aangetekende t&t mag postnl wettelijk gezien het pakketje niet overhandigen aan de buren. Daarbij komt ook bij zoals eerded vermeld dat de zogenaamde verkoper stil was nadat ik hem aamsprak dat het pakketje niet aangekomen is op de dag dat er op de t&t staat dat die bezorgd is. En ik zag ook telkens 2 groene vinkjes op markrplaats, dus hij heeft het wel gelezen naar wil gewoon niet terug reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Dan lijkt het me eigenlijk onwaarschijnlijk dat de verkoper faudt zit. Of vermoedt je een georganiseerde bende van verkoper, Bruna-baliemedewerker, de logistiek binnen PostNL, tot en met de bezorger? Dat zou een interessant verhaal worden.
Maar oplichters zijn rare wezens :p ze gaan ook met de tijd mee. Omdat ik zelf geen oplichter ben kan ik je niet vertellen hoe een oplichter te werk gaat, wat ik wel weet is hun werkwijze voor ons iets is waarbij wij vraagtekens zetten. Elke oplichter die heeft wel een aparte manier van doen. In ieder geval hoe je het went of keert dit is een oplichter ik weet het gewoon 100% anders zou hij wel terug reageren. Als je niets te verbergen hebt dan reageer je toch wel terug als iemand vraagt dat de iphone nooit aangekomen is? Als je de intelligentie hebt om na de postkantoor te gaan om een t&t te laten scannen, bezit zo iemand (lijkt me) toch ook wel de capaciteiten om dan terug te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:46:
[...]

Dat is onzin, want bij een aangetekende t&t mag postnl wettelijk gezien het pakketje niet overhandigen aan de buren. Daarbij komt ook bij zoals eerded vermeld dat de zogenaamde verkoper stil was nadat ik hem aamsprak dat het pakketje niet aangekomen is op de dag dat er op de t&t staat dat die bezorgd is. En ik zag ook telkens 2 groene vinkjes op markrplaats, dus hij heeft het wel gelezen naar wil gewoon niet terug reageren.
Ik werkte naast een juwelier en alles werd bij ons neergeplemd zonder een handtekening of naam.

En prive heb ik wel is pakketjes 3 straten verderop moeten halen, of zelfs in de kliko met een briefje in de deur uw pakketje ligt in de container.

Verder ben ik het zeker eens, dat alle andere omstandigheden lijkt het een oplichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nee, dat is onzin. Het aantal pakketten wat ik heb mogen ontvangen/ondertekenen zonder dat ik
a) op het bezorgadres woonde
b) mijn legitimatie moest laten zien
is niet op 2 handen te tellen.

Dat er een wet is die dit verbiedt, dat kan ik me voorstellen. Maar over het algemeen zijn postbezorgers niet degenen die met een wetboek rondlopen maar proberen voor 21:00 die hele Mercedesbus met zooi leeg te krijgen omdat morgen er nog meer bij komt.

Zoals gezegd; maar blijkbaar niet duidelijk genoeg: jij hebt 0 rechten in dit verhaal. Dat je denkt te zijn opgelicht, is wel heel vervelend. TNT doet alleen onderzoek naar de lokatie/vermissing van een pakket als de verzender (dus de verkoper) dit vraagt.

Het feit dat verkoper op MP wel berichten leest, wil niet zeggen dat hij/zij weet wat 'ie met jouw berichten moet? Desnoods stuur je de link naar dit topic naar die persoon toe; maar dan zou ik eerlijk gezegd wel even de toon matigen; op basis van de huidig bekende gegevens heeft verkoper & TNT/TPG nog 23 dagen om het onderzoek naar "waar is het pakket" af te ronden incl. het tekenen/bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer, mevrouw,

In antwoord op uw mail kunnen wij u het volgende berichten:

Uw vraag is doorgestuurd naar de afdeling Landelijk Meldpunt Internetoplichting Kennemerland.

