Interne mail bij twee servers blijft op de lokale server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
De mail voor 1 domeinnaam wil ik allemaal via exchange online van microsoft laten gaan. De website wil ik nog wel op de eigen server laten draaien. De mail werkt voor mail verzonden vanaf elders. Alleen mail verzonden vanaf accounts met andere domeinnamen maar wel op de eigen server worden afgeleverd in de locale mailbox.

Ik heb de DNS instellingen ingesteld dat alleen nog voor de website naar de eigen server wordt verwezen en voor de mail naar microsoft. Maar ergens moet op de server nog ingesteld worden dat de mail niet lokaal wordt afgeleverd maar dat er "naar buiten wordt gekeken".

Hoe zorg ik dat de server mail voor een domeinnaam dat ook lokaal staat niet lokaal aflevert?

De DNS records op de eigen server met DirectAdmin heb ik ook aangepast. Dwz er staat nu alleen een MX record met 0 mijndomein-nl.mail.protection.outlook.com. voor mail. Is ergens anders nog een instelling die ik moet wijzigen? De eigen server is een VPS met directadmin en CentOs.

Beste antwoord (via Paul_ op 02-08-2017 18:44)

Verwijderd

Dat is een instelling in DA: https://help.directadmin.com/item.php?id=8

DirectAdmin - Using an external Mailserver

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:50 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een instelling in DA: https://help.directadmin.com/item.php?id=8

DirectAdmin - Using an external Mailserver

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:50 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Klopt, dat zou voldoende moeten zijn. Als het niet werkt kan je ook eens in de logs kijken wat hij met een mailtje doet.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Bedankt!