Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik kan een topic waarin ik dit kan plaatsen niet zo snel vinden, dus dan maar hier!

Ik zit met een probleem. Ik ben 17 en ga september aan de TUe studeren (al twijfel ik of ik de goede studie heb gekozen), maar ik de laatste paar weken twijfel ik of ik een tussenjaar moet nemen. Al vanaf jongs af aan wil ik naar de VS, dus dit lijkt mij een goede kans.

Het probleem: een jaar VS is duur (een aantal maanden ook, een paar weken van een tussenjaar vind ik te weinig) en ik ken niemand in de VS die ik als 'thuisbasis' kan gebruiken. Het liefst reis ik het hele land af (de grotere steden het liefst) maar op een plaats zitten vind ik ook niet erg. Ik zat al te kijken richting internships, maar dit is voor een buitenlandse lastig om tussen te komen. Hier heb ik dan ook niet te veel hoop op. Wat ik zoek: advies. Wat zouden jullie doen, als jullie in mijn schoenen zouden staan?

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goede ervaring met https://www.workaway.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een volledig tussenjaar in de VS spenderen zal niet zo eenvoudig gaan. Welk visum had je in gedachten? Een zomerbaan kan wellicht wel, zie https://j1visa.state.gov/programs/summer-work-travel Als je in de master zit en goede cijfers hebt gehaald, kun je proberen mee te draaien met een onderzoeksproject in de VS. Je zou dan aan hoogleraren op de TUe kunnen vragen of ze contacten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
GlowMouse schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:36:
Een volledig tussenjaar in de VS spenderen zal niet zo eenvoudig gaan. Welk visum had je in gedachten? Een zomerbaan kan wellicht wel, zie https://j1visa.state.gov/programs/summer-work-travel Als je in de master zit en goede cijfers hebt gehaald, kun je proberen mee te draaien met een onderzoeksproject in de VS. Je zou dan aan hoogleraren op de TUe kunnen vragen of ze contacten hebben.
Een volledig tussenjaar heb ik ook een beetje uit mijn hoofd gezet, maar een halfjaar of 3 maanden lijkt mij wel mogelijk. Ikzelf zat te denken aan J1 visum.

De link die je erbij zet had ikzelf ook al bekeken, maar alles wat ik kan vinden is voor 18+ of je moet een student aan een uni zijn. Kijk ik misschien verkeerd?

Onderzoekproject in de VS is altijd nog een mogelijkheid, maar dan moet ik 3+ jaar wachten wat ik liever niet doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb even wat reacties afgesplits van [Vakantie] USA aangezien deze niet met vakantie te maken hebben. Wegens het karakter van de casus verplaats ik deze reacties naar een nieuw topic in PFSL.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Komt me meer over alsof TS ineens zenuwen heeft gekregen over zijn Bachelor keuze. Alleen dan maar de handel een heel jaar uitstellen vind ik nogal rigoureus. Sowieso is het ook nogal rigoureus omdat je graag naar de VS wil dan maar meteen een jaar ernaartoe te gaan. Zonder geld.

Waarom ben je deze zomervakantie niet een paar maanden naar de VS gegaan? Met je examens zal je genoeg tijd hebben gehad. Wat de reden ook is geweest, is die niet nog harder van toepassing op een heel jaar ernaartoe gaan? En zonder zelf ervaring te hebben, maar van wat ik snel lees zal je nogal geluk moet hebben als je heel snel zo'n stage visum krijgt. En dat nog los van het detail dat je dan ook daadwerkelijk iets nodig hebt om stage te lopen.

Dus onder de streep: Nee, ik zou niet twee weken voor je introductie gaat beginnen de hele handel afzeggen. En misschien trek ik teveel conclusies met te weinig informatie, maar het lijkt mij relevanter nu te vragen welke studie je voor bent ingeschreven en welke twijfels je daarover hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 03-08-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Laatst online: 23:35
Je kan ook via afs gaan en je laatste jaar overdoen. Dan zit je wel bij een gastgezin.

Edit: dan had je daar natuurlijk al voor moeten appliceren het afgelopen jaar...