Zij zullen waar nodig contact met u opnemen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team e-Crime

Van: ** [mailto:***]
Verzonden: woensdag 2 augustus 2017 12:24

Aan: LEE - DLOC - OIV - ecrimecontact <Ecrime@politie.nl>
Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven
Onderwerp: Reactie op uw bericht. (Referentienummer: 027075608) [ ref:_00SDd0oiTn._50018891ve:ref ]

Geachte E-crime,

Met alle respect, maar ik ben niet zo iemand van dat afwachten en hopen dat er wat mee gedaan wordt. Vooral bij de politie is me ervaring dat als je zelf niets onderneemt, dat van jullie kant helemaal niets wordt gedaan, zeker met internet aangifte's. Als ik kan achterhalen in welke postkantoor het pakket gescannd is, dan zouden jullie dit toch ook kunnen doen? Dat is wat ik bedoel met dat de politie/e-crime geen moeite wil doen om de oplichter op te pakken. Ik heb voor het grootste gedeelde jullie huiswerk gedaan, is verder geen probleem, doe ik graag, maar ik verwacht gewoon dat die camera beelden opgevraagd worden van 26 juli 2017 tussen 17:57. Aan de bruna in boxtel Rechterstraat 19.

Ik denk dat u mij gerust kan zeggen of u de camera beelden gaat opvragen ofniet. U heeft daarvoor niet 10 weken de tijd voor nodig omdat binnen het team te evalueren. Als u zegt dat u/jullie dat niet gaan doen, dan zal ik me advocaat hier over benaderen want deze oplichter moet gewoon gepakt worden, en met mijn onderzoek en de bijbehorende bewijs stukken kan dit.

Ik verneem voor de laatste maal een directe antwoord op me vraag. Bij geen direct antwoord zal ik een klacht indienen bij de E-crime en zal ik alsnog een advocaat in armen nemen.

Hopend op een inhoudelijke mail terug.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaan ze gehoor geven aan de camera beelden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:46:
[...]

Dat is onzin, want bij een aangetekende t&t mag postnl wettelijk gezien het pakketje niet overhandigen aan de
buren.
Dat hangt er vanaf of alleen of alleen jij mag tekenen (of een gemachtigde), er kan echter ook worden afgeweken van deze procedure, zie https://www.postnl.nl/kla...angst-van-een-pakket.html
Daarbij komt ook bij zoals eerded vermeld dat de zogenaamde verkoper stil was nadat ik hem aamsprak dat het pakketje niet aangekomen is op de dag dat er op de t&t staat dat die bezorgd is. En ik zag ook telkens 2 groene vinkjes op markrplaats, dus hij heeft het wel gelezen naar wil gewoon niet terug reageren.
Hoe heb jij hem aangesproken? Volledig netjes of gelijk met allerlei krachttermen als oplichter e.d. en direct met aangiftes e.d. schermen? Ik zelf zou bijv. wel terug reageren als jij volledig netjes bent in je uitlatingen en vragen. Ga je direct er vol in zou ik ook zoiets hebben van laat maar gaan.....
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:
Geachte heer, mevrouw,

In antwoord op uw mail kunnen wij u het volgende berichten:

Uw vraag is doorgestuurd naar de afdeling Landelijk Meldpunt Internetoplichting Kennemerland.

Zij zullen waar nodig contact met u opnemen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team e-Crime

Van: ** [mailto:***]
Verzonden: woensdag 2 augustus 2017 12:24

Aan: LEE - DLOC - OIV - ecrimecontact <Ecrime@politie.nl>
Onderwerp: Reactie op uw bericht. (Referentienummer: 027075608) [ ref:_00SDd0oiTn._50018891ve:ref ]

Geachte E-crime,

Met alle respect, maar ik ben niet zo iemand van dat afwachten en hopen dat er wat mee gedaan wordt. Vooral bij de politie is me ervaring dat als je zelf niets onderneemt, dat van jullie kant helemaal niets wordt gedaan, zeker met internet aangifte's. Als ik kan achterhalen in welke postkantoor het pakket gescannd is, dan zouden jullie dit toch ook kunnen doen? Dat is wat ik bedoel met dat de politie/e-crime geen moeite wil doen om de oplichter op te pakken. Ik heb voor het grootste gedeelde jullie huiswerk gedaan, is verder geen probleem, doe ik graag, maar ik verwacht gewoon dat die camera beelden opgevraagd worden van 26 juli 2017 tussen 17:57. Aan de bruna in boxtel Rechterstraat 19.

