Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/umi45aqwd/USD_to_euro.png
Zoals je hier kan zien is de euro sinds maart snel meer waard geworden t.o.v. de USD. Dit is echter nog niet in de prijzen tot uiting gekomen die we betalen voor de hardware die van USA-bedrijven komt. Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de retailers de prijzen hebben aangepast aan een hiervoor gunstigere wisselkoers?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 10:14
Goede vraag. Een kleine anekdote van mijn kant (zakelijk). Ik koop alles in uit China en USA en betaal alles In USD en verkoop alles in de EU in EURO. Voor dit jaar had ik een verwachte gemiddelde wisselkoers in gedachten van 0,91. Op basis van dit zijn de 2017 prijzen vastgesteld.

Nu is de gemiddelde wisselkoers voor dit jaar een stuk lager – dus meer marge voor mij. Tegen einde dit jaar worden de prijzen weer herzien met een nieuwe verwachte wisselkoers voor 2018. Mijn klanten zullen dus in principe pas vanaf 2018 een voordeel gaan merken.

Moet wel opgemerkt worden dat de wisselkoers van januari t/m april dit jaar beduidend hoger lagen dan mijn voorspelde 0,91. Hierdoor was mijn marge in deze maanden een stuk lager. Dit compenseer ik dus op dit moment door de voor mij veel gunstigere koers.

Met mij zullen velen op deze manier werken – en hooguit onder druk van de afnemers de prijzen nu gaan aanpassen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer een financieel onderwerp is tegenover een shopping onderwerp, gooi ik het topic over de schutting naar PFSL.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads