Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 14:16
Hallo allemaal,

Van de week heb ik voor het eerst zelf een PC in elkaar gezet voor m'n vader. Damn, ik ben jaloers!
Zit een Ryzen 7 processor in, een ASUS Crosshair VI moederbord en een m.2 SSD, en in een mooie Phanteks Eclipse case.

Alle onderdelen waren binnen en we moesten alleen nog op de videokaart wachten.
Gisteren was het mooie moment daar en kon ik de videokaart installeren (NVIDIA GTX 1070 Strix van ASUS). Alles verliep prima, gewoon beeld (wel in lage resolutie), totdat ik via Windows update de driver ging installeren.

Ik kreeg toen een fout dat er al andere updates uit werden gevoerd en volgens mij werd het beeld vanaf dat moment zwart. Heb hem toen opnieuw opgestart een aantal keer, maar kreeg geen beeld na het zien van de ASUS animatie.

Later nog drivers geherinstalleerd en die van Nvidia geprobeerd (met en zonder NVIDIA game-ready shizzle), maar kreeg hem niet aan de praat.

Heb hem in het bovenste en middelste slot geprobeerd. Volgens mij ook nog in de onderste. Om toch nog iets van beeld te hebben gebruik ik nu een standaard antieke DELL videokaart. Die doet het wel gewoon (maar ook zonder drivers, want is 32 bit en niet compatible).

Dead on arrival lijkt me niet het geval, want hij geeft wel beeld, de fans draaien en de lichtjes branden. Of kan het dan alsnog? Die 6+2 pins connector heb ik trouwens ook aangesloten op de voeding.

Ik heb me nu een aantal dagen verdiept in de videokaart / PC wereld en ben nog een beginner. Ik denk dat jullie er veel meer ervaring en verstand van hebben.

Dus bij deze mijn vraag:
Weet iemand wat ik nog kan proberen om de videokaart werkend te krijgen?

Alvast heel erg bedankt!

Update:
Opnieuw de laatste versie van NVIDIA drivers geinstalleerd. Helaas weer een scherm dat uitvalt. Was ergens aan het begin van de installatie al. Ik zie nu wel het lampje de hele tijd knipperen van de harde schijf.

Update #2:

Probleem opgelost!!

Inmiddels langsgeweest bij Informatique, de winkel waar we de videokaart hadden gekocht.
Daar hadden ze hem getest en bleek dat hij het wel gewoon deed op hun systeem. Later hebben ze de kaart nog in een andere PC geprobeerd en deed hij het weer niet. Het verschil zat hem in het RAM geheugen bij de andere PC. Dat was nieuwer / sneller. Uiteindelijk hebben we toch een nieuwe videokaart gekregen voor de zekerheid.
Echt super service van Informatique! _/-\o_
Eenmaal thuis heb ik het RAM geheugen eerst ge-underclocked van 3000 naar 2000 MHz, waarna ik de PC opnieuw opstartte met de nieuwe videokaart geinstalleerd.
En jawel, hij deed het!

Big shout out naar Informatique, echt top dat ze ons zo snel en goed geholpen hebben!

Ik ga nog even testen of de videokaart nu ook werkt met het RAM geheugen op 3000MHz.

[ Voor 27% gewijzigd door RobinInDaHood op 05-08-2017 12:42 . Reden: had haast tijdens typen want ging bijna eten. dit is een wat beter formulering. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Probeer Windows Veilig modus.
Verwijder alle drivers met
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Zet automatisch downloaden van drivers uit(mocht dit aan staan).

En download de nieuwste drivers van Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
RobinInDaHood schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:33:
Die 6+2 pins connector heb ik trouwens ook aangesloten op de voeding.
Wat voor voeding heb je gekozen dat je dit verloopje nodig had? Niet echt gerelateerd aan je issue overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
Paprika schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Wat voor voeding heb je gekozen dat je dit verloopje nodig had? Niet echt gerelateerd aan je issue overigens.
Ik heb de Corsair 650RMX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04
Dan heb je dat verloopje ook niet nodig. De 4 PCI-E kabels die erbij zitten hebben een kleine plug erbij zitten om van 6 naar 8 pinnen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
loki504 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:08:
Probeer Windows Veilig modus.
Verwijder alle drivers met
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Zet automatisch downloaden van drivers uit(mocht dit aan staan).

