Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Hallo
Ik sta voor een raadsel waar ik tot op heden niet ben uitgekomen.

De situatie...
Ik heb twee exact dezelfde systemen.

Specs:
Asrock ITX D1800B moederbord
2 x 2GB DDR3 geheugen
een 32GB ssd

Nu draait één systeem perfect zonder problemen.
Maar bij het andere systeem vallen de complete USB poorten uit. Enige oplossing is het systeem opnieuw opstarten. Niet erg handig als je gebruik maakt van een touchscreen.

Het touchscreen is via USB aangesloten. Zodra er een tweede USB apparaat wordt aangesloten beginnen de USB poorten langzaam uit te vallen.

Vervolgens heb ik eerst de bios/eufi geupgrade naar de laatste versie. Dit was helaas geen oplossing.
Vervolgens had ik het vermoeden dat het moederbord gewoon niet helemaal 100% was. Dus heb ik een nieuwe gekocht en deze van de week gemonteerd. Maar echter nog exact dezelfde problemen.

De enige twee USB apparaten die ik gebruikt zijn dus het touchscreen en een USB Wifi dongel.
Als test heb ik het touchscreen en USB dongle op een compleet ander systeem aangesloten en daar werkt alles zonder problemen.

Geheugen getest met memtest -> allemaal in orde
SSD verwisseld voor een normale hardeschijf -> geen verschil
Nieuw moederbord gekocht -> geen verschil
Een compleet ander systeem gebruikt -> problemen weg
Het probleem gebeurd ook in de bios/eufi -> dus staat los van het OS

Waar zou het probleem kunnen zitten 8)7

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem en ik ga binnenkort mijn voeding vervangen. Dit omdat ik ook niet (meer) kan overklokken, wat in het verleden zonder problemen verliep. Hierdoor op het spoor gekomen van een slechter wordende voeding. Uitvallen van de usb-poorten was ook een van de problemen die optraden.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:35
heb je toevallig een powered usb-hub? zet die er eens tussen; lijkt idd het meest op psu met te weinig capaciteit

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• timskiej
Hmm...goeie helemaal niet aan gedacht.
Ik zal het eens proberen.

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
De situatie...
Ik heb twee exact dezelfde systemen.

Specs:
Asrock ITX D1800B moederbord
2 x 2GB DDR3 geheugen
een 32GB ssd
Sinds dat het op een ander systeem wel werkt, en veel al duid op de voeding, probeer de voeding van de werkende PC een keer in de defecte PC te zetten en kijk of die werkt.

Mocht die werken dan weet je wat je kan doen voor oplossing.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:16
In devicemanager heb je bij USB hubs ook vaak een power optie (power management). Daar staat dan vermeld dat Windows het apparaat mag uitschakelen

Afbeeldingslocatie: http://pcauthorities.com/images/disable-power-management.png

bl44t

• timskiej
Ik draai niet op Windows dus bovenstaande gaat niet op ;)

Ik heb een powered USB hub aangesloten en dusver geen problemen. het lijkt inderdaad op een brakke voeding.
Allen bedankt voor de reacties.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, want CSL is geen problemenhonk.
Pagina: 1