Kan niet meer werken met 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 21:46
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat ik weer met 2 beeldschermen kan werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: MSI H110M ECO LGA 1151 mATX
Processor: Intel i3-6300 3.80Ghz SKT1151 4mb
Grafische kaart: Asus EAH5450 SILENT 512m DDTR2
RAM: Crucial 4Gb DDR4 2133MT/s CL15 DIMM
HDD: Crucial BX100
Beeldschermen: Samsung Syncmaster 720 en HP L1925 (VGA beeldschermen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nadat mijn moederbord de geest heeft gegeven heb ik vandaag een nieuw moederbord, maar tevens ook nieuwe cpu en ram gekocht. Computer werkt helemaal naar behoren, maar ik kan niet, zoals eerder wel kon, met 2 beeldschermen tegelijk werken.

Allereerst heb ik, toen ik de computer voor het eerst startte, de drivers van de bijbehorende cd geïnstalleerd. Tevens heb ik alle oude drivers verwijderd. Op dit moment had ik het beeldscherm aangesloten op het moederbord en de grafische kaart nog niet aangesloten.

Daarna wilde ik, na opnieuw opstarten, (inmiddels werkte ik met het beeldscherm dat aangesloten stond op de grafische kaart) met 2 beeldschermen gaan werken maar via "Instellingen" kon het tweede beeldscherm niet gevonden worden. Wat mij opviel is dat in het eerste geval, toen ik ook al een poging waagde, de melding kwam dat er niets gedetecteerd kon worden, maar ik nu geen melding krijg). Wederom een rondje drivers gedaan, en ik zag ook nog een aanvullende VGA driver maar dan krijg ik de melding dat mijn systeem niet aan de minimale eisen voldoet...

Via apparaatbeheer zie ik alleen maar de grafische kaart als beeldschermadapter staan.

Kan iemand mij van nuttige informatie voorzien? Met meerdere schermen werken, werkt wel zo fijn :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

gms007 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:12:
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat ik weer met 2 beeldschermen kan werken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: MSI H110M ECO LGA 1151 mATX
Processor: Intel i3-6300 3.80Ghz SKT1151 4mb
Grafische kaart: Asus EAH5450 SILENT 512m DDTR2
RAM: Crucial 4Gb DDR4 2133MT/s CL15 DIMM
HDD: Crucial BX100
Beeldschermen: Samsung Syncmaster 720 en HP L1925 (VGA beeldschermen)

Nadat mijn moederbord de geest heeft gegeven heb ik vandaag een nieuw moederbord, maar tevens ook nieuwe cpu en ram gekocht. Computer werkt helemaal naar behoren, maar ik kan niet, zoals eerder wel kon, met 2 beeldschermen tegelijk werken.

Allereerst heb ik, toen ik de computer voor het eerst startte, de drivers van de bijbehorende cd geïnstalleerd. Tevens heb ik alle oude drivers verwijderd. Op dit moment had ik het beeldscherm aangesloten op het moederbord en de grafische kaart nog niet aangesloten.

Daarna wilde ik, na opnieuw opstarten, (inmiddels werkte ik met het beeldscherm dat aangesloten stond op de grafische kaart) met 2 beeldschermen gaan werken maar via "Instellingen" kon het tweede beeldscherm niet gevonden worden. Wat mij opviel is dat in het eerste geval, toen ik ook al een poging waagde, de melding kwam dat er niets gedetecteerd kon worden, maar ik nu geen melding krijg). Wederom een rondje drivers gedaan, en ik zag ook nog een aanvullende VGA driver maar dan krijg ik de melding dat mijn systeem niet aan de minimale eisen voldoet...

Via apparaatbeheer zie ik alleen maar de grafische kaart als beeldschermadapter staan.

Kan iemand mij van nuttige informatie voorzien? Met meerdere schermen werken, werkt wel zo fijn :)
Begin aub eerst met een verse windows installatie en gooi die cd met drivers zover mogelijk weg.
Laat de Graka zitten tijdens de install en sluit hier je monitor op aan.

