Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor ict opleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweaker

Ik ga na deze zomer beginnen aan mijn opleiding ict beheerder niveau 4.
De eisen zijn
I7 processor
16gb ram
256/512 ssd als het 256 is dan HDD erbij
Accuduur minimaal 4 uur
15inch of hooguit 16
Videokaart is niet heel belangrijk

Mijn budget is rond de 1000/1300

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
kijk hier eens, kan je alle opties invullen.
categorie: Laptops

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je al het wondertooltje Google gebruikt ?
Dan kom je op het machtig mooie tooltje Pricewatch van Tweakers. voor een aankomende ICT boy toch wel handig te weten :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

En lees anders even het LAA beleid door. Eigen onderzoek is een vereiste.

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Reacties zijn een beetje flauw. Lang niet alle laptops die verkrijgbaar zijn staan in het overzicht bij tweakers. en sommige specs zijn lastig te vinden, b.v. 1x1 of 2x2 wifi
Bij Dell kun je b.v. kijken naar de inspiron reeks.
Die is redelijk betaalbaar maar helaas wel met 1x1 wifi
Zie je overigens bij vrijwel alle betaalbare notebooks waar al 16 GB inzit.

Ik zoek soortgelijk systeem voor mijn zoon maar kan eigenlijk ook niet vinden wat ik wil hebben.
Kom al heel snel op (veel) duurdere systemen (bv xps 15) waar wel 2x2 wifi en accidental damage garantie opzit.

Ter illustratie
Volgende laptop lijkt wel iets... Processor loopt generatie achter maar dat is geen probleem
pricewatch: Peaq PNB G2015-I7N1
- wifi? 1x1 of 2x2?
- accu 2Wh? => klopt niet, 2250 mAh maar geen opgave spanning dus geen idee van aantal Wh (vermoedelijk beperkt)
- sowieso maar beperkte info over hardware chipsets...

Ander voorbeeld:
pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T
- wifi? 1x1 of 2x2? Niet te vinden
- doorklikken naar fabrikant => link naar coolblue? is toch echt een asus laptop!

Of...
pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T
- wifi? niet te vinden
- GB nic volgens tweakers maar 10/100 volgens de Asus website.

En dan zit je al op een budget van ca € 1.600,-

Zoeken is nog niet zo gemakkelijk
Als iemand mooi systeem weet dan hoor ik het ook graag...

[ Voor 49% gewijzigd door thanx op 02-08-2017 22:58 ]

Verwijderd

Ik snap best dat de bovenstaande reacties als flauw kunnen worden opgevat, maar in het LAA beleid staat duidelijk dat eigen onderzoek is gewenst. Verder staan er ook nog vragen wat de overige leden ook kan helpen met het geven van advies en feedback.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

thanx schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:12:
Reacties zijn een beetje flauw. Lang niet alle laptops die verkrijgbaar zijn staan in het overzicht bij tweakers. en sommige specs zijn lastig te vinden, b.v. 1x1 of 2x2 wifi
Bij Dell kun je b.v. kijken naar de inspiron reeks.
Die is redelijk betaalbaar maar helaas wel met 1x1 wifi
Zie je overigens bij vrijwel alle betaalbare notebooks waar al 16 GB inzit.

Ik zoek soortgelijk systeem voor mijn zoon maar kan eigenlijk ook niet vinden wat ik wil hebben.
Kom al heel snel op (veel) duurdere systemen (bv xps 15) waar wel 2x2 wifi en accidental damage garantie opzit.

Ter illustratie
Volgende laptop lijkt wel iets... Processor loopt generatie achter maar dat is geen probleem
pricewatch: Peaq PNB G2015-I7N1
- wifi? 1x1 of 2x2?
- accu 2Wh? => klopt niet, 2250 mAh maar geen opgave spanning dus geen idee van aantal Wh (vermoedelijk beperkt)
- sowieso maar beperkte info over hardware chipsets...

Ander voorbeeld:
pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T
- wifi? 1x1 of 2x2? Niet te vinden
- doorklikken naar fabrikant => link naar coolblue? is toch echt een asus laptop!

Of...
pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FI011T
- wifi? niet te vinden
- GB nic volgens tweakers maar 10/100 volgens de Asus website.

