Zoekhulp laptop!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mocht je iets nieuws willen plaatsen, dan is mijn vraag om je laatste post te wijzigen :)

Een ander moederbord er in gaat niet werken. Een distributeur of winkelier krijgt de barebone kaal aangeleverd met het moederbord er in. Zodoende gaat het niet lukken om DDR4 SO-DIMM's in deze laptop te frotten.

Aan de andere kant, ik denk niet dat je je druk hoeft te maken om 2% prestatieverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:03:
Het is een standaard moederbord van clevo zei Frits, dus inderdaad alleen ram geheugen DDR3 SO-DIMM.
Heb nog een mailtje teruggestuurd met de vraag of ik eventueel een ander moederbord kon gebruiken die wel DDR4 ondersteund.
Dat is geen probleem. Zoals @DaMarcus al aangeeft, scheelt het niet zoveel ten opzichte van DDR4.

Tevens heb ik het idee dat Frits hier meeleest onder de naam @Verwijderd, maar ik kan me natuurlijk vergissen. :)

Die Clevo's zijn inzake moederborden niet aan te passen volgens mij. Die worden kant en klaar vanuit China opgestuurt. Het enige wat Frits en andere verkopers hardwarematig kunnen doen, dat is het geheugen vergroten, maar dan wel met hetzelfde type (DDR3), een Wlan kaartje aanpassen of schijven aanpassen...al dan niet SSD en/of HDD..

Gewoon kleine aanpassingen dus....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-03-2021
DaMarcus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:08:
Mocht je iets nieuws willen plaatsen, dan is mijn vraag om je laatste post te wijzigen :)

Een ander moederbord er in gaat niet werken. Een distributeur of winkelier krijgt de barebone kaal aangeleverd met het moederbord er in. Zodoende gaat het niet lukken om DDR4 SO-DIMM's in deze laptop te frotten.

Aan de andere kant, ik denk niet dat je je druk hoeft te maken om 2% prestatieverschil.
Mijn excuses, zal er rekening mee houden.

Het gaat niet om het prestatieverschil maar om het prijsverschil. Als ik DDR4 ram geheugen kan gebruiken kan ik 16 GB voor een erg vriendelijke prijs overnemen aangezien het van een kameraad van mij is.
Hierdoor kan ik het qua geheugen toch nog enigszins binnen mijn budget houden.

Dan heb ik nu dus een mailtje gestuurd met een vraag waar ik nu al antwoord op heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Mijn excuses, zal er rekening mee houden.

Het gaat niet om het prestatieverschil maar om het prijsverschil. Als ik DDR4 ram geheugen kan gebruiken kan ik 16 GB voor een erg vriendelijke prijs overnemen aangezien het van een kameraad van mij is.
Hierdoor kan ik het qua geheugen toch nog enigszins binnen mijn budget houden.

Dan heb ik nu dus een mailtje gestuurd met een vraag waar ik nu al antwoord op heb :P.
Wat is het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
Dat heb ik net toch verteld? Dat er alleen DDR3 SO-DIMM in kan en het een standaard clevo moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Dat heb ik net toch verteld? Dat er alleen DDR3 SO-DIMM in kan en het een standaard clevo moederbord is.
Je hebt gelijk...excuus...my bad. |:(

Hoeveel bedraagt die vriendenprijs voor jou als ik mag vragen? Wellicht zijn er nog Tweakers die 16GB DDR3 voor een 'vriendenprijs' te koop hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Je hebt gelijk...excuus...my bad. |:(

Hoeveel bedraagt die vriendenprijs voor jou als ik mag vragen? Wellicht zijn er nog Tweakers die 16GB DDR3 voor een 'vriendenprijs' te koop hebben. ;)
Denk niet dat er tweakers zo gek en aardig als hem zullen zijn, 50 / 60 euro :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Denk niet dat er tweakers zo gek en aardig als hem zullen zijn, 50 / 60 euro :D.
En valt er Frits niet te onderhandelen dat hij jou er 1 latje van 8 GB gratis bij doet als je besluit bij hem te kopen, of dat je die aankoopprijs deelt...dat jij dus een korting zou kunnen krijgen hierop?

1 zo'n latje kost €89,00 bij Frits. Ik denk echt wel dat je die erbij af kunt dingen voor een bijbetaling van maximaal €60,00.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:27:
[...]
En valt er Frits niet te onderhandelen dat hij jou er 1 latje van 8 GB gratis bij doet als je besluit bij hem te kopen?
Ik denk niet dat hij ja gaat zeggen als ik hem nu een mailtje stuur of ik gratis 8 GB ram geheugen mag hebben, of wel? Of bedoelde je het op een andere manier?

Dan kan iedereen hem mailtjes gaan sturen om gratis ram geheugen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Ik denk niet dat hij ja gaat zeggen als ik hem nu een mailtje stuur of ik gratis 8 GB ram geheugen mag hebben, of wel? Of bedoelde je het op een andere manier?

Dan kan iedereen hem mailtjes gaan sturen om gratis ram geheugen :P.
Bellen is beter en duidelijker. Lees mijn post hierboven maar wat ik bedoel. Je moet proberen te onderhandelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudita
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Bellen is beter en duidelijker. Lees mijn post hierboven maar wat ik bedoel. Je moet proberen te onderhandelen. ;)
Dat kan ik proberen, alhoewel ik helemaal geen argumenten heb om korting te krijgen naast dat ik niet genoeg geld heb. Maar zal wel even heen bellen deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mudita schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Dat kan ik proberen, alhoewel ik helemaal geen argumenten heb om korting te krijgen naast dat ik niet genoeg geld heb. Maar zal wel even heen bellen deze week.
Je hebt dus een uitstekend argument. Je kunt zeggen dat je bij hem koopt als hij jou tegemoet kan komen in een korting op 8GB aan extra geheugen omdat je graag games speelt, maar niet voldoende cash hebt om die €89,00 extra te kunnen voldoen. ;)
Pagina: 1 2 Laatste