Sterker nog, neem liever afscheid van de 5450 want (slag om de arm) waarschijnlijk heeft zelfs de igp van jou i3 al meer rekenkracht

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 03-08-2017 00:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:07
Zou het kunnen dat in de Bios je iGPU automatisch uitgeschakeld is?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:16:
[...]

Begin aub eerst met een verse windows installatie en gooi die cd met drivers zover mogelijk weg.
Laat de Graka zitten tijdens de install en sluit hier je monitor op aan.

Sterker nog, neem liever afscheid van de 5450 want (slag om de arm) waarschijnlijk heeft zelfs de igp van jou i3 al meer rekenkracht
Als windows gewoon laat en niet crasht is nieuwe installatie niet nodig Zet sowieso de IGP uit in de bios met je externe GPU aangesloten. Of sluit je nu eens scherm op Moederbord en de andere op grafischekaart? zo ja dan kiest je systeem voor de grafische kaart als alleen output en zet die IGP uit.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 03-08-2017 00:22 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 21:46
Was inderdaad in de bios even een vinkje anders zetten, heel nice zo!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

42dpi schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

Als windows gewoon laat en niet crasht is nieuwe installatie niet nodig Zet sowieso de IGP uit in de bios met je externe GPU aangesloten. Of sluit je nu eens scherm op Moederbord en de andere op grafischekaart? zo ja dan kiest je systeem voor de grafische kaart als alleen output en zet die IGP uit.
Als alles vlekkeloos had gewerkt, was er logischerwijs ook geen enkele noodzaak geweest voor TS om drivers te herinstalleren.
gms007 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:25:
Was inderdaad in de bios even een vinkje anders zetten, heel nice zo!

Dank!
Mooi dat het naar behoren werkt!
Zou echter nog steeds netjes afscheid nemen van die 5450 kaart.
Jouw nieuwe processor heeft een geïntegreerde gpu welke op alle vlakken gehakt maakt van die 5450

5450 dus een enkeltje grijze kliko. ene monitor op de vga poort van het mobo, de ander via een hdmi > vga converter (a een paar euro) op het mobo en gaan met die banaan.

http://gpu.userbenchmark....eon-HD-5450/m33102vsm7719

Nou zijn benchmarks echt niet de heilige graal maar in dit geval lijkt het me toch wel overduidelijk

[ Voor 42% gewijzigd door Switchie op 03-08-2017 00:45 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:25:
[...]

Als alles vlekkeloos had gewerkt, was er logischerwijs ook geen enkele noodzaak geweest voor TS om drivers te herinstalleren.

[...]
Omdat één ding niet goed werkt wat duidelijk geen software windows fout is roep je niet meteen ''herinstallatie!'' En zeker niet tegen leken die zullen het nog uitvoeren ook en dan zijn ze nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

42dpi schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:02:
[...]Omdat één ding niet goed werkt wat duidelijk geen software windows fout is roep je niet meteen ''herinstallatie!'' En zeker niet tegen leken die zullen het nog uitvoeren ook en dan zijn ze nog verder van huis.
Sorry, maar iemand die op eigen gelegenheid een nieuw mobo en CPU koopt schaar ik niet onder de categorie "leek".

Bovendien draaide TS voorheen op een systeem bestaande uit:
Moederbord: ASRock 760GM-GS3
Processor: AMD Athlon II X3 450

Lukraak een Windows install van dit overzetten naar een Skylake systeem moet je per definitie al niet willen. Hoop toch dat we dat met elkaar eens kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Eerste major update (Fall creator's update komt er aan) en je hebt toch feitelijk een 'verse' installatie (dat doet windows tegenwoordig :) ). Blijft er hier en daar wat op je schijf staan? sure. Maar dat is zo'n issue niet (meer).
Dus zolang het werkt zou ik iemand die deze vragen zo formuleert inderdaad niet een onnodig drastisch advies geven, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:18:
[...]

