CPU draait te snel als ik bij BIOS kom

Pagina: 1
Acties:
  • 2.369 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 19:45
Toch maar niet geholpen, cpu ventilator heeft echt een probleem. :(
Het probleem ligt het bij het opstarten ervan. Echt onstabiel.

[ Voor 255% gewijzigd door Adriel op 02-08-2017 13:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Je bedoeld de ventilator die op de processor zit? Een CPU zal niet uit zichzelf draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
En dan? Windows niet kunnen installeren omdat je cpu(fan) te snel draait? Terwijl "verder alles goed is aan de pc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:55:
En dan? Windows niet kunnen installeren omdat je cpu(fan) te snel draait? Terwijl "verder alles goed is aan de pc"
Ja ik vind het ook een mooi verhaal, ben nu wel nieuwschierig naar het hele verhaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:37
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:51:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de CPU niet snel gaat draaien als ik bij BIOS ben? Door deze oorzaak is echt gevolg dat ik geen Windows 10 kan installeren en dat is vervelend.
Die link snap ik echt helemaal niets van. Is het nu de ventilator die hard gaat blazen? Dat heeft niets met installatie te maken. Is het de CPU op een te hoge frequentie? Is hij (te ver) overclocked en daardoor instabiel waardoor hij uitvalt tijdens installatie? Iets meer duidelijkheid is wel nodig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 20:24
Vaag verhaal, cpu overclocked/turbo fanprofiel in bios ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Gok dat TS bedoeld dat de POST te snel is.. ;)

Vaak kan je wel een timeout instellen echter moet je er dan wel inkomen. Soms kan dat middels software van de fabrikant restarten naar het BIOS. Als dat geen optie is forceren door bijv. geheugen aan te passen of boot device los koppelen.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 02-08-2017 11:06 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
DukeBox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:04:

Vaak kan je wel een timeout instellen echter moet je er dan wel inkomen. Soms kan dat middels software van de fabrikant restarten naar het BIOS. Als dat geen optie is forceren door bijv. geheugen aan te passen of boot device los koppelen.
Dat maak jij op uit een "te snel draaiende cpu"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

En het is schijnbaar alleen bij het opstarten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:09
DukeBox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:04:

Wow, het klinkt logisch maar ik vind het heel knap dat je dit begreep uit de openings post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
Kupauw schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
Je bedoeld de ventilator die op de processor zit? Een CPU zal niet uit zichzelf draaien :D
Ja, sorry. De ventilator :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:09
Kun je iets duidelijker over het probleem zijn?

Wat heeft de ventilator te maken met je Windows installatie?

Of bedoel je gewoon dat het BIOS scherm te snel verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:55:
Ja, dat is het vreemde. Als ik de pc opstart, dan is de ventilator normaal, dan gaat het opeens snel als het door de HP scherm kom waarbij ik kan kiezen tussen BOOT en setup dingen, dan gaat het over naar de Window laad scherm en dan op het laatste moment wordt de snelheid normaal.

Maar, wanneer ik met ESC bij de BOOT MENU kom, gaat de ventilator als een gek zitten draaien, en als ik te lang blijf op de BOOT MENU gaat de pc uit. Hierdoor kan ik geen Windows 10 installeren, omdat de risico bijna een kans heeft van 100% dat de pc uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
234FaTaLiTy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Kun je iets duidelijker over het probleem zijn?

Wat heeft de ventilator te maken met je Windows installatie?

Of bedoel je gewoon dat het BIOS scherm te snel verdwijnt?
Als ik de pc opstart, dan is de ventilator normaal, dan gaat het opeens snel als het door de HP scherm kom waarbij ik kan kiezen tussen BOOT en setup dingen, dan gaat het over naar de Window laad scherm en dan op het laatste moment wordt de snelheid normaal.

Maar, wanneer ik met ESC bij de BOOT MENU kom, gaat de ventilator als een gek zitten draaien, en als ik te lang blijf op de BOOT MENU gaat de pc uit. Hierdoor kan ik geen Windows 10 installeren, omdat de risico bijna een kans heeft van 100% dat de pc uitgaat.

