Updaten PC

Pagina: 1
Acties:

• Beekimov
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste mensen,

Eind vorig jaar heb ik een pc samengesteld, momenteel ben ik daar zeer tevreden over. Echter merk ik dat ik nu met het spelen van de laatse nieuwe games snelheid te kort kom.

De configuratie ziet er als volgt uit:

Behuizing: Sharkoon VG5-W Groen
Processor: Intel Core i3-6100 3,7 GHz
Koeling: Cooler Master Hyper 103
Moederbord: MSI B150M BAZOOKA
Geheugen: Crucial 8GB DDR4-2133
Grafisch kaart: NVIDIA GTX 1050 2GB
Harde schijf: 1000GB HDD Sata III
Voeding: 600 Watt Cooler Master

Wat is wijsheid... :)

Mijn budget is +- €450,-

Wat zijn jullie meningen hierover, en wat kan ik volgens jullie het beste vervangen om de eerst komende tijd vooruit te kunnen.

Hoor graag jullie reactie's tegemoet.

Groeten Erwin.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Graag even de eerste alinea verder uitlichten.
Met snelheid bedoel je logischerwijs FPS dus die kunnen we invullen...
Welke games speel je? Welke resolutie? Welke settings? Welk component loopt tijdens het gamen op zijn tenen en zou dus logischerwijs de bottleneck zijn?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Beekimov
Ik bedoel eigenlijk dat ik de nieuwste game's niet op de hoogste settings kan spelen, nomraal gesproken hou ik meestal 60FPS aan.

Alle games speel ik (nu nog) op 1920x1080. De games waar het mis gaat zijn oa. Watch Dogs / Escape From Tarkov, deze games kan ik niet op full settings draaien (spellen haperen dan erg)

Wat ik dan zie is dat de processor er goed aan moet trekken, en het eigenlijk niet kan belopen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Beekimov schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:16:
Ik bedoel eigenlijk dat ik de nieuwste game's niet op de hoogste settings kan spelen, nomraal gesproken hou ik meestal 60FPS aan.

Alle games speel ik (nu nog) op 1920x1080. De games waar het mis gaat zijn oa. Watch Dogs / Escape From Tarkov, deze games kan ik niet op full settings draaien (spellen haperen dan erg)

Wat ik dan zie is dat de processor er goed aan moet trekken, en het eigenlijk niet kan belopen.
Ga er vanuit dat je Watch Dogs 2 bedoelt?
Deze game leunt inderdaad behoorlijk op de CPU en schijnt flink te profiteren van meerdere cores.
Gezien de gtx 1050 lijkt me de stap naar een deftige i7 wat te ver maar b.v. dit zou je een flinke boost kunnen geven:
pricewatch: Intel Core i5-7600 Boxed

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Beekimov
Klopt, ik bedoel Watch Dogs 2 :)

Oke, een i5 is dus een logische keuze, is een i7 wel mogelijk, of is dat niuet verstandig icm de andere componenten (ben semi-noob kwa hardware configuratie ;)

Is het ook nodig om de koeling aan te passen bij het veranderen van processor?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Wel het bios updaten voordat je de i5-7600 erin prikt anders gaat het niet werken. De i5-7600 wordt ondersteunt vanaf biosversie I.C

i7 kan ook maar erg overkill icm een GTX 1050. Van de rest van het budget + de verkoop van je GTX 1050 en i3-6100 kan je beter een GTX 1060 halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 08:09 ]

• Beekimov
Bedankt voor de info!

Denk dat ik idd gavoor een i5 7600 of i5 7600K icm met nog eens 8gb extra geheugen, volgens mij moet ik dan voor de komende tijd weer vooruit kunnen.

En evt op een later tijdstip nog de grafische kaart vervangen.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 23:12
Als ik het zo zie is de beste upgrade die je nu kan doen een SSDtje nemen.
Dat is de meeste snelheidswinstpakker(wat een woord 8)7), niet zo zeer voor het gamen(qua FPS). Maar deze mist gewoon in je huidige config!

Voor nog geen 100 euro heb je een 250/256GB SSD die je kan gebruiken als opstartdisk en voor je meeste applicaties/Games. Dan zul je zien dat alles veel sneller opstart etc. (Accestimes en Write/Read zijn gewoon vele malen beter dan de standaard HDD)

voorbeeldjes van goede SSDtjes:

pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

[ Voor 11% gewijzigd door Downstar2 op 07-08-2017 14:01 ]

Pagina: 1