Ik denk dat u mij gerust kan zeggen of u de camera beelden gaat opvragen ofniet. U heeft daarvoor niet 10 weken de tijd voor nodig omdat binnen het team te evalueren. Als u zegt dat u/jullie dat niet gaan doen, dan zal ik me advocaat hier over benaderen want deze oplichter moet gewoon gepakt worden, en met mijn onderzoek en de bijbehorende bewijs stukken kan dit.

Ik verneem voor de laatste maal een directe antwoord op me vraag. Bij geen direct antwoord zal ik een klacht indienen bij de E-crime en zal ik alsnog een advocaat in armen nemen.

Mvg,

Als je reactie naar de verkoper net zo verwoord is als deze reactie had ik ook niet meer gereageerd. Als ik de politie was trouwens ook niet. Van een tekst als deze zou ik in ieder geval geen extra moeite voor je gaan doen om het even netjes te zeggen. Als je wil dat mensen moeite voor je doen en juist dat stapje extra voor je gaan zetten hou het dan netjes en zakelijk en ga ze vooral niet tegen je in het harnas jagen met allerlei opmerkingen dat ze hun werk niet doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Dennism op 03-08-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Nee, dat is onzin. Het aantal pakketten wat ik heb mogen ontvangen/ondertekenen zonder dat ik
a) op het bezorgadres woonde
b) mijn legitimatie moest laten zien
is niet op 2 handen te tellen.

Dat er een wet is die dit verbiedt, dat kan ik me voorstellen. Maar over het algemeen zijn postbezorgers niet degenen die met een wetboek rondlopen maar proberen voor 21:00 die hele Mercedesbus met zooi leeg te krijgen omdat morgen er nog meer bij komt.

Zoals gezegd; maar blijkbaar niet duidelijk genoeg: jij hebt 0 rechten in dit verhaal. Dat je denkt te zijn opgelicht, is wel heel vervelend. TNT doet alleen onderzoek naar de lokatie/vermissing van een pakket als de verzender (dus de verkoper) dit vraagt.

Het feit dat verkoper op MP wel berichten leest, wil niet zeggen dat hij/zij weet wat 'ie met jouw berichten moet? Desnoods stuur je de link naar dit topic naar die persoon toe; maar dan zou ik eerlijk gezegd wel even de toon matigen; op basis van de huidig bekende gegevens heeft verkoper & TNT/TPG nog 23 dagen om het onderzoek naar "waar is het pakket" af te ronden incl. het tekenen/bezorgen.
Chef, ik ga niet te diep op jou in, want sorry je praat echt onzin. Voor de goede orde, dat er bij jou zo'n situatie ooit is ontstaan, betekent niet dat mijn situatie exact als de jouwe is. Mijn situatie is 1000 maal anders dan de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Dat hangt er vanaf of alleen of alleen jij mag tekenen (of een gemachtigde), er kan echter ook worden afgeweken van deze procedure, zie https://www.postnl.nl/kla...angst-van-een-pakket.html

[...]

