[nodejs] Module integratie in website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik ben met een TK102 GPS tracker in de weer, dit apparaat kan zijn response naar een ip:port sturen.

Nu heeft iemand een mooie en cleane npm module gemaakt die de raw data van dit apparaat kan ontvangen en parsen naar een object. Op zich is dat fantastisch, maar hoe kan ik dit in een website integreren ? Ik wil misschien ook nog een database aanleggen met tracking historie/data.

Schrijf je er dan een webserver module eromheen ? Ik ben niet echt thuis in node en wat meer in php.

Is het een "domme" approach om de object data naar een tekst file te schrijven en deze dan met php/clientside js uit te lezen ? Of ben ik dan echt niet van deze planeet ?

Ik heb wel meerdere projecten (python/php) gevonden die met deze tracker werken, maar ik vind de schone output van deze module erg prettig als beginpunt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wil je de tracker aan de client of aan de server hangen? Of hoe verzendt 'ie z'n data?

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 03-08-2017 10:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
CodeCaster schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:51:
Wil je de tracker aan de client of aan de server hangen? Of hoe verzendt 'ie z'n data?
Het is raw data die geparsed moet worden. Je hebt er een websocket/listener voor nodig op een gekozen port. Hij mag het naar een server sturen, ik wil de output in een browser kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyhillswest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:49
Als je iets als webpack of een andere bundler gebruikt, krijg je "gewone" javascript/css/html assets als resultaat, welke je achter een webserver kan zetten en kan serveren aan clients :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
z1rconium schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:49:
Ik ben met een TK102 GPS tracker in de weer, dit apparaat kan zijn response naar een ip:port sturen.

Nu heeft iemand een mooie en cleane npm module gemaakt die de raw data van dit apparaat kan ontvangen en parsen naar een object.
offtopic: Die iemand is een member hier op Tweakers FvdM :+

[ Voor 4% gewijzigd door iTeV op 03-08-2017 16:38 ]

Are you a one or a zero