Intel werkt met Delftse wetenschappers aan quantumchips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nieuws: Intel werkt met Delftse wetenschappers aan quantumchips

Is er ook een bron voor dit nieuws @Olaf ? Zeker gelet op het feit dat er volop geciteerd wordt maar we dus niet weten waaruit?

[ Voor 0% gewijzigd door arnovos op 02-08-2017 19:27 . Reden: Typo ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 19:00
Ik zal het nog even bij Olaf navragen, maar bij artikelen over een Nederlands onderwerp en zonder bronverwijzingen kun je aannemen dat Tweakers de originele bron is of op zijn minst niet heeft overgenomen van een andere website, maar direct met (in dit geval) de wetenschappers en/of Intel contact gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik volg het niet meer. In het artikel is nu op drie plekken (!) een bron toegevoegd terwijl de uitleg van @faraga hierboven juist is dat Tweakers de originele bron is?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:08
faraga schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:55:
Ik zal het nog even bij Olaf navragen, maar bij artikelen over een Nederlands onderwerp en zonder bronverwijzingen kun je aannemen dat Tweakers de originele bron is of op zijn minst niet heeft overgenomen van een andere website, maar direct met (in dit geval) de wetenschappers en/of Intel contact gehad heeft.
Het lijkt mij handig als Tweakers zelf voor het nieuws heeft gezorgd, dat ook in het nieuwsbericht vermeld wordt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kreeg het nieuws vooraf onder embargo zonder link waar het persbericht of onderzoek gepubliceerd zou worden. De uitspraken van Vandersypen zijn uit eigen hand, omdat ik contact met hem opnam. Ik heb de links naderhand toegevoegd.

Grappig om te zien dat het meteen opvalt als er linkjes ontbreken. We krijgen heel veel nieuws via e-mail en moeten vaak zoeken waar het ergens online staat. Soms zetten bedrijven hun nieuws zelfs niet eens meer op hun eigen site maar wel op Facebook, of is er alleen ergens een Vimeo-video oid. Kortom: we doen echt wel moeite jullie naar de oorspronkelijk bron te leiden. Als de link ontbreekt is er vaak zoiets als bovenstaande aan de hand. ;)