Hoe heb jij hem aangesproken? Volledig netjes of gelijk met allerlei krachttermen als oplichter e.d. en direct met aangiftes e.d. schermen? Ik zelf zou bijv. wel terug reageren als jij volledig netjes bent in je uitlatingen en vragen. Ga je direct er vol in zou ik ook zoiets hebben van laat maar gaan.....
Gewoon heel nornaal eerst van dat ik het pakketje niet ontvangen heb. 2 dagen gewacht om hem de tijd te geven te reageren. Nog nix vernomen. Daarna de vraag waarom die stil is. Toen aangifte gedaan en heeft MP automatisch het account geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik snap overigens niet dat er aangifte is opgenomen. Wat mij betreft, wijst (tot op hetden) niets op oplichting maar alles op een zoekgeraakt pakketje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Geachte E-crime,

Mvg,

Dit is niet de manier om hulp te ontvangen...

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 03-08-2017 12:03 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
emnich schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:00:
Ik snap overigens niet dat er aangifte is opgenomen. Wat mij betreft, wijst (tot op hetden) niets op oplichting maar alles op een zoekgeraakt pakketje.
Aangifte opnemen is verplicht voor zover ik weet en mogen ze volgens mij niet weigeren.
|sWORDs| schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Dit is niet de manier om hulp te ontvangen...
Ben ik het zeker met je eens, als ik de behandelend agent was in deze was deze linea recta naar de onderkant van de stapel gegaan na het lezen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennism op 03-08-2017 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Gewoon heel nornaal eerst van dat ik het pakketje niet ontvangen heb. 2 dagen gewacht om hem de tijd te geven te reageren. Nog nix vernomen. Daarna de vraag waarom die stil is. Toen aangifte gedaan en heeft MP automatisch het account geblokkeerd.
Wat vind jij normaal? Als dat dezelfde toon is als wat je hier in het topic doet, en ook in je mail naar de politie, dan snap ik dat je geen reactie krijgt. Je doet ronduit onbeschoft. Het zou je helpen je toon te matigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2017 12:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emnich schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:00:
Ik denk dat jij niet weet wat een oplichter is dan ?

Wikipedia: Oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Maar ben je nou te koppig om eens bij je buren te vragen of er iets is aangekomen voor jou? Of in ieder geval erover na te denken dat dit best eens zou kunnen gebeuren?

Ik ben het met je eens dat het erg naar oplichting ruikt naar aanleiding van de communicatie van de verkoper. Maar als PostNL zegt dat het pakket ergens is aangenomen, is dit waarschijnlijk ook zo.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dus er is een pakketje zoek geraakt, het is nog niet eens 1 week later en je hebt deze verkoper al uitgemaakt voor oplichter met allerlei conspiracy ideeen, straks heeft de iluminatie er nog wat mee te maken :+
Anyway, die brief/mail van je gaat je niet helpen, die gaat iemand ontvangen en dan gaat hij direct de prullenbak in met zulk taalgebruik, probeer volgende keer even te bedenken wat jouw doel is, en hoe je de ontvanger zover krijgt dat uit te voeren, zoals je het nu doet zal niemand er mee aan de gang willen...

Anyway, blijf vooral overal kwaad en kortaf op reageren, want dan helpen mensen het beste toch ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dennism schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Aangifte opnemen is verplicht voor zover ik weet en mogen ze volgens mij niet weigeren.
Lijkt me toch dat ze wel moeten onderzoeken of er wettelijk iets fout is gedaan. Soms nemen ze geen aangifte op omdat het gewoon een private kwestie is zonder strafrechtelijk component.

In dit geval, lijkt me dat een aangifte van diefstal bij PostNL meer kans had dan oplichting door de verzender.
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat jij niet weet wat een oplichter is dan ?

Wikipedia: Oplichting
Ja hoor, ik was daar al van op de hoogte. Als het zo is gegaan als jij denkt, valt het inderdaad onder oplichting en zelfs onder lid van een criminele organisatie. Ik denk echter dat het anders is gegaan en dan valt het er niet onder.