[ Voor 33% gewijzigd door FragileM64 op 03-08-2017 07:53 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45
Als je studie is afgerond is het veel makkelijker om een dergelijk 'leuk' jaar te hebben. Je kan dan gewoon werken of verder studeren in een ander land, dan heeft je CV er ook wat aan. Een verkapte lange vakantie is niet slim als je nog helemaal niets hebt om op terug te vallen, imo. Natuurlijk is reizen leuker dan studeren maar je zal in het leven niet altijd voor het leuke kunnen kiezen.

Het lijkt er echter op of je gewoon een beetje koudwatervrees hebt. Geen zorgen, dat is heel normaal, maar dat gaat niet weg door het een jaar uit te stellen. Je kan gerust beginnen met studeren en waarschijnlijk valt het helemaal mee en ben je na een paar maanden gewend, maar wordt het toch niks dan kan je weer stoppen en wat anders zoeken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
Sissors schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 07:45:
Dus onder de streep: Nee, ik zou niet twee weken voor je introductie gaat beginnen de hele handel afzeggen. En misschien trek ik teveel conclusies met te weinig informatie, maar het lijkt mij relevanter nu te vragen welke studie je voor bent ingeschreven en welke twijfels je daarover hebt.
Over mijn keuze heb ik zeker een beetje twijfels, maar ik denk dat het wel de goede keuze is. Een jaar VS lijkt mij natuurlijk het leukste, maar een half jaar of 3 maanden vind ik ook prima.

Stage lopen lijkt mij de makkelijkste optie (als ik een plek heb ofc) maar misschien denk ik verkeerd. Vrijwilligerswerk oid kan bijvoorbeeld ook, al heb ik hier geen research naar gedaan.
ph4ge schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:20:
Als je studie is afgerond is het veel makkelijker om een dergelijk 'leuk' jaar te hebben. Je kan dan gewoon werken of verder studeren in een ander land, dan heeft je CV er ook wat aan. Een verkapte lange vakantie is niet slim als je nog helemaal niets hebt om op terug te vallen, imo. Natuurlijk is reizen leuker dan studeren maar je zal in het leven niet altijd voor het leuke kunnen kiezen.

Het lijkt er echter op of je gewoon een beetje koudwatervrees hebt. Geen zorgen, dat is heel normaal, maar dat gaat niet weg door het een jaar uit te stellen. Je kan gerust beginnen met studeren en waarschijnlijk valt het helemaal mee en ben je na een paar maanden gewend, maar wordt het toch niks dan kan je weer stoppen en wat anders zoeken.
Een verkapte lange vakantie is niet helemaal het idee, maar ik snap je punt. Ik denk dat je hier ook wel gelijk in hebt.

Tja, stoppen met een studie gaat met het leenstelsel lastiger. Het is een mogelijkheid, maar ik maak liever de juiste studiekeuze op een eerder moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar als wat wil je stage gaan lopen dan? Met enkel je VWO diploma op zak? Ik durf ook zelf niet te stellen hoe moeilijk het zal zijn een stage daar te vinden als VWO'er met al het gedoe met visa, maar ik verwacht iig niet dat het triviaal zal zijn.

Dus dan ga je nu je studie annuleren, en kom je er dan achter dat je de rest van het jaar kan gaan werken bij de AH. Ik zou toch echt gewoon voor die studie gaan, en dan kijken of je volgend jaar in de vakantie een paar weken naar de VS kan gaan op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Er zijn ook mogelijkheden om een jaar highschool te volgen in america na het behalen van je diploma hier in Nederland. Dan verblijf je een jaar bij een pleeggezin en volg je het laatste jaar highschool met alle zaken die daar bij horen. In america maken ze daar een behoorlijk feest van met prom etc.

En aangezien je al een diploma hebt dan hoef je ook niet zo op de studie te focussen. 1 omdat je al een diploma hebt en 2 omdat je vrijstelling voor wat zaken kunt krijgen.(3 van wat ik er van hoor is het niveau niet super hoog). Dus genoeg ruimte voor trips en sightseeing. En je hebt automatisch een goede verbinding met de locals waarmee je van alles kunt ondernemen.

