Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een beginner camera voor mooie foto's (natuurlijk) maar ook iets
dat goed is in filmen, (als ik van plan ben om reisvideo's te maken, geen vlogs)

mijn budget ligt rond de 300 a 400 euro, het liefst spendeer ik er het minste maar goede kwaliteit
en toekomst-proof mag wat extra kosten als ik er een tijd mee kan doen,

Momenteel zit de Nikon D3300 en de Lumix DC-FZ82 (zwart) in mijn gedachten

De reden wat de Lumix aantrekkelijk maakt is het 4K filmen, de 100 euro lagere prijs en de relatief compacte vorm.

De Nikon is 100 eu meer, maar heeft (naar mijn idee, ik heb niet veel verstand van camera's) een betere sensor, meer megapixels (al maakt dat niet alles) en over het algemeen goede kwaliteit.

Wat ik dus nu over nadenk is hoeveel de kwaliteit verschilt tussen de 2, en of de Nikon goed genoeg is voor filmen of dat ik voor 4K moet gaan, of de Nikon mij meer opties bied. en of een spiegelreflex niet te overdreven is voor mijn doel, (mijn doel is voornamelijk vakanties en speciale dingen vastleggen, zowel met foto als video, ik heb er ook over zitten te denken om wellicht wat meer in fotografie te gaan doen, maar dat ligt meer in de verdere toekomst)

links:
Nikon: pricewatch: Nikon D3300 + 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart
Lumix: pricewatch: Panasonic Lumix DC-FZ82 Zwart

ANDERE ADVIEZEN ZIJN WELKOM

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je vergelijkt een beetje appels met peren; de Pana is een zogenaamde superzoom compactcamera waar je niet meer mee kan uitbreiden terwijl de Nikon juist een instappertje is waar je later allemaal leuke dingen bij kan kopen.

Ik denk dat je je eerst even moet bedenken (oude foto's terugzoeken??) hoe vaak/veel je je wel/niet hebt geergerd dat je ergens een foto van wilde maken maar het net niet goed ging vanwege de mogelijkheden tot inzoomen / uitzoomen. Bij de Nikon ben je dan relatief snel verplicht om een extra (fysiek grotere) lens mee te sjouwen.

In de basis maar hier ga ik zwaaaar op gecorrigeerd worden; de Nikon die jij linkt heeft een "vergelijkbare zoom tot ongeveer 4x". Alles wat dus verder weg is dan je bij 4x zoomen netjes in beeld wil krijgen, zal je een andere lens bij de Nikon moeten aanschaffen.

Hoe raar het ook klinkt; met landschappen, kerken, musea heb ik vaak mijn zoom-functies van de Pana 150 niet nodig maar bijvoorbeeld met autoraces weer wel; zelfs als ik hele goede kaarten heb voor een race (en naast de baan kan staan), zit ik al vaak aan 3 tot 6x zoom om auto's/onderdelen goed in beeld te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 03-08-2017 09:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:24:
Je vergelijkt een beetje appels met peren; de Pana is een zogenaamde superzoom compactcamera waar je niet meer mee kan uitbreiden terwijl de Nikon juist een instappertje is waar je later allemaal leuke dingen bij kan kopen.

Ik denk dat je je eerst even moet bedenken (oude foto's terugzoeken??) hoe vaak/veel je je wel/niet hebt geergerd dat je ergens een foto van wilde maken maar het net niet goed ging vanwege de mogelijkheden tot inzoomen / uitzoomen. Bij de Nikon ben je dan relatief snel verplicht om een extra (fysiek grotere) lens mee te sjouwen.

In de basis maar hier ga ik zwaaaar op gecorrigeerd worden; de Nikon die jij linkt heeft een "vergelijkbare zoom tot ongeveer 4x". Alles wat dus verder weg is dan je bij 4x zoomen netjes in beeld wil krijgen, zal je een andere lens bij de Nikon moeten aanschaffen.

Hoe raar het ook klinkt; met landschappen, kerken, musea heb ik vaak mijn zoom-functies van de Pana 150 niet nodig maar bijvoorbeeld met autoraces weer wel; zelfs als ik hele goede kaarten heb voor een race (en naast de baan kan staan), zit ik al vaak aan 3 tot 6x zoom om auto's/onderdelen goed in beeld te krijgen.
na een beetje zoeken kwam ik daar ook achter. alsnog zit ik dus te kijken wat er bij mij past. mij lijkt het fijn om uit te kunnen bereiden met de Nikon, dan is de vraag of ik dat ooit ga doen