Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 774427

Topicstarter
Goededag mede tweakers!

Ik sta momenteel voor een raadsel, waarbij ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Wanneer ik een net in elkaar gezette pc aansluit en aanzet, gebeurt het volgende:
CPU-fan draait;
Grafische kaart loeit;
Stroomtoevoer gaat prima lijkt het;
CPU-led wordt prima uitgevoerd;
DRAM-led gaat eventjes aan, maar na 3 sec uit en blijft uit;
VGA_LED op het moederbord gaat aan en blijft aan.

Ik krijg geen beeld en het lijkt erop dat hij in z'n geheel niet kan doorstarten (te zien aan toetsenbord & muis).

Goed... de hardware specs zijn: een Node 202 kastje (jazeker, met die gekke PCI-e koppelstukjes, MSI GTX 1070 aero, ASUS B150I pro gaming/Aura mobo, samsung 850 evo SSD, 2133mhz DDR4 corsair ram en een i5 7400 + Cryorig c7 koelert en last but not least, 450W corsair voeding.

Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de bios ge-update? Je processor heeft pas sinds versie 0501 ondersteuning op dit moederbord.

[ Voor 59% gewijzigd door Nat-Water op 02-08-2017 16:29 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 774427

Topicstarter
Há Nat_Water,

Ik heb inderdaad hier ook aan zitten denken....
Heb jij toevallig enig idee hoe dit mogelijk is als ik totaal geen beeld krijg en geen output vanuit muis/toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, een Skylake CPU erin proppen en dan de biosflash uitvoeren.

Ik gok dat het daaraan ligt, namelijk. Je opties zijn als volgt:

-Je neemt even contact op met de verkoper van je moederbord en vraagt of zij het doen.
-Je ruilt of je processor om voor een 6400 variant, of je moederbord om voor een B250 variant.
-Je zoekt een computerspeciaalzaak in de buurt, en kijkt of zij het voor je kunnen doen.
-Even vragen of je een Skylake CPU van familie / vrienden mag lenen.
-Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!