En dan zit je al op een budget van ca € 1.600,-

Zoeken is nog niet zo gemakkelijk
Als iemand mooi systeem weet dan hoor ik het ook graag...
Als je fouten ziet in de pricewatch pas dat dan aan ipv hier te komen zeuren.
Iedereen die Google kan gebruiken kan info vinden, en ik verwacht wat meer inzet van TS.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
@thanx

Specificaties worden gedeeltelijk door gebruikers zoals jij en ik, gedeeltelijk door Pricewatch mods, en gedeeltelijk door de verkopende partij aangeleverd. Als je iets verkeerd ziet, of informatie mist, dan kan je het zelf verbeteren / toevoegen door onderin 'verbeter productgegevens' te klikken. Daarmee help je jezelf, en ook andere mensen en maken we de Pricewatch beter :)

Dat gezegd hebbende: laptops invoeren in de PW is een rotwerk. Veel verschillende types, de fabrikanten hebben lang niet altijd specifiaties online staan. Verkopende partijen noemen tegenstrijdige specificaties. Dus ga er maar aan staan - het kost je rustig een kwartiertje per laptop. Er is een reden dat er nog 354 op de wachtlijst staan..

Iniedergeval, genoeg off-topic geneuzel. Terug naar TS - wat heb je zelf al gevonden toen je de eisen in de PW gooide?

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 03-08-2017 00:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
tjah.. met die specs en geen andere voorkeuren kan kunnen veel laptops voldoen.
zelfs bij de mediamarkt kom je er dan nog mee weg (al zijn die niet allemaal 16 gb).
of je moet een laptop met nu 8gb en mogelijkheid tot uitbreiding hebben.

ben je voornemens om thuis met een groter scherm te werken?
tijdens mijn studie heb ik altijd een 13/14inch model laptop gehad. Dat is een stuk makkelijker mee te sjouwen en lekker handzaam in trein/bus en tijdens college's.
persoonlijk zou ik in je wensenlijstje wel een hd scherm opnemen. want werken met een resolutie van 1368*786 is niet alles... al helemaal niet op een 15,6 inch laptop.

...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal ik dan maar een voorzet geven....Kijk eens hier op computer voor school .nl

Hey, wat een inkoppertje hè :9

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met mijn ICT-werkzaamheden ben ik best tevreden met de Thinkpad series van Lenovo. Ik heb al enige tijd een T520 met de volgende specs:
- Core i7-2620M
- Geheugen: 16 Gb (was 8 )
- HDD: 250 Gb SDD en in de drivebay de originele 1TB HDD
- NVidia Quattro 4200M en Intel HD graphics
Dat ding is niet stuk te krijgen. Oke, qua looks is het net een koelkast, maar dat boeit mij allerminst. Niemand kan tenslotte ontkennen dat hij degelijk gebouwd is.

De enige nadelen zijn:
- ACPI ondersteuning bevat een bug, waardoor de installatie van Linux een uitdaging is.
- Voor het gebruik van 2 externe beeldschermen (DP en VGA) icm. Linux moeten beide videokaarten draaien, zonder dat NVidia Optimus actief is. Daarom moet je een 3rd-party driver installeren.

Aangezien mijn de T520 al redelijk 'op leeftijd' is, zul je die wrs. niet meer nieuw kunnen (of willen) vinden. Maar wellicht kun je naar een opvolger in de reeks kijken.

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
@Hackus @Verwijderd

Het gaat niet om kritiek op de pricewatch. Ik snap echt wel dat het lastig is om alles te vullen. De gegevens dienden enkel ter onderbouwing van de reactie.
Het is ook geen zeuren. Ik leg enkel uit waarom ik snap dat het moeilijk is om een geschikte laptop te vinden binnen budget. Als je met veel VM's moet werken val je echt buiten de reguliere systemen. Als je filtert op de gewenste specs blijven er maar een systemen over.
Dan zijn de tips voor andere websites, zoals computer voor school wel zo handig. Zo kan iedereen elkaar toch een beetje helpen....

@koentjuh1987
Voor mijzelf is full HD ook minimum. Liefst zie ik 1920*1200 of iig 3:2 verhouding.
Hogere resoluties voegen voor mij weinig toe.

@RiDo78
Bedankt voor de nuttige tips.
Pagina: 1