En download de nieuwste drivers van Nvidia zelf.
Thanks voor je reactie!

Die driver uninstaller is super handig ja. Had m gisteren ook al gebruikt.
Weet niet 100% of ik toen echt de laatste driver had gepakt. Ga ik nog ff live proberen nu. (ook mss even zonder physix en die andere dingen van Nvidea.. Las ergens dat het misschien kan helpen)

Volgende keer ga ik echt een moederbord met ingebouwde GPU kopen :P Echt gedoe nu steeds met het wisselen van de 2 videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
Paprika schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:14:
Dan heb je dat verloopje ook niet nodig. De 4 PCI-E kabels die erbij zitten hebben een kleine plug erbij zitten om van 6 naar 8 pinnen te gaan.
Oh ja klopt. Die bedoelde ik inderdaad. Was mss niet helemaal duidelijk. Aan de PSU zit een 8 pins connector en aan de GPU kant zit een 6 pins connector. Die 8 pins past ook alleen maar aan de PSU..

Owja, schiet me net te binnen.. Mijn moederbord heeft 2 aansluiteingen voor stroom. Één met 8 pinnen (is nu aangesloten) en nog één met 4. Is alleen de 8 pin voldoende? Of moet ik die ander ook aansluiten? Heb overigens niet nog een 4 pins kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Je moederbord kan prima met de aankomende apu overweg. Alleen heeft Ryzen besloten te besparen op de IGPU. En om niet te dicht jij hun APU te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
loki504 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:28:
Je moederbord kan prima met de aankomende apu overweg. Alleen heeft Ryzen besloten te besparen op de IGPU. En om niet te dicht jij hun APU te komen.
Die Ryzen heeft idd geen onboard GPU. Maar moederbord heeft sowieso ook geen video uitgang.. Denk omdat i ook vooral voor Ryzen processors is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
Ik krijg nu trouwens de code "0d" op mijn moederbord. Deed i eerst niet. Heeft dat iets met geheugen te maken? Dacht dat ik zoiets las ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
RobinInDaHood schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Owja, schiet me net te binnen.. Mijn moederbord heeft 2 aansluiteingen voor stroom. Één met 8 pinnen (is nu aangesloten) en nog één met 4. Is alleen de 8 pin voldoende? Of moet ik die ander ook aansluiten? Heb overigens niet nog een 4 pins kabel.
Nee, beide moeten aangesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Cowamundo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Nee, beide moeten aangesloten worden.
Weet je niet.

@RobinInDaHood
Volgensmij maakt dit niets uit, als je de 8pin aangesloten hebt moet dat meer dan voldoende zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat Ryzen zo veel stroom trekt dat je een 2e connector nodig zou hebben.
Vraag me niet waarom Asus dit zo gedaan heeft.

Van een Asus medewerker:
The 4-pin connector is merely in parallel with the 8-pin (same power plane), so nothing special happens when it is plugged in. You should notice no stability changes when it is used for regular overclocking.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkBlaze op 03-08-2017 16:42 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

RobinInDaHood schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Alleen de 8 pins is voldoende, tenzij je met LN2 gaat overclocken en echt meer stroom nodig hebt ;).
Wellicht dat als je een zware APU zou gebruiken dat het anders wordt maar dit is de situatie van dit moment.

Heb hetzelfde bord en alleen de 8 pins aangesloten.

Welke versie van Windows draai je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
@DarkBlaze
Good to know! Maakt dus niets uit. Voelt toch altijd alsof je niet alle capabilities benut als je bepaalde stekkertjes niet aansluit :P

@Sp3ci3s8472
Ik heb gewoon Windows 10 :)

[ Voor 14% gewijzigd door RobinInDaHood op 05-08-2017 12:14 ]

Pagina: 1