Toon posts:

radiostation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er radiozenders die je kan kopen om bijv. een km omtrek radio uit te zenden? Ik zou dit weleens willen weten!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mooie topic, goeie vraag. Misschien ken je c-dance of Radio Donna?

Beide belgisch. Radio Donna heeft zo'n ongelooflijk sterk signaal dat je het soms door (waaronder de Creative FPS1000 en de philips die kleine pc speakertjes vna F59,-, was bij een klant zo) pc speakertjes nog hoort. Die hebben een bereik van meer dan 40km.

C-dance heeft ook een redelijk bereik maar stuk minder en een erg zwak signaal. C-dance heeft (denk ik) nu zo hoge luistercijfers dat ze nu online streaming hebben ingeschakeld. Met een hoog genoege upload kun je via de officiele winamp site heel gemakkelijk je eigen internet radio creeren.
Dat is een alternatief voor radio via de antenne.

Ik zou ook weleens willen weten hoe dat hele princiepe van RADIO ZENDERS nu in elkaar steekt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
je kunt die zenders wel kopen ja (als je een dikke beurs hebt)

maar dan mag je er nog niet mee zenden
en in het frequentie gebied wat je met een normale radio kunt beluisteren mag je helemaal niet zenden..

en voordat je maar iets gaat uitzenden moet je ook een zendvergunning hebben (behalve voor 27Mc geloof ik .. correct me if i'm wrong)

edit:

nou begin ik me toch af te vragen ....

die "speelgoed" microfoons met een zend vermogen van een paar mW mag je die officieel gebruiken ?? die zitten toch ook midden in de fm band !?!

Repareren doe je zo.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
nou begin ik me toch af te vragen ....

die "speelgoed" microfoons met een zend vermogen van een paar mW mag je die officieel gebruiken ?? die zitten toch ook midden in de fm band !?!
nope, ik was pas bij electronicafirma X en daar wisten ze me te vertellen dat eiglijk deze microfoons (en ook (zelf-bouw) FM babyfoontjes die je op de radio kan ontvangen) eigenlijk illegaal zijn in nederland, maar dat er niet echt moeilijk over gedaan werd zolang je maar niet de tv van de buren verstoort als je dat ding aan zet...

ik hoop je hier voldoende mee geinformeerd te hebben, anders stel maar vragen ofzo...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

het was me al opgevallen dat men hier niet over deze leuke apparaatjes discuseerd :)

een beetje prof. zender begint vanaf een paar duizend piek, maar met een beetje zoeken kan je ook zenders vinden voor een paar honderd piek die toch wel een paar kilometer ver komen. Als je meer wil weten kijk dan ff op http://www.etherpiraten.com , daar staat werkelijk alles wat je ooit over zenders zou wille weten :P

greetz
Bass(van inmiddels overleden Dominus FM)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, was die zender van jou ook een piraten zender?
Pagina: 1