Modbreak:Dit kan de volgende keer gewoon allemaal in één reactie. Quotes in aparte reacties doen we hier niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 03-08-2017 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
Pelkie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

En het is schijnbaar alleen bij het opstarten ;)
Als ik de pc opstart, dan is de ventilator normaal, dan gaat het opeens snel als het door de HP scherm kom waarbij ik kan kiezen tussen BOOT en setup dingen, dan gaat het over naar de Window laad scherm en dan op het laatste moment wordt de snelheid normaal.

Modbreak:Dit kan de volgende keer gewoon allemaal in één reactie. Quotes in aparte reacties doen we hier niet aan.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 03-08-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:08:
Ondanks dat ik er blijkbaar naast zat wordt een CPU ook wel eens gezien als 'de kast met alles er in', en niet alleen als de daadwerkelijke processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:22:
Hij gaat niet uit als je gewoon boot naar je huidige OS ?
Lijkt namelijk eerder een thermal shutdown o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Je hebt de installatie dus nog niet eens geprobeert? Vaak is het zo dat in een boot menu/bios/whatever de fan gewoon naar 100% gaat. Dit heeft echt 0,0 met niet kunnen installeren te maken. Ook het uitgaan is vaak gewoon een timeout in dat soort menutjes. Probeer de installatie eens te starten en stop net voor het moment dat hij echt gaat installeren (dus waar je kan kiezen op welke schijf het geinstalleerd moet worden)

Als je de pc op dit moment normaal kan opstarten en zonder problemen aanblijft denk ik niet dat je een thermisch probleem hebt, al is 40 graden idle wat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wat voor " HP " toestel is het dan ? In je openings post zeg je dat je een asus moederbord heb

Er zal zowiezo wel iets niet in order zijn met je toestel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor HP is het overigens vrij standaard om de CPU/Case fan's kortstondig op 100% te hebben draaien tijdens booten. Verder vindt ik het topic wel lachwekkend en betwijfel ik of TS wel capabel genoeg is om een update uit te voeren. O+

Modbreak:"vindt" met "dt" is hier ook vrij lachwekkend... Laat dit soort opmerkingen in de toekomst achterwege.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 03-08-2017 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
HStyles schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:35:
Wat voor " HP " toestel is het dan ? In je openings post zeg je dat je een asus moederbord heb

Er zal zowiezo wel iets niet in order zijn met je toestel
Het is een desktop met een Asus Moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
heggico schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:34:
Je hebt de installatie dus nog niet eens geprobeert? Vaak is het zo dat in een boot menu/bios/whatever de fan gewoon naar 100% gaat. Dit heeft echt 0,0 met niet kunnen installeren te maken. Ook het uitgaan is vaak gewoon een timeout in dat soort menutjes. Probeer de installatie eens te starten en stop net voor het moment dat hij echt gaat installeren (dus waar je kan kiezen op welke schijf het geinstalleerd moet worden)

Als je de pc op dit moment normaal kan opstarten en zonder problemen aanblijft denk ik niet dat je een thermisch probleem hebt, al is 40 graden idle wat hoog.
Ik heb de installatie just wel gedaan, maar deze installatie was soort van een ISO file installatie, en om het compleet te maken moest de pc opnieuw opstarten en toen ging de ventilator snel draaien wat onzin is en dus je gewoon weer terugkomt naar het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Ik heb de installatie just wel gedaan, maar deze installatie was soort van een ISO file installatie, en om het compleet te maken moest de pc opnieuw opstarten en toen ging de ventilator snel draaien wat onzin is en dus je gewoon weer terugkomt naar het probleem.
Istalatie vanaf usb stick??

Haal die stick er eens uit, en anders de cdrom.

Verder:
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:08: [...] Het is een desktop met een Asus Moederbord.
Nee, een HP desktop heeft geen Asus moederbord. En we hebben véél meer info nodig dan een paar random merknamen.

