Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
In 2014 heb ik zelf een game PC samengesteld en in elkaar gezet. Dit systeem heeft mij nu 3 jaar trouwe dienst bewezen en nu de zomer bijna op zijn eind loopt en ik deze vakantie mooi wat bij heb weten te verdienen zit ik te denken om mijn systeem te upgraden zodat alles toch wat soepeler loopt.

Ik zoek een?
Ik denk dat ik het beste mijn videokaart kan upgraden en er extra geheugen bij kan plaatsen. Door deze componenten te upgraden hoop ik weer een aantal jaren de nieuwste spellen te kunnen spelen op high settings. Ik weet nog niet goed welke videokaart ik het beste kan kiezen en ook over het geheugen zou ik graag willen weten of dit een goede keuze is of dat ik net zo goed 2x 4GB van Kingston erbij kan kopen.

Wat is je budget?
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn in de verschillende prijsklassen en wat de voor/nadelen hiervan zijn. Dan kan ik hierna een afweging maken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een AMD videokaart. Hier heb ik echter door de jaren heen wel aardig wat problemen mee gehad met drivers etc. Nvidia heb ik in het verleden ook gehad en altijd tevreden over geweest. Vandaar dat ik nu (weer) opzoek ben naar een Nvidia videokaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game vooral in mijn vrije tijd na werk en school. Ik speel spellen als Battlefield 1, Arma 3, FarCry Primal etc. Deze spellen hebben goede graphics en deze wil ik dan ook graag terugzien met mijn nieuwe videokaart.

Mijn huidige game PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 197,50€ 197,50
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Cooler Master N500 KKN1€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Kingston KVR16N11S8K2/8€ 62,79€ 62,79
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 24,99€ 24,99
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 94,90€ 94,90
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,68

Nieuwe componenten:
Ik heb gekeken naar de MSI GeForce GTX 1050 Gaming X en de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X. Ik ben wel opzoek naar een videokaart waarmee ik toch wel weer minimaal een aantal jaar de nieuwste spellen op goede settings kan spelen. Verder heb ik ooit meegekregen dat mijn geheugen niet de beste keuze was vandaar dat ik nu een compleet nieuw setje geheugen heb gekozen. Graag hoor ik jullie mening hierover.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 307,90€ 307,90
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9€ 119,79€ 119,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,69

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-01 22:46
He!

Ik heb laatst dezelfde afwezig gemaakt. Ik koos dezelfde videokaart, alleen nam ik -puur voor het gevoel- de Gaming X+ variant. Die heeft iets ander en sneller geheugen. Maakt in de praktijk bijna niets uit maar he, gamen is toch ook een beetje gevoel dus ja ;)

Dat geheugen is heel prima. Zelf koos ik voor de BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU omdat die net één latency later is :)

• hover23
Call of Duty schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:56:
He!

Ik heb laatst dezelfde afwezig gemaakt. Ik koos dezelfde videokaart, alleen nam ik -puur voor het gevoel- de Gaming X+ variant. Die heeft iets ander en sneller geheugen. Maakt in de praktijk bijna niets uit maar he, gamen is toch ook een beetje gevoel dus ja ;)

Dat geheugen is heel prima. Zelf koos ik voor de BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU omdat die net één latency later is :)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal beide opties eens vergelijken vanavond en zeker in overweging nemen.

Verwijderd

Een GTX 1050 is niet sneller dan de HD 7950 die je nu hebt. GTX 1060 is een prima kaart of een RX 580 als ze weer voor een enigszins normale prijs leverbaar zijn.

Waarom niet eenzelfde kit naast wat je nu hebt? Scheelt je €50,- pricewatch: Kingston KVR16N11S8K2/8 Je gaat met gamen geen verschil merken met een CL9 kit.

• Call of Duty
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:02:
Een GTX 1050 is niet sneller dan de HD 7950 die je nu hebt. GTX 1060 is een prima kaart of een RX 580 als ze weer voor een enigszins normale prijs leverbaar zijn.