Ik heb van meerdere mensen hiervan positieve verhalen gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Defector op 03-08-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
Sissors schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:13:
Maar als wat wil je stage gaan lopen dan? Met enkel je VWO diploma op zak? Ik durf ook zelf niet te stellen hoe moeilijk het zal zijn een stage daar te vinden als VWO'er met al het gedoe met visa, maar ik verwacht iig niet dat het triviaal zal zijn.

Dus dan ga je nu je studie annuleren, en kom je er dan achter dat je de rest van het jaar kan gaan werken bij de AH. Ik zou toch echt gewoon voor die studie gaan, en dan kijken of je volgend jaar in de vakantie een paar weken naar de VS kan gaan op vakantie.
Ik ben zelf nog aan het orienteren, een stage is idd ook lastig. Het liefst natuurlijk in de techniek-richting, ik zie het een beetje als 'snuffelstage'. Ik hoop dat ik een bedrijf/organisatie kan vinden die mij kan helpen.

Ik wil ook pas mijn studie annuleren als ik iets heb, anders ga ik een jaar verspillen en dan kan ik beter gewoon naar de uni.
Defector schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:23:
Er zijn ook mogelijkheden om een jaar highschool te volgen in america na het behalen van je diploma hier in Nederland. Dan verblijf je een jaar bij een pleeggezin en volg je het laatste jaar highschool met alle zaken die daar bij horen. In america maken ze daar een behoorlijk feest van met prom etc.

En aangezien je al een diploma hebt dan hoef je ook niet zo op de studie te focussen. 1 omdat je al een diploma hebt en 2 omdat je vrijstelling voor wat zaken kunt krijgen.(3 van wat ik er van hoor is het niveau niet super hoog). Dus genoeg ruimte voor trips en sightseeing. En je hebt automatisch een goede verbinding met de locals waarmee je van alles kunt ondernemen.

Ik heb van meerdere mensen hiervan positieve verhalen gehoord.
Hier heb ik ook naar gekeken. Kosten hiervan zijn hoog (EF doet dit) en je kan niet echt kiezen waar je naar toe gaat. Misschien ook nog een optie, ik zal er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DerSteyn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Ik ben zelf nog aan het orienteren, een stage is idd ook lastig. Het liefst natuurlijk in de techniek-richting, ik zie het een beetje als 'snuffelstage'. Ik hoop dat ik een bedrijf/organisatie kan vinden die mij kan helpen.

Ik wil ook pas mijn studie annuleren als ik iets heb, anders ga ik een jaar verspillen en dan kan ik beter gewoon naar de uni.
Dus dan heb je nog twee weken om iets te vinden ;). De enige kans dat een bedrijf uberhaupt reageert in twee weken is als je daar via je netwerk iemand kent die een voldoende hoge functie heeft. En ik gok dat het netwerk van een 17-jarige beperkt is.

Het idee om nog maar een keer laatste jaar van je VWO te doen maar nu in de VS vind ik persoonlijk twijfelachtig. Maar ook hier, in blijkbaar helft van de staten heb je nu nog één week om het te regelen, andere tot half september wanneer het nieuwe schooljaar weer begint. Lijkt mij, zonder ervaring ermee, onhaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Dus dan heb je nog twee weken om iets te vinden ;). De enige kans dat een bedrijf uberhaupt reageert in twee weken is als je daar via je netwerk iemand kent die een voldoende hoge functie heeft. En ik gok dat het netwerk van een 17-jarige beperkt is.

Het idee om nog maar een keer laatste jaar van je VWO te doen maar nu in de VS vind ik persoonlijk twijfelachtig. Maar ook hier, in blijkbaar helft van de staten heb je nu nog één week om het te regelen, andere tot half september wanneer het nieuwe schooljaar weer begint. Lijkt mij, zonder ervaring ermee, onhaalbaar.
Ah kijk dat verandert de zaak. Ik dacht dat er voor volgend jaar wat gezocht wordt. Het voorbereidingstraject is relatief lang. En dat ligt vooral aan het visum traject wat doorlopen moet worden. Iedereen die ik er over gesproken heb die was minstens een jaar bezig. Dus visum regelen, contact leggen met het pleeggezin, geld bij elkaar sparen/werken, een aantal momenten samen komen met andere mensen die ook naar america gaan om van alles te bespreken en voor te bereiden. Al met al een traject wat je niet zomaar aangaat en goed voorbereid aan moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 13:08
Tien jaar geleden heb ik zelf ook de keuze gemaakt om, in mijn geval 9 maanden, naar Amerika te gaan. Het was na mijn studie en voordat ik aan het werk ging. Een iets andere situatie dan jouw situatie wel...

