AquaCool Deluxe Watercooling Set

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Het viel mij op dat daar geen radiator bij zit, koel dit dan nog wel een beetje? of kijk ik nou zo scheel ofzo?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

ding hb ik ook, even eprobeert zonder radiator = geen succes

Je moet gewoon nog een R. bijde autosloop halen en probl. = opgelost

-

• chaser_
Als je geen radiator plaatst, betekent dat dan dat je nog slechtere koeling hebt dan bij een fan, of haal je gewoon het maximale er niet uit?

• dfr0st
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Het water wordt niet meer afgekoeld dus hij wordt warmer en warmer naarmate het water warmer wordt. En dus presteert hij zonder R. veel slechter als met fan

-

• chaser_
Okay, thanx voor de info :)

dan heb ik nog meer 1 klein vraagje, wat voor een radiator heb jij erachter dan? en heb je daar fans opgezet ofzo?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

lijkt me heeel handig als je fans op een radiator zet, anders ken je die net zo goed weglaten. Als je voor een stil systeem gaat, zou ik de fans op 7volt zetten.

Wat voor radiator? gewoon bij de sloop uit een auto.... 25 piek hoogstens

iStockphoto

• chaser_
Loopt daar het water (toch? gewoon water?) gewoon doorheen? Gaat dat echt circuleren?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

demi-water (water zonder mineralen) ja.

Nut van een radiator is om de warmte kwijt te kunnen, en dus weer gekoeld naar je cpu te brengen.

iStockphoto

• Wollige
  • Laatst online: 24-12-2025
Je kunt volgens mij niet zeggen dat een waterkoeling niet goed zal koelen als er geen radiateur bij zit. Het ligt aan je opstelling. Als je een groot reservoir gebruikt (10 liter water in een emmer ofzo) dan warmt het water ook maar langzaam op. Als die bak dan ook nog eens open staat zal het echt heel erg meevallen met dat opwarmen van het water. Zelf heb ik pas een radiateur in het systeem opgenomen toen ik ook nog een peltier element erbij plaatste. Dat zorgt voor behoorlijk wat meer warmte. Ik zou overigens bij een complete waterkoel set wel degelijk meteen een radiateur willen aanraden het mooiste is gewoon een te bestellen bij de oc-shop, maar als je er een van de autosloop wilt halen en je wilt een beetje mooie dan kost dan toch gauw 50 piek (interieurradiateur) Je mag er vast ook wel een meenemen voor 25 piek maar dan moet je hem wel zelf uit een sloopwagen halen (behoorlijk werkje).

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mijn pa is automonteur (al zo'n 30 jaar), dus dat weet hij wel te doen :P

iStockphoto

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op zondag 08 juli 2001 01:36 schreef cheshire87 het volgende:
lijkt me heeel handig als je fans op een radiator zet, anders ken je die net zo goed weglaten. Als je voor een stil systeem gaat, zou ik de fans op 7volt zetten.

Wat voor radiator? gewoon bij de sloop uit een auto.... 25 piek hoogstens
Ik koel mijn radiateur met 2x Papst 92mm @ 12V, die dingen hoor je echt niet.

Hoe er wel rekening mee dat er bij dat Aquacool steje een zwak pompje zit. Als je van plan bent er later een TB mee te koelen kan je dat wel vergeten.

Ik heb er eentje gehad, maar heb hem gelukkig mogen ruilen voor een Swiftech + Eiheim.
Ik heb wel mensen op het forum gezien met een Duron waar hij hetr uitstekend op deed. Mijn voreige Alpha kreeg mijn Duron 800@1000 ook 10 graden koeler dan mijn TB 1200@1400.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Ik heb zelf een aquacool setje (overgenomen) en deze doet het zeer goed, met waterjacket no.1 (zie dat goldencool boekje). Dit met een Aquarium pompje bij de ubbink vandaan (dat kleine pompje dat erbij zit is niks) en een radiator met 2 120mm sunon fans.
Dit draait als een tierelier.

Verwijderd

Radiator is zow de moeite waard. niet lastig te krijgen, en een 12CM fan op 7V is al genoeg. Althans, bij my.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik weet niet of hij super is, maar wat je kan halen bij www.aqua-computer.de ziet er heel mooi uit en de reviews die ik gevonden heb, zijn aardig goed. Maarja ik heb zelf nog geen waterkoeling. Als ik een bestelling zou doen bij die site ben ik bijna 400€ kwijt en dat vind ik iets te veel van het goede + dat ik pas aan het eind van het jaar nieuwe mobo+proc+mem combo ga kopen. Dan dus eens kijken naar waterkoeling zodat ik ook meteen het goeie blokkie heb :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Pagina: 1