DVD film kijken op je eigen muur.....?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1488

Topicstarter
Hallo

Wat ik graag wil is een beamer, die ik aansluit op mijn PC, zodat ik om mijn grote witte muur een film kan gaan kijken.

Hoe zit het met beeldkwaliteit. Is dit sux, of is het net zo mooi als in de bios??
Wat kost zoiets eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1697

Philips heeft er één.
Krijg je beeld van 4 meter breed ofzo. Kost 6000 piek. ex btw natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-05 13:10
heb hiero zo'n beamer staan, tis heel leuk, maar kwaliteit is niet zo goed als op tv, verder moet je een flinke kamer hebben, want hoe groter je het beeld wil hebben hoe groter de afstand moet zijn tussen U en de muur. Ik zou zeggen koop ipv een beamer een hele vette tv en een dvd speler en ga lekker op je tv dvd's of vhsjes zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1488

Topicstarter
Ja, maar zo'n supervet scherm van een meter of 4 heb ik al wel in de winkel gezien, maar die kost net zoveel als een nieuwe auto...

Hoe ver moet je beamer van de muur staan om een beeld van zo'n 3 meter breed te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

voor een goede CRT projector betaal je wel ff meer dan 6000 piek

Denk maar eerder aan de 10000/15000 piek...

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-05 13:10
eu hoever precies zou ik niet durven zeggen, maar ik zal proberen ff een indicatie te geven (moet je niet al te letterlijk overnemen, ik ben niet al te goed in schatten)
maar voor een beeld van 2 a 2.5 meter breed moet je toch wel rekening houden met zo'n 3 a 4 meter afstand van de muur.
en de kwalteit is nogmaals lang niet zo goed als van de tv, dus om heel eerlijk te zijn zou ik of gewoon nog lekker doorsparen voor zo'n tv met de prijs van een auto of gewoon een kleinere tv kopen met dvd speler ofzo, want zo'n beamer is zonde van het geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 11:36
Ik had afgelopen weekend een beamer thuis (van het werk) en die was erg cool. Was een Infocus, 1024*768 ragscherp op de muur. matrix zitten kijken vanaf een notebook met DVD... :)

Dit dingetje koste geloof ik 7250 piek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

Volgens mij is de zitafstand altijd de beelddiagonaal gedeeld door 0.4 ofzoiets...

Wee nie zeker meer...zijn btw genoeg sites over die veel info over dit soort apparaten heeft enzo...

http://digitalconnection.com/hometheater.htm is een leuke...

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698

De beamers van de laatste generatie zijn gewoon ECHT goed. Ze zijn alleen duur en je moet wel een f*cking grote kamer hebben wil je d'r goed gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11410

het vervelende van een beamer is dat de lamp die erin zit relatief kort meegaat (geen probleem als je hem 1 keer per week een kwartier voor een presentatie gebruikt, waar zo'n ding voor is, maar wel een probleem als je hem als tv / monitor gaat gebruiken)

ik weet niet precies wat de levensduur van zo'n lamp is, maar ik meende een stuk korter dan een normale gloeilamp (5000 uur)

probleem is dat zo'n lamp meteen het duurste onderdeel in de beamer is... ik geloof dat de lamp in een kleine beamer (5000 piek) al 1000 gulden moet kosten.. niet leuk als je bijvoorbeeld 2 keer per jaar een lamp moet vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1356

heb hier ook een beamer staan van pa z'n werk, maar die is toch nooit thuis en hij gebruikt 'm verder nooit dus heb ik eem geconvisceert (ofzoiets) :)

donderdag hielt de lamp er dus mee op. was toen southpark the movie aan het kijken. (perfecte timing trouwens precies tijdens de aftiteling). m'n pa gebeld, hij de zaak gebeld, zaak lamp klaar gelegt, ik er vrijdag om en maar meteen the sixth sense gekeken >:)

beeld is inderdaad minder dan op tv, maar het is gewoon veel gezelliger. we hebben een keer overwogen om in amerika z'n grote tv te kopen, maar hebben het toch maar nie gedaan.
LCD ledjes kun je nie laten repareren, dus zie je steeds een stipje op je beeld wat best irritant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Doom
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 11:23
Sharp heeft een mooi apparaatje voor 4200,-.
Is wel een video projector, dus alleen een cinch video input. Kwalitiet is goed. Om de beperkingen van LCD minder te laten op vallen
moet je een beetje schipperen met de grote van het scherm. Als je het beeld niet groter dan 2m maakt ziet het er strak uit. En waar koop je een TV met 2m beeldbuis?

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161

Ok, allemaal heel mooi, zo'n beamer. Maar nu een andere techniek:
Er zijn van die laptops (IBM) die zo'n lostrekbaar scherm hebben. Dit kun je dan splitsen zodat het doorzichtig wordt en je het op een overhead-projector kunt leggen. Die schermpjes zijn ook los te koop. Niet goedkoop alleen. En een overhead schijnt ook zomaar 2000,- te kosten. Maar ff voor de theorie: is dat een beetje kwaliteit? Voor spelletjes zal het niet, daar zijn ze te traag voor. Strepen e.d. Maar voor films? Met een beelddiagonaal van weet-ik-veel twee meter? Iemand hier ervaring mee?

Ook lijkt met me dat als je een silverscreen gebruikt het ook allemaal wel beter zal worden...
Pagina: 1