Sorry, maar iemand die op eigen gelegenheid een nieuw mobo en CPU koopt schaar ik niet onder de categorie "leek".

Bovendien draaide TS voorheen op een systeem bestaande uit:
Moederbord: ASRock 760GM-GS3
Processor: AMD Athlon II X3 450

Lukraak een Windows install van dit overzetten naar een Skylake systeem moet je per definitie al niet willen. Hoop toch dat we dat met elkaar eens kunnen zijn :)
Dan moet je leren echt leren hoe mensen de vraagstelling maken, ook leken beginnen gewoon ergens aan.

Ook al had die een moederbord en cpu uit 1995 als windows boot en niet crasht ligt het niet daaraan, overzetten werkt of het werkt niet en niet werken valt ook bevriezen, meldingen corrupt onder dat haal ik niet uit het verhaal van TS.

Tuurlijk moet je het niet willen maar dingen roepen zonder eerst te kijken naar andere opties is stom.

In een helpdesk situatie kan je toch ook niet tegen elke klant roepen ''ja ga eerst maar herinstalleren'' en in deze situatie had je TS alleen maar meer werk gegeven terwijl het probleem er nog zal zijn bij een herinstallatie.

Ben alleen eens met je dat de IGP beter is dan de grafische kaart maar die keuze is aan TS zelf, ik zou TS ook aanraden de IGP te gebruiken en als die snellere grafische dingen wil doen een betere grafische kaart nemen, doe je niks extras gewoon op IGP gaan zitten, scheelt weer wat stroom en hitte.

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 03-08-2017 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
iceheart schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:20:
Eerste major update (Fall creator's update komt er aan) en je hebt toch feitelijk een 'verse' installatie (dat doet windows tegenwoordig :) ). Blijft er hier en daar wat op je schijf staan? sure. Maar dat is zo'n issue niet (meer).
Dus zolang het werkt zou ik iemand die deze vragen zo formuleert inderdaad niet een onnodig drastisch advies geven, nee...
Vziw is dit verre van een 'verse' installatie, hooguit een update erbij (vandaar de naam :+), is iig met de eerdere W10 update packs ook niet een verse installatie uit gekomen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
NTSA... Jawel. Elke update die je PC +/- een uur onbruikbaar op een updatescherm heeft staan installeert windows 'vers' alsof je met behoud van apps en bestanden (of hoe het tegenwoordig ook heet...) vanaf een installatiemedium op dezelfde partitie installeert.
De 3MB update voor windows defender doet dat niet, nee. De fall creator's update echter laat wel een 'verse' kern achter. Hell, kijk voor de grap na de installatie van die FCU maar eens wat er voor 'oude' installatiebestanden achter blijven op je C:\ schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

42dpi schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:26:
[...]
Ook al had die een moederbord en cpu uit 1995 als windows boot en niet crasht ligt het niet daaraan, overzetten werkt of het werkt niet en niet werken valt ook bevriezen, meldingen corrupt onder dat haal ik niet uit het verhaal van TS.
Volledig mee eens. Maar logischerwijs was er in dat geval ook 0.0 reden voor ts om met drivers aan de slag te gaan.
Wellicht heb ik dit "probleem" anders geïnterpreteerd dan jij en zit daar ons verschil in opvatting.
Maar een OS dat spontaan andere drivers nodig heeft voor exact dezelfde kaart als voorheen betekent gewoon simpelweg dat er meer aan de hand is.
en in deze situatie had je TS alleen maar meer werk gegeven terwijl het probleem er nog zal zijn bij een herinstallatie.
Durf ik te betwijfelen. Een win 10 installatie is zo gepiept. Handmatig alle ouwe meuk verwijderen kost sowieso meer tijd.
Daarnaast heeft TS in het verleden al meerdere (opstart)problemen gekend wat des te meer pleit om op zijn minst een schone installatie uit te voeren.
Dan moet je leren echt leren hoe mensen de vraagstelling maken, ook leken beginnen gewoon ergens aan.
Noem mij naïef, maar als iemand een nieuw mobo koopt en hier een passende CPU en een setje ram bij weet te vinden, is mijn eerste indruk niet bepaald dat ik te maken heb met een leek die zomaar ergens aan begint.