Mijn enige conclusie tot nu toe: Vaag omschreven 'probleem'.

Oplossing: breng langs de dichtsbijzijnde computerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik denk dat je er verstandig aan doet om dit door een professional te laten regelen.
Het lijkt er hier namelijk niet op dat je echt weet wat je precies doet en dan kan je meer slopen dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 22:39
Kan je wellicht je probleem eens duidelijk omschrijven? Want je probleem stelling is echt ontzettend wazig en daardoor moet iedereen maar gokken wat nu het probleem eigenlijk is.

* kan je windows nu wel of niet installeren ?
* dat de ventitator tijdens de boot even 100% draait is vaak normaal. Als je eenmaal in windows bent zakt het terug naar normaal niveau.
* Een HP heeft geen asus moederbord, want die zie je ASUS op je scherm tijdens de boot en niet HP.

graag duidelijke probleemomschrijving en wat je wilt bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:58
Geef zoals eerder aangegeven een duidelijke probleem omschrijving want anders kunnen we jou geen kundig advies geven.

Niet verkeerd bedoeld, maar ik zou niet aan de onderdelen komen want zo te lezen heb je er niet zo heel veel verstand van, en zo voorkom je dat je onnodig dingen stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Istalatie vanaf usb stick??

Haal die stick er eens uit, en anders de cdrom.

Verder:

[...]
Nee, een HP desktop heeft geen Asus moederbord. En we hebben véél meer info nodig dan een paar random merknamen.

Mijn enige conclusie tot nu toe: Vaag omschreven 'probleem'.

Oplossing: breng langs de dichtsbijzijnde computerwinkel.
https://www.dropbox.com/s.../20170802_121906.mp4?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
CryRaven schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:32:
Geef zoals eerder aangegeven een duidelijke probleem omschrijving want anders kunnen we jou geen kundig advies geven.

Niet verkeerd bedoeld, maar ik zou niet aan de onderdelen komen want zo te lezen heb je er niet zo heel veel verstand van, en zo voorkom je dat je onnodig dingen stuk maakt.
https://www.dropbox.com/s.../20170802_121906.mp4?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 03-08-2017 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
Dit hoeft allemaal niet dubbel he, iedereen kan gewoon meelezen.

Wat moete men met dat MP4 bestand? :X

[ Voor 7% gewijzigd door warhamstr op 02-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
warhamstr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Wat moete men met dat MP4 bestand? :X
Het bewijs van wat er gebeurd. Zoals ik uitlegde, als ik daar kom gaat de pc snel draaien, en nog iets, hier is het bewijs van de asus moederbord. https://www.dropbox.com/s.../20170802_124427.jpg?dl=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:00
Mag ik je een tip geven?

Zo te zien aan de informatie die je ons geeft is je kennis minimaal op computer gebied. Breng hem langs een computer zaak om dit op te lossen.

Owja het moederbord is gewoon van HP die chip is gewoon van Asus. (Al denk ik dat de chip ook wel weer van een andere fabrikant is alleen een Asus logo heeft)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
SkullboyNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:48:
Mag ik je een tip geven?

Zo te zien aan de informatie die je ons geeft is je kennis minimaal op computer gebied. Breng hem langs een computer zaak om dit op te lossen.

Owja het moederbord is gewoon van HP die chip is gewoon van Asus. (Al denk ik dat de chip ook wel weer van een andere fabrikant is alleen een Asus logo heeft)
Ja. Ik heb weinig kennis over pc gebied dus daarom is het het meeste wat ik zeg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@AnimeWaifuLover Zit er geen case switch op ? Vaak als de kast niet dicht zit gaan de fans op standje wervelwind.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 02-08-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
DukeBox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:52:
Zit er geen case switch op ? Vaak als de kast niet dicht zit gaan de fans op standje wervelwind.
Ik heb een case ja, en die heb ik eraf gehaald. Het probleem ligt niet aan of de pc wel of niet open is, het is echt meer de cpu-ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Ik heb een case ja, en die heb ik eraf gehaald. Het probleem ligt niet aan of de pc wel of niet open is, het is echt meer de cpu-ventilator.
Als je ergens de ballen verstand van heeft moetje niet relevante opmerkingen als onwaar wegzetten. :X

Vaak start een OEM (dus een kan en klaar systeem) als de kast geopend, of geheeld verwijderd is niet op.

