Toon posts:

Haperingen in Q3 met GeForce DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de meeste levels in een resolutie van 1024x768x32 en hoger met alle eyecandy aan incl. textures detail op 4, heb ik enorme haperingen, zodat ik soms naar 16 bits kleur of lagere textures settings terug moet.
Is hier al een oplossing voor?
Ligt het aan de drivers van nvidia of aan de Annihilator zelf
P3 733 256mb CLAnn.Pro32 mb W98 DX7a driver 3.65
---------------------------------------------

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
probeer de 3.69 dr van nvidia eens

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt je fsb toch op 133 draaien op een bx plankje? Misschien dat de agp last heeft van de hoge bussnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd met elke driver, op elke fsb setting, alleen op 16 bits kleur of 16 bits tex wordt het minder.
En het komt soms in de kleinste ruimtes voor.
Met m'n g400 had ik daar geen last van, de framerates waren laag maar constant.

Verwijderd

Dit is wel vaag inderdaad,

Ik heb een Asus v6600 Deluxe en Quake draait perfect.

Ik vind Unreal een stuk minder goed lopen dan Quake trouwens.

• hjs
  • Niet online

hjs

Loop ff de geforce tweak guide na op www.tweak3d.net

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik al geweest zonder resultaat, maar ik lees bij 3dgpu dat er meer last van hebben in het bijzonder in bepaalde mappen (dm9).
Mogelijk een software conflict.

• DareDevil
  • Laatst online: 15-05 20:18
het zou ook aan de doorvoor snelheid van de harddisk kunnen liggen en dus daar de bottleneck ligt , denk dan hier bij aan de swap file van windows etc.

Paradigm: Shift happens.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Was het niet zo dat Q3 in sommige gevallen net iets meer textures gebruikt dan er in 32 MB passen? Dan zou je dus bij iets lagere texture details geen last meer moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Maar op een g400 treed dit niet op, misschien dat de GeForce gebruik maakt van extra features, zoals beter diepte buffering, andere texfilteringen ect. dat zou het verklaren.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met m'n Voodoo3 waar het aan lag? was waarschijnlijk de te hoge bus.

• FatalError
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb sinds gisteren een Creative Geforce DDR kaart (ja, ik weet dat dat niet de beste is, maar hij was redelijk goedkoop). Het viel me op dat dat ding op m'n trage P2 333 nog enorm kont schopt!! Quake 2 kan ik makkelijk in 1280*1024 spelen en Quake3 doe ik in 1024*768@32 en alles op z'n best.
UT loop redelijk bagger (tenzij ik met 16 bit kleuren speel), maar daar ga ik ff een glide wrapper voor zoeken.
In q3dm9 is er een punt waar de framerate dramatisch zakt tot 2 fps, en dat is voor beide jump-pads in het midden van het level.
Voor de rest loopt het na veel swappen (heb maar 96 mg ram) erg goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Mark
  • Laatst online: 31-08 19:06
Even voor Mikert:

Heb je unreal op direct 3d gezet? In opengl stand doet deze het veel slechter bij vele videokaarten.

Verwijderd

Ik heb een celly 466 met een voodoo3 en die loopt perfect met beide spellen(1024 * 768). Ik denk dat het haast wel aan je fsb moet liggen want dit is toch niet zo`n denderende config, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net dat driver 3.72 misschien het e.e.a. oplost, maar weer eens wisselen ;)
Trouwens Mikert, ik heb ook veel problemen met UT gehad onder d3d met de GeForce, vastlopen met hoge pieptoon uit speakers, vastlopen tijdens precashen ect, dit verdween ten dele door de fbs en de daarmee samenhange agp-bus snelheid te verlagen, ik vraag me sterk af hoeveel de GeForce nou eigelijk kan hebben. (zie m'n topic)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik heb het inderdaad ook alleen in q3dm9 in dezelfde kleurdiepte, etc. Ik ben het eens met "Weefselkweekje", als ik de detail level iets verlaag gaat hij helemaal vloeiend, dus misschien inderdaad te weinig texture geheugen.
Ik heb even snel Detenator 3.72 geprobeerd, maar dat helpt niet.

(Ik heb een athlon 500 met 256 MB (en ook een Geefors DDR))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• FatalError
  • Laatst online: 31-08 15:45
In q3dm9 zitten inderdaad 2 plekken waar je net te weinig gehugen hebt. Dan daalt ineens de framerate tot 3 fps ofzo. Het enige wat je hoeft te doen is de textures op 16 bit zetten (de rest mag op z'n best blijven staan). Dan loopt alles ineens wel goed.
BDW: ik draai hier op een p2 333, 96 meg ram en Geforce DDR 32 mb 1024*768 en alles op z'n best (behalve die textures, maar dat zie je toch bijna niet).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Hmmm, dan kan ik je beter aanraden om de detaillevel van de textures ééntje lager te zetten. Het verschil tussen 16 en 32 bits textures kun je erg goed zien in de lucht en het menu. Maar misschien is dit een kwestie van smaak.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n GeForce Annhilator Pro verruild (bijbetalen uiteraard) tegen de Hercules Prophet DDR en wat blijkt; dit ding loopt veelbeter!, niet zozeer in benchmarks maar gewoon in realtime games, geen problemen meer in UT, kan zelfs in sommige levels met detailed textures aan spelen, Q3 alleen in dm9 nog een kleine dip, gewoon geweldig :)
Misschien was het een exemplarisch probleem who knows?
Pagina: 1