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 03-08-2017 02:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
iceheart schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:43:
NTSA... Jawel. Elke update die je PC +/- een uur onbruikbaar op een updatescherm heeft staan installeert windows 'vers' alsof je met behoud van apps en bestanden (of hoe het tegenwoordig ook heet...) vanaf een installatiemedium op dezelfde partitie installeert.
De 3MB update voor windows defender doet dat niet, nee. De fall creator's update echter laat wel een 'verse' kern achter. Hell, kijk voor de grap na de installatie van die FCU maar eens wat er voor 'oude' installatiebestanden achter blijven op je C:\ schijf :)
Dat is dus niet een verse installatie maar gewoon een ouderwetse Upgrade... Enige malware, fouten en andere troep komen gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:44:
[...]

Volledig mee eens. Maar logischerwijs was er in dat geval ook 0.0 reden voor ts om met drivers aan de slag te gaan.
Wellicht heb ik dit "probleem" anders geïnterpreteerd dan jij en zit daar ons verschil in opvatting.
TS probeert dingen die voor hem logisch zijn, ik ben niet de enige die zegt dat direct herinstalleren onnodig is, het probleem was een vinkje in de bios dan kan je 1000x Windows opnieuw installeren daar gaat dit probleem niet van weg.

Het zelfde is als een computer het niet aangaat koop je niet direct een nieuwe dan ga je trial en error doen en begin je bij de makkelijkste oplossingen en niet bij de laatste.
[...]

Durf ik te betwijfelen. Een win 10 installatie is zo gepiept. Handmatig alle ouwe meuk verwijderen kost sowieso meer tijd.
Daarnaast heeft TS in het verleden al meerdere (opstart)problemen gekend wat des te meer pleit om op zijn minst een schone installatie uit te voeren.
Een installatie is zo gedaan, alle drivers opnieuw, bestanden terugzetten en al je programma's installeren en instellen, dat is ook een onderdeel van ''herinstalleren'' en dat is niet ''zo gepiept''
[...]

[...]

Noem mij naïef, maar als iemand een nieuw mobo koopt en hier een passende CPU en een setje ram bij weet te vinden, is mijn eerste indruk niet bepaald dat ik te maken heb met een leek die zomaar ergens aan begint.
Idd dat is naïef, paar onderdelen zoeken is geen rocket science als je je niet kan inleven op een vraagsteller geef dan ook geen advies daar doe je meer schade mee dan goed. ik durft te gokken dat ook nog paar honderd IT'er zouden hebben gezegd ''Bios IGP uitzetten''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

42dpi schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 02:34:
Idd dat is naïef, paar onderdelen zoeken is geen rocket science als je je niet kan inleven op een vraagsteller geef dan ook geen advies daar doe je meer schade mee dan goed. ik durft te gokken dat ook nog paar honderd IT'er zouden hebben gezegd ''Bios IGP uitzetten''
Niet inleven? Ik neem nota bene de moeite om zijn post history door te nemen en concludeer dat hij al vanaf het begin van het jaar problemen heeft met de installatie.

Verder natuurlijk prachtig dat er een paar honderd it'ers roepen om de igp uit te zetten maar zoals ik al eerder opmerkte is het een stuk slimmer om afscheid te nemen van de GPU en lekker op de igpu te gaan draaien.
Het advies van die hypothetische paar honderd it'ers zou ik dus alles behalve fantastisch willen noemen :X
Dus beter onthoud jij je in het vervolg van advies want blijkbaar kijk je niet verder dan je neus lang is.

