Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658711

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe behoud ik de metadata (datum tijd) van mijn foto's als ik ze verplaats naar een SDcard of upload naar een online opslag?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 6.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel Google doorzocht, geen werkende oplossing gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je die data verliezen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Werkt dat dan niet voor je? Deze worden in de eigenschappen van een foto opgeslagen en worden dus altijd meegenomen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:19
Slavy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:00:
Werkt dat dan niet voor je? Deze worden in de eigenschappen van een foto opgeslagen en worden dus altijd meegenomen.
Dit dus.

EXIF data e.d. zijn opgeslagen in het bestand zelf. Wanneer je een bestand 1:1 kopieert gaat deze metadata dus niet verloren. Verzend je een foto (WhatsApp, email, Facebook, etc) dan kan die data wel verloren gaan als ze de afbeelding aanpassen (comprimeren, gevoelige info strippen, etc).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953083

Ik heb hetzelfde probleem. Heb mijn foto's van een oude harde schijf naar Google foto's verplaats zodat ze altijd in de drive staan, maar ze komen niet op data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet ook niet waarom de data niet behouden blijft. Het wordt aangepast naar datum en tijd van verplaatsing waardoor de chronologische volgorde als logisch gevolg verdwijnt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anoniem: 658711 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:21:
Ik weet ook niet waarom de data niet behouden blijft. Het wordt aangepast naar datum en tijd van verplaatsing waardoor de chronologische volgorde als logisch gevolg verdwijnt
Begin eens met stap voor stap uit te leggen hoe jij bestanden verplaatst, dan kunnen wij misschien zeggen waar in het proces het mis gaat. En dan bedoel ik ook uitgebreid: wat sluit je waarop aan, welke software gebruik je, welke apparaten gebruik je, etc.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken!

Ik heb een Sony Xperia Z2, Android 6.0.1.
Hierop open ik Bestandsbeheer en zoek de foto's op die ik wil verplaatsen.
Dit kan in het intern geheugen of op m'n SDcard zijn.
Vervolgens selecteer ik de foto's die ik wil verplaatsen en/of uploaden.
Ik heb nu gekozen voor kopiëren, knippen en ook comprimeren om vervolgens het zip bestand te verplaatsen.
Als laatste stap kies ik de bestemmingsmap en kies ik plakken.

Bij alle bovenstaande opties wordt de metadata aangepast naar het moment van verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kijk je waarschijnlijk naar de verkeerde waarden. Elk bestand heeft metadata zoals het moment van aanmaken, moment van laatste wijziging, grootte,... maar bij foto's heb je de EXIF metadata waar veel meer gegevens staan. Daarin staat het moment dat de foto genomen is, met welke camera instellingen de foto genomen is,...

Zie ook: Wikipedia: Exchangeable image file format

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:52
Waarschijnlijk sorteer je op datum van het bestand (file system) en niet op datum van het maken van de foto (EXIF). Dat zijn namelijk 2 wezenlijk verschillende dingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan binnen Android en Google Drive nergens de exif gegevens vinden om daarop te sorteren.
Is er een manier om verplaatste data op de originele datum te sorteren binnen Android en Google Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Anoniem: 658711 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:16:
Ik kan binnen Android en Google Drive nergens de exif gegevens vinden om daarop te sorteren.
Is er een manier om verplaatste data op de originele datum te sorteren binnen Android en Google Drive?
Meestal zijn de namen van de afbeeldingen oplopend(DCIM-0001.jpg, DCIM-0002.jpg, enz.), is sorteren op alfabetische volgorde niet voldoende?

[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 02-08-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad hoe ik het nu ondervang! Het antwoord waar ik naar zoek blijft uit, maar iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabeBreda
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik lees dat je de foto's kopieert. Dan neemt die de datum/tijd waarop je kopieert over. Je moet kiezen voor verplaatsen, of anders voor knippen. Je zult zien dat dan de datum niet overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BabeBreda bedankt voor de toevoeging. Maar het kicken van topics is niet helemaal de bedoeling.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.