Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een game PC te bouwen en heb al wel een idee wat voor mobo ik wil. Eentje uit de MSI gaming M3 serie. Nu heb ik zelf al wel wat onderzoek gedaan en ben er dus uit op uit gekomen dat de H270 RAID ondersteunt en de Z270 RAID en RAM OC ondersteunt. Na mijn onderzoekje ben ik dus tot meer vragen gekomen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden om zo mijn keuze te vergemakkelijken.

1. Wat houdt RAID eigenlijk in?
2. Is het verschil tussen een RAM van 2400 mhz en 3600 mhz zodanig te merken dat de z270 aan te raden is?
3. Zijn er nog meer verschillen tussen de mobo´s naast RAID en de mogelijkheid tot ram overclocken?
4. De mobo´s hebben een amd crossfire ondersteuning, kan ik dan wel een grafische kaart van nvidia gebruiken?

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-08-2017 15:58)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
1.
RAID is een afkorting van redundant array of independent disks, ook bekend als redundant array of inexpensive disks (of drives) en is de benaming voor een set methodieken voor fysieke data-opslag op harde schijven waarbij de gegevens over meer schijven verdeeld worden, op meer dan één schijf worden opgeslagen, of beide, ten behoeve van snelheidswinst en/of beveiliging tegen gegevensverlies. Voor gamers wordt meestal RAID-0 gebruikt door de toename van snelheid. Servers gebruiken Raid1 of Raid5 voor betrouwbaarheid.
Link

2. Deze vraag is zonder andere informatie over je build niet voor jou te beantwoorden.
3. Ja. https://tweakers.net/pric...are/714967;718071;704087/ om te vergelijken. Je kan alleen met het Z270 bord je processor overklokken.
4. Ja.

Waarom staar je je trouwens blind op die MSI bordjes?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
1.
RAID is een afkorting van redundant array of independent disks, ook bekend als redundant array of inexpensive disks (of drives) en is de benaming voor een set methodieken voor fysieke data-opslag op harde schijven waarbij de gegevens over meer schijven verdeeld worden, op meer dan één schijf worden opgeslagen, of beide, ten behoeve van snelheidswinst en/of beveiliging tegen gegevensverlies. Voor gamers wordt meestal RAID-0 gebruikt door de toename van snelheid. Servers gebruiken Raid1 of Raid5 voor betrouwbaarheid.
Link

2. Deze vraag is zonder andere informatie over je build niet voor jou te beantwoorden.
3. Ja. https://tweakers.net/pric...are/714967;718071;704087/ om te vergelijken. Je kan alleen met het Z270 bord je processor overklokken.
4. Ja.

Waarom staar je je trouwens blind op die MSI bordjes?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water oke bedankt, nou een maat van me heeft een msi b150m bazooka moederbord en werkt naar mijn mening prima, en de moederborden vallen binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Dat verbaast me niks, moederborden doen het meestal wel of niet. Zeker de niet-overklokbare bordjes zijn relatief saai en kan je beter kijken naar uiterlijk (bij een open kast) en aansluitingen. Maar waarom kijk je dan bijvoorbeeld niet naar pricewatch: MSI B250 PC Mate, pricewatch: MSI B250 Krait Gaming of pricewatch: MSI B250 Gaming Pro Carbon?

Die vallen dan ook binnen je budget en hebben niet die vervelende Killer E2500 Netwerkcontroller.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 02-08-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nat-Water ik denk dat ik dan toch kies voor de overklokbare moederbord z270 om futureproof te zijn, maar nu maak je me wel weer niewsgierig wat die killer E2500 networkcontroller inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Z270 heeft alleen maar zin als je ook een overklokbare processor koopt. Anders maakt het geen fluit uit natuurlijk. Futureproof kopen? Je weet niet hoe de toekomst eruit ziet, maar waarschijnlijk met meer cores / coreoptimalisatie. En dan kan je waarschijnlijk beter naar Ryzen gaan ;)

Je netwerkcontroller (Netwerkadapter) gaat over je internetverbinding. Niks speciaals, was het niet dat de drivers (stuurprogramma's) van Killer soms nog wel eens voor problemen willen zorgen. (Geheugenlekken, bijvoorbeeld). Nu is alles op te lossen natuurlijk, maar als je er vandaan kan blijven, waarom niet? Mijn voorkeur ligt bij Intel (of Realtek)

Pagina: 1