Dit topic gaat nergens stranden zo. Hup, naar de computerreparateur.

PS: je probleem is _NIET_ de hard draaiende fan.

[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 02-08-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:58
Je bent het beste af als je stopt met peinzen en kloten en even langs de computer boer gaat.
Misschien is het niks en is het zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriel
CryRaven schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:04:
Je bent het beste af als je stopt met peinzen en kloten en even langs de computer boer gaat.
Misschien is het niks en is het zo opgelost.
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Het bewijs van wat er gebeurd. Zoals ik uitlegde, als ik daar kom gaat de pc snel draaien, en nog iets, hier is het bewijs van de asus moederbord. https://www.dropbox.com/s.../20170802_124427.jpg?dl=0
Dat een chip opzit van asus wil niet zeggen dat het moederbord ook een asus moederbord is.
Merk en type staat vaak in witte letters ergens op het moederbord zelf.

Het probleem zit hem niet in de fan die naar harder gaat draaien.

Je geeft al aan dat de kennis te weinig is hiervoor en dan is het raadzaam om langs een computer expert te gaan. Dit kan een winkel zijn of een kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
geforce5_guy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Dat een chip opzit van asus wil niet zeggen dat het moederbord ook een asus moederbord is.
Merk en type staat vaak in witte letters ergens op het moederbord zelf.

Het probleem zit hem niet in de fan die naar harder gaat draaien.

Je geeft al aan dat de kennis te weinig is hiervoor en dan is het raadzaam om langs een computer expert te gaan. Dit kan een winkel zijn of een kennis :)
Maar hey, heb het probleem opgelost. Ik moest de CMOS resetten. Heb net de pc opgestart en géén één ventilator die snel draaide. Ik kwam ook door de BIOS heen en ben nu rustig Windows 10 Pro aan het installeren. Blijkbaar was wat ik deed een jaar geleden fataal. Heb speedfan gebruikt en BIOS setting om mijn CPU te overclocken en dat was het probleem. Dus doorde pins te verplaatsen en weer terug te zetten zijn die gegevens gereset en werkt mijn ventilator weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
En hoe weet je nu of ze niet te langzaam draaien waardoor alles gaat overheaten?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat was wel redelijk essentiële informatie de je in je openingspost had kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AnimeWaifuLover schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Maar hey, heb het probleem opgelost. Ik moest de CMOS resetten. Heb net de pc opgestart en géén één ventilator die snel draaide. Ik kwam ook door de BIOS heen en ben nu rustig Windows 10 Pro aan het installeren. Blijkbaar was wat ik deed een jaar geleden fataal. Heb speedfan gebruikt en BIOS setting om mijn CPU te overclocken en dat was het probleem. Dus doorde pins te verplaatsen en weer terug te zetten zijn die gegevens gereset en werkt mijn ventilator weer goed.
Oke de overclock was dus mislukt. Met een instabiel systeem tot gevolg.

Hoe heb je hem die tijd daarna gebruikt dan? Want je kwam nu niet eens door het bios heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 18:54
[...]

whyyyy overclocken als je duidelijk weinig verstand heb van computers..?

maar zoals dus eerder opgemerkt, t heeft niet aan je fan gelegen.
blij dat je r uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
[...]
mijn CPU te overclocken en dat was het probleem.
heggico schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:56:
[...]
Is het de CPU op een te hoge frequentie? Is hij (te ver) overclocked en daardoor instabiel waardoor hij uitvalt tijdens installatie?
Sorry, maar dat vroeg ik vrij letterlijk... Als je dat gezegd had was mijn eerste reactie geweest om een bios reset te doen, maar je gaf de indruk dat het systeem gewoon werkte en je alleen windows niet kon installeren.

