Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:41
Hoi!

Ik heb een asus Zenfone go met Android 6.0.1. De security patch is van 1 maart 2017.

Even snel googelen geeft dat Android inmiddels al op security patch level 1 juli 2017 zit. Mijn Samsung telefoon heeft deze patch ook al.

Ik hoef niet de nieuwe versie van Android te hebben. Veiligheid is echter wel belangrijk.

Dus... Hoe zit dit? Ik lijk niet handmatig via check system updates te kunnen updaten. Kan het kwaad? Kan ik op een of andere manier de update binnenhalen of is dat merk gebonden?

Beste antwoord (via Cageman1984 op 03-08-2017 15:29)

• koen.28
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-11 23:39
Dit hangt van de fabrikant in dit geval asus af of er binnen kort een update beschikbaar komt.
Als je echt de laatste updates wilt van android moet je een custom rom op je telefoon zetten zoiets als Lineage OS.
Dus kort gezegd kan je hem niet zomaar updaten, maar echt acuut gevaar loop je denk niet.
Aangezien je alle apps binnen haalt via de play store en google redelijk goed controleert op malware.
Tuurlijk is het niet 100% veilig maar dat is geen enkel device.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• koen.28
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-11 23:39
Dit hangt van de fabrikant in dit geval asus af of er binnen kort een update beschikbaar komt.
Als je echt de laatste updates wilt van android moet je een custom rom op je telefoon zetten zoiets als Lineage OS.
Dus kort gezegd kan je hem niet zomaar updaten, maar echt acuut gevaar loop je denk niet.
Aangezien je alle apps binnen haalt via de play store en google redelijk goed controleert op malware.
Tuurlijk is het niet 100% veilig maar dat is geen enkel device.

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Als ASUS de update beschikbaar maakt kan je hem update,

maar je zou je telefoon kunnen rooten en dan de update handmatig downloaden van bijvoorbeeld een tutorial van YouTube ik zal dit zelf niet doen want het is niet veilig om je telefoon te rooten en je kun hem zeg maar moeilijk de root weghalen.

Advies:
Ik zou als ik jou was gewoon lekker bij Android 6.0.1 blijven tenzij ASUS je een systeemupdate beschickbaar stelt.