Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobhopper2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-01-2019
Beste mensen,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Afgestudeerd als historicus (wo) ben ik behoorlijk aan het jobhoppen om mijn plekje in de maatschappij te vinden.

Zo heb ik bijv. in een magazijn gewerkt en dat beviel wel.
Helaas vertelde iemand mij dat veel functies daar (bijv. de reach/vrachtwagenchauffeurs, planners)
weggeautomatiseerd werden en dat het niet handig was om in dergelijke opleidingen te investeren.

Nu ben ik op zoek naar wat anders en zit te denken aan een beroep als schilder of timmerman. Lesgeven en programmeren ligt mij denk ik niet.
In studies van Oxford en een artikel van jobersonality laten zien dat ook deze banen kans hebben om weggeautomatiseerd te worden!

Kan iemand mij iets vertellen over het gevaar van automatisering voor deze traditionele beroepen (schilder, timmerman, loodgieter, elektricien enzov.)?
en of het handig is om daarin te investeren (duurt dat bijv. nog 100 jaar)?

Alvast bedankt

Groetjes!

P.S. De link van de studie mag ik helaas niet posten, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom zoek jij geen werk die bij je opleiding hoort?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobhopper2
Hoi bedankt voor de reactie, ik heb even een nieuw topic aangemaakt. Die is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Topic gerapporteerd als dubbel. Waarom je blijft je reageren in beide topics is mij een raadsel, maar het wordt zeker niet op prijs gesteld.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobhopper2
Ex Nunc schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:51:
Topic gerapporteerd als dubbel. Waarom je blijft je reageren in beide topics is mij een raadsel, maar het wordt zeker niet op prijs gesteld.
Sorry, ik wist niet hoe ik één van de twee topics moest verwijderen en de reacties stroomden maar binnen. Ik heb toen toch maar in beide gereageerd, want ik vind het wel netjes om even te antwoorden naar de mensen die moeite doen om jou te informeren :)

Dit topic kan dan ook wel op slot.

[ Voor 14% gewijzigd door jobhopper2 op 03-08-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
jobhopper2 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Sorry, ik wist niet hoe ik één van de twee topics moest verwijderen en de reacties stroomden maar binnen. Ik heb toen toch maar in beide gereageerd, want ik vind het wel netjes om even te antwoorden naar de mensen die moeite doen om jou te informeren :)

Dit topic kan dan ook wel op slot.
Je had natuurlijk gewoon de OP van je eerste topic kunnen aanpassen i.p.v. een nieuwe maken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgende keer dus inderdaad gewoon even je post editen. Ik heb nu beide topics samengevoegd, maar heel vrolijk worden we inderdaad niet van de stapel extra handwerk die dat met zich meebrengt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.