Waarom niet eenzelfde kit naast wat je nu hebt? Scheelt je €50,- pricewatch: Kingston KVR16N11S8K2/8 Je gaat met gamen geen verschil merken met een CL9 kit.
Nee, die ene latency gaat net als die paar FPS met de X+ versie van de videokaart, allemaal niet een groot verschil maken. Het is natuurlijk wel leuk om -als Tweakers toch zeker- uit te zoeken wat de áller beste componenten zijn. En die Ballistic RAM die aangaf is ongeveer even duur als de Corsair. Dus beide ietjes duurder en ietsjes sneller. Ga je niet superveel van merken maar vind ik altijd lekkerder gamen.

Je kan idd ongeveer 50 euro besparen en dat er gewoon bijklikken. Dan verlies je wel je dual channel opstelling. Dat schijnt niet zoveel uit te maken op de huidige PC's maar dan komen we weer terug op het eerste verhaal: voelt toch wat minder lekker :P

Ik persoonlijk zou wel 50 of 60 euro meer uitgeven aan componenten die nét iets sneller zijn. Puur voor het gevoel. Dat andere mensen dat niet doen snap ik perfect. Uiteindelijk de keuze van de OP :)

• hover23
Call of Duty schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:09:
[...]
Je kan idd ongeveer 50 euro besparen en dat er gewoon bijklikken. Dan verlies je wel je dual channel opstelling. Dat schijnt niet zoveel uit te maken op de huidige PC's maar dan komen we weer terug op het eerste verhaal: voelt toch wat minder lekker
Waarom verlies je de dual channel opstelling dan? Het maakt toch niks uit of je 2 slots of 4 slots gebruikt? Enige nadeel is dat zodra je meer dan 16 GB geheugen wil je alsnog de oude sticks geheel moet vervangen.

Dan ga ik het denk ik eerst proberen met wat extra geheugen en eventueel later nog een nieuwe videokaart kopen. Hopelijk zijn de prijzen dan ook wat gezakt :)

• Call of Duty
hover23 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Waarom verlies je de dual channel opstelling dan? Het maakt toch niks uit of je 2 slots of 4 slots gebruikt? Enige nadeel is dat zodra je meer dan 16 GB geheugen wil je alsnog de oude sticks geheel moet vervangen.

Dan ga ik het denk ik eerst proberen met wat extra geheugen en eventueel later nog een nieuwe videokaart kopen. Hopelijk zijn de prijzen dan ook wat gezakt :)
Dual (=2) Channel gaat over twee slots. Zodra je een derde of vierde slot erbij pakt, vervalt je Dual Channel. Of dat een probleem is valt te betwijfelen maar ik persoonlijk wil alle prestaties die ik kan pakken en zou daarom mijn dual channel willen behouden.

• hover23
Call of Duty schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Dual (=2) Channel gaat over twee slots. Zodra je een derde of vierde slot erbij pakt, vervalt je Dual Channel. Of dat een probleem is valt te betwijfelen maar ik persoonlijk wil alle prestaties die ik kan pakken en zou daarom mijn dual channel willen behouden.
Dual channel werkt in paren van 2, dat klopt. Maar het maakt voor zover ik weet en kan vinden niks uit of je 2 of 4 sticks gebruikt.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/302922-30-dual-channel-work-slots

Verwijderd

Call of Duty schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Klopt niet. Ook 4 dimms kunnen in dualchannel draaien. Dan heb je gewoon 2 paar dat in dualchannel draait.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 15:39
Ik zou ook gewoon dezelfde kit erbij zetten. Bespaar je tot 50 euro, zou je zelfs eventueel nog gek kunnen doen en daar weer 50 euro bij doen voor een 1070 ipv 1060 :)

• Call of Duty
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Klopt niet. Ook 4 dimms kunnen in dualchannel draaien. Dan heb je gewoon 2 paar dat in dualchannel draait.
Ja, maar dat is toch niet bij ieder moederbord zo?

Verwijderd

Wel bij elk moederbord met 4 dimm sloten en ondersteuning voor dualchannel.
Pagina: 1