Echter kan ik het iedereen erg aanraden. Het was een gigantisch toffe en leerzame tijd. Zelf ben ik via EF gegaan zoals je hierboven ook al noemde. Zeker niet goedkoop, maar ik had destijds extra opties zoals studeren op twee verschillende locaties (in mijn geval voor Boston en Santa Barbara CA gekozen). En ook een internship gedaan.

Het kost allemaal best wel een hoop geld. Vooral omdat je daar ook dingen wil bekijken, city trips wil maken, enz enz.

Hoewel ik me kan voorstellen dat je het liefst NU gaat, kost het allemaal iets meer tijd, zoals Defector hierboven ook aangeeft.

Waarom niet je studie afmaken en die tijd gebruiken om uit te zoeken wat je precies wil en genoeg tijd hebt de dingen te regelen en ... om te sparen voor de reis!

Ik had zelf een deel gespaard en een deel geleend van mijn ouders. Doordat ik na mijn terugkomst uit de VS direct ben begonnen aan mijn 'werkleven' kon ik alles binnen een jaar afbetalen. Dat is het voordeel als je het na je studie doet en voordat je een baan gaat zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 12:51
Om eerlijk te zijn: het is te kort dag om nu nog zoiets als dit te kunnen regelen. De kans is nihil dat je in een week of twee een besluit kunt nemen, de relevantie partij(en) in de VS kunt bereiken (bedrijf, school, gastgezin, wat dan ook), antwoord krijgt, bevestiging krijgt, een visum kunt regelen en alle andere voorbereidingen kunt treffen. Lijkt me echt geen haalbare kaart.

Een aantal opties:

1) Tijdens je studie kijken of een stage, onderzoek o.i.d. in de VS kan worden gedaan (gerelateerd aan en gefaciliteerd door je opleiding dus).

2) Een week of 3-6 naar de VS op vakantie tussen twee studiejaren (alleen al om het reilen en zeilen te kennen zodat je later nog 's langer kunt gaan bijv).

3) Een tussenjaar na je studie, voordat je gaat werken. Ik neem aan dat je dan geen koophuis zult hebben, of andere vastigheid, en je hebt dan een diploma waar je iets mee zou kunnen in de VS. Je kunt dan ook kijken naar WorkAway zoals gesuggereerd, of andere kanalen.

4) Idem als drie, maar dan niet direct na je studie, maar na een paar jaar werken. Dit vergroot de kans dat je het geld bij elkaar kunt sprokkelen om meer te kunnen zien en doen in de VS. Risico hierbij is dat je tegen die tijd meer vastigheid hebt (koophuis, vriend(in), kinderen, baan die je niet kwijt wilt), maar dat hangt van je wensen en situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
Sissors schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Precies mijn issue. Klein netwerk, geen bedrijven/organisaties die mij een stageplek willen geven. High school is denk ik ook onhaalbaar ivm tijd.

Ik denk, mits ik binnen 3 weken een stageplek/verblijfplek kan regelen ik weinig opties heb en ik gewoon naar de uni ga. Dus, als iemand iets/iemand heeft/kent die mij kan helpen, lijkt het schip te stranden.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik weet zelf dat ik moet proberen niet mijn eigen ideeën teveel te projecteren. Ik zou namelijk zoiets drie keer niks vinden, maar voor andere kan het zeker een interessante tijd zijn.

