Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik had even een (blond) vraagje over het mhz van het geheugen.
Ik heb een moederbord dat 2133mhz ondersteunt en ik heb natuurlijk 3000mhz besteld.

Is het dan zo dat ie de 3000mhz downscaled naar 2133mhz en dat het nog steeds bruikbaar is?
Of moet ik simpelweg dit spul terugsturen en 2133mhz bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
Het zal downscalen. Maarre, je helpt ons wel als je het geheugen en moederbord opnoemt. Doe meteen je processor erbij als je toch bezig bent.

Edit: Wacht, jij had gisteren ook al een topic. I5-7400 zie ik, met een B150 moederbord. Je kan misschien wat geld besparen als je het geheugen omwisselt voor 2133Mhz RAM, maar daarvoor zal je eerst moeten specifieren welk geheugen je nu hebt.

[ Voor 72% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2017 10:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:05:
Het zal downscalen. Maarre, je helpt ons wel als je het geheugen en moederbord opnoemt. Doe meteen je processor erbij als je toch bezig bent.

Edit: Wacht, jij had gisteren ook al een topic. I5-7400 zie ik, met een B150 moederbord. Je kan misschien wat geld besparen als je het geheugen omwisselt voor 2133Mhz RAM, maar daarvoor zal je eerst moeten specifieren welk geheugen je nu hebt.
Uiteraard:
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Asus B150I PRO GAMING/AURA
i5 7400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De QVL van dat bord is erg beperkt. Er komen alleen 2133 MHz modules op voor. Er zijn een twee biosupdates geweest die systeemstabiliteit moeten verbeteren en een update voor ondersteuning van nieuwe cpu's. Er wordt niets gezegd over geheugencompatibiliteit dus of 3000 mHz modules gaan werken is nog maar de vraag.