Bunq-klanten klagen over invoering duur premium-abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Beste redacteur,

Het betreft geen creditcard, maar een mastercard Debit card, wat voor mastercard nieuw is in Nederland.
Het word dan ook direct van je bunq rekening afgeschreven, in tegenstelling tot een creditcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 10:49
Dutchdeveloper schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:07:
Beste redacteur,

Het betreft geen creditcard, maar een mastercard Debit card, wat voor mastercard nieuw is in Nederland.
Het word dan ook direct van je bunq rekening afgeschreven, in tegenstelling tot een creditcard
Dit klopt. Reden hierachter is trouwens de hogere fees die de kaart bekostigen, ten koste van de winkelier. De Duitse internetbank N26 doet trouwens hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Onder andere op Gathering of Tweakers uitten gebruikers hun onvrede.
Volgens mij kan hier gewoon de tegenwoordige tijd gebruikt worden aangezien ze nog steeds klagen.
Ook vanwege de voorgaande zin:
Het nieuwe abonnementsmodel van bunq krijgt veel kritiek van gebruikers vanwege de prijsstijging.
Daarnaast snap ik niet waarom naar dieselb0y in "Discussie over & Ervaringen met bunq" wordt gelinkt terwijl vele reacties daarvoor al wordt geklaagd.

De eerste melding over het nieuwe tariefplan was van Zr40 in "Discussie over & Ervaringen met bunq", de eerste verbazing Rub147 in "Discussie over & Ervaringen met bunq", een echte klacht alhier Whatson in "Discussie over & Ervaringen met bunq".

De redacteur taggen is wel zo handig: @Xtuv

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20
Dank voor de opmerkingen, ik doe wat aanpassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

Bij geldopnames in andere valulta [...]
:D

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
Er staat nu dat de MasterCard Debit Cards prepaid credit cards zijn. Dit klopt ook niet. Een prepaid kaart wordt vooraf geladen met saldo, en staat los van een bankrekening. MasterCard Debit cards zijn gewoon net als een Maestro card die vandaag de dag elke Nederlandse bank uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
stevenh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:06:
Er staat nu dat de MasterCard Debit Cards prepaid credit cards zijn. Dit klopt ook niet. Een prepaid kaart wordt vooraf geladen met saldo, en staat los van een bankrekening. MasterCard Debit cards zijn gewoon net als een Maestro card die vandaag de dag elke Nederlandse bank uitgeeft.
Maar wordt dan wel geaccepteerd bij webshop als zijnde credit card, wat dus weer verschilt van een maestro.
Het is een beetje een combi van een credit en maestro debit card.

@Xtuv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
Dutchdeveloper schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Maar wordt dan wel geaccepteerd bij webshop als zijnde credit card, wat dus weer verschilt van een maestro.
Het is een beetje een combi van een credit en maestro debit card.

@Xtuv
Dat ligt eigenlijk meer aan onze banken en Maestro kaarten dan aan iets anders. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Maestro kaarten in het Verenigd Koninkrijk dan zie je dat je die ook gewoon direct online kan gebruiken. De Nederlandse banken hadden echter liever hun eigen systeem (iDeal).

Afbeeldingslocatie: http://www.cardsmart.co.uk/images/frontend/card_logos/large/p_329.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
stevenh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Dat ligt eigenlijk meer aan onze banken en Maestro kaarten dan aan iets anders. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Maestro kaarten in het Verenigd Koninkrijk dan zie je dat je die ook gewoon direct online kan gebruiken. De Nederlandse banken hadden echter liever hun eigen systeem (iDeal).

[afbeelding]
Klopt, meastro bied geen credit kaarten in Nederland, maar dat is een discussie op zich en heeft niks met bunq te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
Het ging mij meer om wat werd toegeschreven aan "werkt als een credit card". Het plaatje dat ik hierboven heb gepost is namelijk ook geen credit card. Maestro is een debit-only brand van MasterCard. Ze bieden dus nergens credit cards met Maestro logo.

Het feit dat je direct de getalletjes van de kaart in een website in kan kloppen maakt iets geen credit card, alhoewel dat in Nederland gebruikelijk het enige type kaart is waar dat bij kan.

Kortom: de bunq MasterCard is een debit kaart, en werkt als een debit card. Echter, hij kan ook gebruikt worden voor online betalingen zonder iDeal. Dit is geen functie die exclusief is voor credit cards.

[ Voor 4% gewijzigd door stevenh op 02-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

Pas op: die van mij staat er nog in volgensmij (of ik heb een caching issue).

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
Booster schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Pas op: die van mij staat er nog in volgensmij (of ik heb een caching issue).
Overheen gelezen :X
Pagina: 1