Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mediamarkt laptops, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Ik zie op dit moment 2 aanbiedingen bij de MediaMarkt. Een LENOVO Ideapad 520-15IKB (80YL005BMH) voor € 699,- en een HP 15-AY182ND voor ook € 699,--. Ik heb maar 1 wens: dat de Laptop een fijn lange tijd mee kan zonder retetraag te worden na 2 jaar of daaromtrent. Ik heb er niet zoveel verstand van. HP en Lenovo. Allebei wel goed denk ik. Kan iemand naar deze 2 machines kijken met een professionele blik en mij van advies voorzien? Wat is een betere, voor de toekomst bestendige laptop? Of heeft iemand in deze prijsrange een andere optie?

Mijn dank is groot@!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dan moeten we wel wat meer informatie weten. Wat wil je bijvoorbeeld met de laptops gaan doen en waarom twijfel je tussen deze twee?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alphons schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:56:
Ik heb er niet zoveel verstand van.
Wat geen excuus is, naar mijn mening. Dat je ergens weinig verstand van hebt, betekend niet dat je jezelf niet kan informeren of erin verdiepen, zodat je er wél verstand van krijgt, echt moeilijk is het nu ook weer niet. ;)

MediaMarkt is over het algemeen redelijk prijzig, naar mijn idee. Vaak kun je bij een andere webshop, meer krijgen, voor hetzelfde geld en soms zelfs minder! Dan ben je dus veel toekomstbestendiger dan met een laptop via de MediaMarkt of anders een dief van jouw eigen portemonnee. ;) Blader daarom ook even door de Pricewatch en vergelijk de specificaties van de laptops die je voor ogen hebt, met andere laptops voor hetzelfde budget: categorie: Laptops.

En wat is toekomstbestendig? Je wil niet dat een laptop na 2 jaar heel traag is (wat sowieso al een kleine kans heeft, imo), maar wat is dan wel de periode waarin je verwacht dat een laptop mee moet gaan? En, ook niet onbelangrijk, wat is het (maximale) budget wat je eraan wilt uitgeven, is dat €700,-? :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2017 11:06 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou de lenovo nemen, als ik tussen de 2 moet kiezen. Maar ik zou inderdaad even een kijkje in de pricewatch nemen.

De HP heeft een i7, maar de i7 in de HP is alsnog een Ultra laag voltage dual core, dus in de praktijk is er maar een klein verschil tussen de i5 in de lenovo en de i7 in de HP en ga je van de i7 weinig merken. De videokaart in de HP kan wel een voordeel zijn, maar is niet nodig als je niet gamed. (En als je gamed, wil je eigenlijk een zwaarder model) Daarentegen heeft de Lenovo wel 8GB RAM terwijl de HP maar 4GB RAM heeft. 4GB RAM vind ik persoonlijk anno 2017 een beetje weinig... De HP heeft dan wel weer 256 GB SSD i.p.v. een 128GB SSD, maar heeft dan geen HDD van 1TB. Voor windows en office is een SSD van 128GB voldoende. Als je dan nog opslag nodig hebt, gebruik je de HDD. Dat is denk ik de beste oplossing, omdat je alleen een SSD nodig hebt voor programma's, zodat deze snel opstarten, de rest kan op een HDD, omdat je het verschil toch niet merkt.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 02-08-2017 11:15 ]