[ Voor 32% gewijzigd door emnich op 03-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Chef, ik ga niet te diep op jou in, want sorry je praat echt onzin. Voor de goede orde, dat er bij jou zo'n situatie ooit is ontstaan, betekent niet dat mijn situatie exact als de jouwe is. Mijn situatie is 1000 maal anders dan de jouwe.
Een topic starten op GoT is je goed recht als lid van deze community. Wil je wel de tip geven netjes te blijven in je reacties. Dat levert doorgaans meer goede antwoorden op dan dat je nu krijgt. Met hoe je nu bezig bent jaag je mensen tegen je in het harnas terwijl je ze wel vraagt om hulp.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
emnich schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Lijkt me toch dat ze wel moeten onderzoeken of er wettelijk iets fout is gedaan. Soms nemen ze geen aangifte op omdat het gewoon een private kwestie is zonder strafrechtelijk component.

In dit geval, lijkt me dat een aangifte van diefstal bij PostNL meer kans had dan oplichting door de verzender.
Mij ook, maar goed dat zal in dat geval de verkoper moeten doen dan verwacht ik. Door dat TS het pakket niet ontvangen heeft, is het eigendom niet over gegaan op TS. En het lijkt mij niet dat de politie iets doet wanneer jij aangifte doet van diefstal van een pakket dat nog helemaal niet in jouw eigendom is overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Wat vind jij normaal? Als dat dezelfde toon is als wat je hier in het topic doet, en ook in je mail naar de politie, dan snap ik dat je geen reactie krijgt. Je doet ronduit onbeschoft. Het zou je helpen je toon te matigen.
Je kan wel over elke kleine detail discussiëren, maar als je als een poes praat, dan ondernemen hun ook nix. Je moet wel beetje als een vent met ballen praten. Als je poeslief praat dan denken ze ook van daar besteden we geen tijd aan. Ik weet heel goed hoe ik tegen mensen moet praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 21:58
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Ik vind deze reactie wel heel bijzonder, want volgens mij heeft MAX3400 hier wel een sterk punt. Jij doet een aanname dat je bent opgelicht door de verkoper zonder daar sterk bewijs voor te hebben. Dat de verkoper niet reageert en dat de TNV niet correct was duiden inderdaad op oplichting door de verkoper, maar het feit dat het pakket volgens POSTNL wel is afgeleverd doet juist iets anders vermoeden.

Dit betekend namelijk dat er een pakket is verzonden naar jouw adres wat volgens POSTNL is aangekomen. Dit kan dus betekenen dat er een heel complot gaande is waar de verkoper contacten binnen POSTNL heeft om dit voor elkaar te krijgen, maar dat is natuurlijk onzin. De verkoper kan je natuurlijk ook oplichten door je een paktje met een baksteen te sturen, maar daar heeft hij verder geen baat bij aangezien hij het geld toch al heeft. Een derde mogelijkheid is dat het pakket is zoek geraakt. Dit kan zijn doordat een postbode iets achterover heeft gedrukt, doordat het in systeem is misgegaan of doordat het bij de buren is beland.

Het enige wat je in dat geval kan doen is dus (beleefd) contact opnemen met de verkoper voor hulp, want hij heeft een overeenkomst met POSTNL, jij niet, of even bij je buren aankloppen of ze wat voor je hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Je kan wel over elke kleine detail discussiëren, maar als je als een poes praat, dan ondernemen hun ook nix. Je moet wel beetje als een vent met ballen praten. Als je poeslief praat dan denken ze ook van daar besteden we geen tijd aan. Ik weet heel goed hoe ik tegen mensen moet praten.
Ja dat is duidelijk.

Maar je hebt jezelf opgelicht vrees ik, een iphone 7 voor 400 euro en vooraf betalen 8)7 8)7

En nu nog hulp gaan eisen van de mensen hier op het forum, een grote smoel opzetten, eisen stellen van de politie. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Blijkbaar niet, want je doet nogal vervelend tegen mensen die pogen je te helpen. En daar werken wij niet aan mee verder. ;) Kom maar weer terug als je geleerd hebt hoe je écht met mensen hoort om te gaan als een volwassene.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.