En toch wil ik nog een keer erop wijzen dat je het voor de juiste redenen moet doen. En zenuwen voor je studie is geen juiste reden. Ook omdat je de VS wel leuk vindt (waarop gebaseerd?) vind ik niet een hele geweldige reden, dat is een mooie reden om daar op vakantie te gaan. En over paar jaar kan je daar dan ook je stage vast wel lopen. Maar hoe lang ben je nu al serieus met dit idee bezig? Zelfs als je nu over 2 weken een stageplek vindt, heb je er goed over nagedacht, en niet dat je impulsief je studie een jaar vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

Vergeet niet dat afhankelijk van de staat je pas leuke dingen kan doen als je 18+ of 21+ bent. En dat er ook weer afhankelijk van de staat er daadwerkelijk vervolging plaatsvind wanneer je jonger bent. Dat kan dus behoorlijk lastig zijn als een 17-jarige die de boel wilt ontdekken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:47

Soggney

Zeekomkommer

Ik zou je tussenjaar doen pas na je bachelor (maar voor je eventuele master)
Dan ben je 21+, en kan je met een camper ofzo de hele VS doorkruisen en her en der een jobje uitvoeren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:51:
Vergeet niet dat afhankelijk van de staat je pas leuke dingen kan doen als je 18+ of 21+ bent.
De meeste staten hebben ook wel leuke dingen voor minderjarigen. Je bent nooit te jong om van de natuur te genieten :) Wat ik een beetje mis is wat TS nou zo leuk vindt aan de VS, en wat zijn budget is.
Soggney schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:28:
Dan ben je 21+, en kan je met een camper ofzo de hele VS doorkruisen en her en der een jobje uitvoeren.
Met welk visum zou hij dat jobje uitvoeren? Zonder voldoende geld om het tripje te maken wordt hij bij de grens al teruggestuurd, en als hij bij het jobje wordt gesnapt heeft hij (en de werkgever) pas echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
Sissors schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:24:
Ik weet zelf dat ik moet proberen niet mijn eigen ideeën teveel te projecteren. Ik zou namelijk zoiets drie keer niks vinden, maar voor andere kan het zeker een interessante tijd zijn.

En toch wil ik nog een keer erop wijzen dat je het voor de juiste redenen moet doen. En zenuwen voor je studie is geen juiste reden. Ook omdat je de VS wel leuk vindt (waarop gebaseerd?) vind ik niet een hele geweldige reden, dat is een mooie reden om daar op vakantie te gaan. En over paar jaar kan je daar dan ook je stage vast wel lopen. Maar hoe lang ben je nu al serieus met dit idee bezig? Zelfs als je nu over 2 weken een stageplek vindt, heb je er goed over nagedacht, en niet dat je impulsief je studie een jaar vertraagd.
Waarom in een tussenjaar in de VS? Ik wil andere culturen leren kennen, mijn Engels verbeteren en nieuwe mensen leren kennen. Ik wil dat het een leerzame ervaring wordt, die daarbij ook nog eens goed op mijn CV staat. Ik denk dat ik mijzelf ook op een andere manier leer kennen en ik denk dat de VS een goed land daarvoor is. Eigenlijk heb ik vanaf de 4de klas al dit idee, maar dit heb ik nooit echt doorgezet omdat er ook de mogelijkheid bestaat om dit na mijn bachelor te doen.

Ik ben pas 17: ik heb een jaar overgeslagen op de basisschool. Ik heb dus als het ware een extra jaar, dus studievertraging maakt mij niet zo veel uit.
GlowMouse schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

De meeste staten hebben ook wel leuke dingen voor minderjarigen. Je bent nooit te jong om van de natuur te genieten :) Wat ik een beetje mis is wat TS nou zo leuk vindt aan de VS, en wat zijn budget is.

[...]

Met welk visum zou hij dat jobje uitvoeren? Zonder voldoende geld om het tripje te maken wordt hij bij de grens al teruggestuurd, en als hij bij het jobje wordt gesnapt heeft hij (en de werkgever) pas echt een probleem.
Hoeveel ik er aan uit wil geven is lastig. Het liefst heb ik natuurlijk een betaalde baan/stage oid waarvan ik mijn rekeningen etc kan betalen, maar als ik wat bij moet leggen is dat niet echt een probleem.

