Ik ben van plan om binnenkort een game PC te bouwen en heb al wel een idee wat voor mobo ik wil. Eentje uit de MSI gaming M3 serie. Nu heb ik zelf al wel wat onderzoek gedaan en ben er dus uit op uit gekomen dat de H270 RAID ondersteunt en de Z270 RAID en RAM OC ondersteunt. Na mijn onderzoekje ben ik dus tot meer vragen gekomen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden om zo mijn keuze te vergemakkelijken.
1. Wat houdt RAID eigenlijk in?
2. Is het verschil tussen een RAM van 2400 mhz en 3600 mhz zodanig te merken dat de z270 aan te raden is?
3. Zijn er nog meer verschillen tussen de mobo´s naast RAID en de mogelijkheid tot ram overclocken?
4. De mobo´s hebben een amd crossfire ondersteuning, kan ik dan wel een grafische kaart van nvidia gebruiken?
1. Wat houdt RAID eigenlijk in?
2. Is het verschil tussen een RAM van 2400 mhz en 3600 mhz zodanig te merken dat de z270 aan te raden is?
3. Zijn er nog meer verschillen tussen de mobo´s naast RAID en de mogelijkheid tot ram overclocken?
4. De mobo´s hebben een amd crossfire ondersteuning, kan ik dan wel een grafische kaart van nvidia gebruiken?