Oudere pc upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

• gertt27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
hoi,

ik hoop dat ik in het juiste deel van het forum zit hiermee als eerste post hier.

is het nog rendabel om deze pc te upgraden zodat hij ook nog wat nieuwere games kan draaien en evt videobewerking kan uitvoeren?

huidige setup is:
MSI P55-GD65 moederbord
i5 CPU 750 @ 2.67GHz
GeForce GTX 460
4GB ram
win7-64 bit

complete setup vanuit CPU-Z is hier te vinden. https://valid.x86.fr/59gt4n

ik hoef niet de allernieuwste en zwaarste games te draaien op deze pc maar de kinderen krijgen wat meer interesse in games zoals World of tanks, Battlefield en dayz

Verwijderd

Wil je Battlefield 1 gaan spelen en eventueel gaan video bewerken, dan adviseer ik een volledig nieuwe build. Aangezien de huidige componenten verouderd zijn zou ik liever geld gaan steken in een toekomstbestendig systeem dan het huidige systeem upgraden.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-02 15:22
Het kan nog net met een 1050 en 4gb geheugen of beter 2x4gb in dual channel kan je er nog het laatste beetje uitslepen maar ja dan moet je toch nog afvragen of het de moeite loont. De cpu kan een bottleneck zijn voor een high end videokaart dus daarom ook. maar maximaal een 1050(ti).

Als het voor de kids is zal het net kunnen

https://nl.hardware.info/...-benchmarks-battlefield-4

[ Voor 3% gewijzigd door Bartosy op 03-08-2017 00:32 ]

• gertt27
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
Battlefield 4 is waar ik aan zat te denken, maar uiteidelijk zullen ze wel naar BF1 toe willen.
net al even wat prijzen opgezocht voor een nieuwere videokaart en wat geheugen.

misschien toch beter dan om maar wat bij te leggen bij het spaargeld van de kids zodat ze er langer plezier van gaan hebben

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

gertt27 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:40:
Battlefield 4 is waar ik aan zat te denken, maar uiteidelijk zullen ze wel naar BF1 toe willen.
net al even wat prijzen opgezocht voor een nieuwere videokaart en wat geheugen.

misschien toch beter dan om maar wat bij te leggen bij het spaargeld van de kids zodat ze er langer plezier van gaan hebben
Je zou eventueel kunnen kijken naar een i7 860.
Zal geen verschil tussen dag en nacht zijn maar toch net even wat extra spierballen voor een relatief kleine investering.

Een GPU is platform-onafhankelijk dus die zou je kunnen vervangen zonder direct verdere kosten te hoeven maken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1