Visum J1 geeft veel mogelijkheden, maar dan moet je van te voren wel een plaats hebben waar je terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik zou eerst met de TUe beginnen, en daarna na het 1e jaar nog eens kijken naar een moment om naar de VS te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 16:03
Ik ben zelf in 2011/2012 bijna een half jaar naar Nieuw Zeeland geweest als stage van mijn opleiding Informatica. Dat is echt de beste tijd van mijn leven geweest en ook heel erg leerzaam. En ja het was best duur aangezien ik geen stage vergoeding kreeg en dus voor een groot gedeelte van mijn spaarcenten moest leven maar ik kan het iedereen aanraden!

En als je eenmaal klaar bent met je studie, een vaste baan en een huis hebt dan ga je dat soort dingen niet meer doen dus neem het ervan zolang het nog kan ;)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:55
DerSteyn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Waarom in een tussenjaar in de VS? Ik wil andere culturen leren kennen, mijn Engels verbeteren en nieuwe mensen leren kennen. Ik wil dat het een leerzame ervaring wordt, die daarbij ook nog eens goed op mijn CV staat. Ik denk dat ik mijzelf ook op een andere manier leer kennen en ik denk dat de VS een goed land daarvoor is. Eigenlijk heb ik vanaf de 4de klas al dit idee, maar dit heb ik nooit echt doorgezet omdat er ook de mogelijkheid bestaat om dit na mijn bachelor te doen.

Ik ben pas 17: ik heb een jaar overgeslagen op de basisschool. Ik heb dus als het ware een extra jaar, dus studievertraging maakt mij niet zo veel uit.

[...]

Hoeveel ik er aan uit wil geven is lastig. Het liefst heb ik natuurlijk een betaalde baan/stage oid waarvan ik mijn rekeningen etc kan betalen, maar als ik wat bij moet leggen is dat niet echt een probleem.

Visum J1 geeft veel mogelijkheden, maar dan moet je van te voren wel een plaats hebben waar je terecht kan.
toon volledige bericht
Ik zou persoonlijk lekker gaan studeren en dan in een van je stages proberen om een stageplek in de USA te regelen. Je bent dan wat ouder, wat het makkelijker maakt om de USA te verkennen (als je een stad uit wilt is een auto een must). Ook staat het beter op je CV als je iets studie gerelateerds in de USA uitvoerd, in plaats van een baantje voor een 17 jarige. Jezelf leren kennen kun je natuurlijk ook al ervaren door op kamers te gaan tijdens je studie, dat is wat makkelijker dan meteen naar de USA te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sand0rf schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:15:

En als je eenmaal klaar bent met je studie, een vaste baan en een huis hebt dan ga je dat soort dingen niet meer doen dus neem het ervan zolang het nog kan ;)
Als oudere jongere kan ik dit beamen. Ik zou dolgraag nog eens een jaar Australië doen (liever langer) maar als je hier eenmaal een goeie baan en een woning hebt dan wordt vertrekken elk jaar moeilijker. En sowieso ben je daar ook een stuk gewilder als je 25 en net afgestudeerd bent.

Achteraf bekeken was het beste plan geweest om een studie af te maken (dat was mijn eerste fout) en om direct daarna (de tweede fout) naar het gewenste land te vertrekken. Die studiejaren kun je dan gebruiken om je vertrek te plannen.
Goed sparen (of je ouders lief aankijken) zodat je financieel de eerste maanden kunt overbruggen en dan gewoon gaan. Dat is het moment waarop je het meest welkom bent en nog nauwelijks iets te verliezen hebt als het daar toch niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BemidjiVS
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Kijk ook eens op spam
Prachtige campus, small town USA en voor Amerikaanse begrippen erg goed betaalbaar..

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 29-10-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

BemidjiVS schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:59:
Kijk ook eens op quote aangepast.

Prachtige campus, small town USA en voor Amerikaanse begrippen erg goed betaalbaar..
ik denk dat ie na 3 jaar wel iets gevonden heeft :P
Daarnaast durf ik te betwijfelen of nu naar amerika wil verhuizen, een goed plan is !

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 29-10-2020 17:02 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1