Maar wees vooral overtuigt van je eigen werkelijkheid. Ik ga deze onzinnige discussie niet verder voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 03-08-2017 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
RGAT schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:49:
[...]

Dat is dus niet een verse installatie maar gewoon een ouderwetse Upgrade... Enige malware, fouten en andere troep komen gewoon mee.
Zucht. Malware ja. Speelt dat hier? Nee.
"Fouten"? Pfff, weet je wat, maak jij vooral jezelf wijs wat je je op tien jaar oude halve waarheden gebaseerd wijs wil maken. Volkomen onzin dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Switchie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 02:44:
[...]

Niet inleven? Ik neem nota bene de moeite om zijn post history door te nemen en concludeer dat hij al vanaf het begin van het jaar problemen heeft met de installatie.

Verder natuurlijk prachtig dat er een paar honderd it'ers roepen om de igp uit te zetten maar zoals ik al eerder opmerkte is het een stuk slimmer om afscheid te nemen van de GPU en lekker op de igpu te gaan draaien.
Het advies van die hypothetische paar honderd it'ers zou ik dus alles behalve fantastisch willen noemen :X
Dus beter onthoud jij je in het vervolg van advies want blijkbaar kijk je niet verder dan je neus lang is.

Maar wees vooral overtuigt van je eigen werkelijkheid. Ik ga deze onzinnige discussie niet verder voeren.
Voor TS is was er nu één probleem jij wil er nog 10 bij maken, je oplossing had niks uitgemaakt je roept dingen die helemaal nog niet relevant zijn maar wil wel een schouderklopje omdat je verder ''denkt''.

Leuk dat je leest dat die problemen had want in het verhaal heb je ook niet gelezen dat TS aangeeft een ''groentje te zijn'' hier maar volgens jou is die expert omdat die onderdelen heeft besteld. hij had Windows al eens opnieuw geïnstalleerd en dat maakte ook niks uit wat zegt dat (Software/hardware?) en gaf ook weer problemen maar dat had je ''nota bene'' natuurlijk wel gelezen.
gms007 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:14:
Ha tweakers,
Ik ben een groentje op dit forum, dus mocht het zo zijn dat ik dit topic in het verkeerde subforum plaats: mijn nederige excuses.

Onlangs (2 a 3 weken geleden) heb ik een verse installatie van Windows uitgevoerd na het plaatsen van de ssd. Enige software die ik daarna geinstalleerd heb is Office 2013 en iTunes. Problemen leken daardoor verholpen te zijn, maar na ongeveer een week speelde de problemen af en toe weer op.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 03-08-2017 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
iceheart schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 03:20:
[...]

Zucht. Malware ja. Speelt dat hier? Nee.
"Fouten"? Pfff, weet je wat, maak jij vooral jezelf wijs wat je je op tien jaar oude halve waarheden gebaseerd wijs wil maken. Volkomen onzin dit.
Dat hier geen malware speelt betekent dat een Upgrade tegenwoordig een schone installatie is?
Maak jij vooral jezelf wijs dat je weet wat een upgrade is, geef dat slechte advies alleen niet aan andere aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:38
nieuw mobo en cpu?
tenzij je zelfde set draaid als voorheen, is een verse installatie echt geen "luxe"
nu speelt t wel is waar minder als vroeger, maar k weet nog uit t xp tijdperk dat een installatie dat niet grappig vond :P

zou dus inderdaad, zoals eerder gezegd gewoon opnieuw vers installeren. met ALLES aangesloten, zoals je t wil hebben. als t goed is word het meeste automatisch herkent door windows, & krijg je basis drivers geinstalled. zonder deze, wil een verse driver installatie zelfs wel eens mislukken, omdat de hardware simpelweg nog niet herkent word (NVIDIAAAAAAAAA). daarna laatste drivers van de website downloaden, mochten deze niet installeren, dan pas overwegen om de geleverde cd te gebruiken.
Pagina: 1