Overigens is het niet echt netjes om je orginele post gewoon leeg te halen, nu weet niemand meer waar we het over hebben die dit topic bekijkt.

Dus, vat het eens even samen, werkt het nu? Of zijn er nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
heggico schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

[...]

Sorry, maar dat vroeg ik vrij letterlijk... Als je dat gezegd had was mijn eerste reactie geweest om een bios reset te doen, maar je gaf de indruk dat het systeem gewoon werkte en je alleen windows niet kon installeren.

Overigens is het niet echt netjes om je orginele post gewoon leeg te halen, nu weet niemand meer waar we het over hebben die dit topic bekijkt.

Dus, vat het eens even samen, werkt het nu? Of zijn er nog problemen?
Het was tijdelijk opgelost, totdat de ventilator weer gek ging doen. Zelfs na de reset. Windows 10 moest een paar keer opstarten en dat heeft het gek gemaakt. Ik weet niet eens wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Focus nu eens niet op die ventilator, wat doet de rest van de pc? Start hij nu nog wel op? Of blijft hij ergens hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriel
heggico schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:10:
Focus nu eens niet op die ventilator, wat doet de rest van de pc? Start hij nu nog wel op? Of blijft hij ergens hangen?
Niks aan de hand, alles werkt prima. Heb door te strijden die Windows 10 erop gekregen, en nog steeds bij de BIOS HP scherm gaat ie snel draaien, zelfs als het op de Windows 10 scherm is gaat dat ding snel zitten draaien en gaat het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Ok, dus alles is prima behalve dat de ventilator tijdens het opstarten hard gaat draaien? Grote kans dat er dan ergens in de bios een setting te vinden is die de snelheid regelt in de bios welke waarschijnlijk op max staat oid. Pas als windows gestart is gaat hij over op een normaal geregelde snelheid.

Helaas ken ik dit moederbord niet, dus durf ik niet te zeggen waar dit te vinden is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 09:17
*knip* niet trollen.

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 03-08-2017 07:22 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 18:54
maar wacht ff

eerst geef je aan in windows geen issues te hebbe?
zit je dan de hele tijd naar je boot menu / bios te staren?
ehhh wacht, wat bedoel je met windows 10 scherm?

k bedoel, als je r in windows geen last van heb. start je windows gewoon op..? probleem opgeloset? :o

& correct me if wrong, maar volges mij ist relatief normaal dat tijdens boot fans even voluit gaan, althans, in mijn ervaring hoor k mn gpu & cpu cooler harder draaien tijdens boot dan wanneer mn pc staat te iddlen.

als je r in windows nog steed last van heb,,,,,, download een programmatje als coretemp,. en ga je temps ff na.
k zou niet gek op kijken als je cooler gewoon verkeerd gemonteerd is, of de coolpasta door je oc pogingen op gedroogd is, of je voltages simpelweg veeelste hoog staan door je gepruts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:26
Het is dood normaal dat de ventilatoren bij het opstarten op de volle 100% gaat draaien, pas na de POST (Power-On Self-Test) start de software op (windows bv) en bepaald dat het toerental omlaag moet.

Dit is géén probleem.

Komt door dat 'handige neefjes reclame' jongens!

[ Voor 11% gewijzigd door T-Forever op 03-08-2017 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Als de topicstart (grotendeels) wordt leeggehaald valt er helaas niet te helpen. Dicht.

Verder liep dit topic allerminst vlekkeloos, dat deels te wijden was aan de magere startpost. @AnimeWaifuLover probeer in het vervolg zo duidelijk en volledig mogelijk je probleem te omschrijven. Het bleek gaandeweg dat je belangrijke informatie nog niet verteld had. Zeker als je er zelf weinig van weet is het goed alles te vertellen wat je weet, ook als je denkt dat het er niets mee te maken heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.