Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

• Streaker64
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-06 11:45
In mei had ik het ryzen/rx580 systeem uit de BBG gekocht (voor de videokaart gekte) en laten assembleren via Alternate, met wat kleine aanpassingen. Helaas alleen maar ellende van gehad, meerdere keren voor reparatie (2x moederbord defect, dan weer problemen met voeding). Uiteindelijk van ellende geld terug gevraagd en het wordt nog teruggestort. Ik vermoed dat het toch een defecte Rx580 was, maar daar heel erg transparant zijn ze bij Alternate niet. Om die reden wil ik nu van het geld zelf een systeem gaan bouwen. De laatste keer dat ik dat deed was ergens in het 486 tijdperk, dus ik vind het best wel spannend,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil enigszins futureproof kunnen gamen. Ben geenszins een 60fps ultra gamer, veel recente games heb ik met behoorlijk wat tweaks kunnen spelen. Dus ik ben snel tevreden als het op medium/high draait op de native resolutie van mijn sterk verouderd tft (max res. 1440x900).

De PC komt bij ons onder de eettafel te staan op een karretje, het moet makkelijk te verstoppen zijn aangezien er nog 2 kindjes van twee en vijf rond scharrelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een strikt budget van 1100 euro, ik wil (zoals je in mij lijstje kunt zien) wat budget reserveren voor een headset, wederom ivm kinderen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 19inch neovo K-A19 tft scherm met vga aansluiting (ik heb verloopstukjes), toetsenbord en muis. Voor opslag heb ik een 1 tb externe schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een redelijk compact systeem maar met mogelijkheid om in de toekomst te kunnen upgraden. Ik ga voor de AMD ryzen 5 1600 met het oog op de toekomst, ik weet niet of het prijsverschil met de 1400 binnen mijn budget iets uitmaakt. Verder heb ik gekozen voor de GTX 1060 Windforce OC het lijkt dat een 1070 voor mij niet het verschil zal maken.

Qua kast aarzel ik nog, hij lijkt wat betreft formaat perfect, maar of alles past durf ik niet met zekerheid te zeggen (de afmetingen lijken te zeggen van wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben dit jaar in een tijdmachine gestapt en heb geen idee wat op dit moment de betere hardware is. Ik lees de reviews en ga daar op af.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een klein formaat is een streven, maar het hoeft niet overdreven compact. Geluid is niet per sé een issue, mijn vrouw is toch oostindisch doof en heeft de tv vaak te hard staan.

Verder wil ik vooral de komende paar jaar zorgeloos de nieuwste games kunnen spelen op tenminste medium settings.

Ga je overklokken?
Getwijfeld of ik dit ga doen, maar ik heb gekozen om het niet te doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een reële build, dat wil zeggen zijn de componenten compatibel en past het in de kast. Als het een te ingewikkelde build wordt qua formaat doe ik het liever niet omdat ik al meer dan 10 jaar geen normale pc heb aangeraakt (enkel laptops). Ik durf een rechtoe rechtaan build zeker wel aan.

Graag jullie feedback en alvast bedankt!
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 211,95€ 211,95
1ASRock A320M-DGS€ 52,50€ 52,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Sharkoon CA-M Zwart€ 46,95€ 46,95
1Titan TFD-6010HH12B, 60mm€ 5,18€ 5,18
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair Gaming VOID Wireless Dolby 7.1 RGB€ 99,95€ 99,95
1Corsair RM550x Zwart€ 89,95€ 89,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,80

* Zie nu dat het DAA beleid vraagt om een duidelijke titel, vrees dat het ik niet kan aanpassen. Excuus.

[ Voor 0% gewijzigd door Streaker64 op 02-08-2017 12:35 . Reden: Titel ]

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Aangezien je een gesloten case hebt gekozen. Kun je gewoon crucial ram aanschaffen. Omdat looks er nu niet toe doen
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB

[ Voor 6% gewijzigd door Derekboy2000 op 02-08-2017 12:44 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
@Derekboy2000 Da's alleen niet zo handig, aangezien Ryzen wel van wat sneller ram houdt. Bovendien is je gelinkte product niet verkrijgbaar voor de lage prijs die aangegeven staat. ;)
Testje

[ Voor 26% gewijzigd door Nat-Water op 02-08-2017 12:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Nat-Water schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:38:
@Derekboy2000 Da's alleen niet zo handig, aangezien Ryzen wel van wat sneller ram houdt. Bovendien is je gelinkte product niet verkrijgbaar voor die prijs ;)
Testje
Ojah, verdikkeme. Ik vergeet steeds dat ryzen weer iets speciaals heeft ;)

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Streaker64
Bedankt voor de reacties. Ik begreep dat ook, maar als ik nu de benchmark zie gaat het om 2 punten verschil in fps. Iets wat voor mij waarschijnlijk uit zal maken, 3 tientjes besparen en wat fps inleveren.

Of zijn de ryzen cpu's in het geheel gebaat bij snellere ram qua stabiliteit?

Verwijderd

Ryzen heeft inderdaad gewoon veel baat bij snel geheugen, vooral in CPU intensieve taken. Bij de meeste games valt het met een GTX 1060 nog wel mee, maar mocht je over een paar je de videokaart willen upgraden kan het echt een behoorlijk verschil geven. Zie in deze video bijvoorbeeld de resultaten met een GTX 1080 Ti:
YouTube: Does Ryzen Really Need Fast Memory? Guide for Gamers

Ik lees nu trouwens dat je op 1440x900 gamet, dan heeft sneller geheugen des te meer zin en kan het ook met een GTX 1060 veel verschil maken.

Het hierboven genoemde Crucial setje is overigens ook gewoon €130,-. Als je door klikt bij Conrad zie je dat het geheugen niet beschikbaar is. Was al gezegd zie ik.

De voeding zou nog wat goedkoper kunnen zonder echt in te leveren op kwaliteit:
pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
pricewatch: Corsair TX550M V2

Deze zijn tevens ook 2cm korter dan de RM550x waardoor er meer ruimte beschikbaar is, wat in die Sharkoon behuizing wel van pas kan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 15:05 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Ik zou die sharkoon behuizing niet nemen als ik jou was. Onder de BBG waar hij in voorkwam stond een eigenaar die er bepaald niet over te spreken was. Als je er de ruimte voor hebt zou ik een Define Mini C nemen

• Streaker64
youridv1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:02:...Als je er de ruimte voor hebt zou ik een Define Mini C nemen
Dat was precies waar ik net ook achter kwam na wat kritische reflectie. :)
Goedkopere voeding, check. Andere case, check. Als er nog andere tips zijn dan hoor ik het graag, ik ga pas bestellen als ik mijn geld van Alternate terug heb. ;)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
die 60 mm fan weggooien. Stockfans van de define mini c zijn goed genoeg
Pagina: 1