Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Ford S-Max uit 2013. Deze heeft een 7 inch scherm met navi en audio geïntegreerd en die wil ik gewoon behouden. Het geluid is echter minder dan mijn vorige auto (Honda FR-V waar wat meer premium audio in zat vanwege het lifestyle pakket).

Ik wil de kosten een beetje realistisch houden, paar honderd euro inclusief inbouwen.

Zit nu te denken aan een subwoofer en mogelijk isolatie en nieuwe compo set.

Een under seat subwoofer schijnt een vrij eenvoudige optie te zijn, met aardig resultaat: pioneer subwoofer ts-wx120a. Prijs rond 150 euro. Wat mag het inbouwen van zoiets kosten?

bij een winkel in Tilburg (waar ik woon) hebben ze ook een pakket met vervangen speakers door Focal ISS 165 en genoemde subwoofer voor 499 + 200 inbouwen. Dit voelt dan wel weer vrij duur aan.

Alternatief zou kunnen zijn om achter in de kofferbak (waar een soort loze ruimte zit) een Fit-box te plaatsen (99 euro): http://www.ebay.nl/itm/Fo...3e2a22:g:OWsAAOSwTuJYpuEW

vervolgens een (2e hands?) 10 inch subwoofer en versterker en de hele mikmak. Ook dat moet dan ingebouwd worden.

Wellicht levert dit een betere kwaliteit op, want de speaker gaat van 8,5 naar 10 inch en een klankkast van 15 liter. Daarentegen, is zo'n Pioneer wel perfect geengineerd dus met de nodige elektronische foefjes kunnen ze er waarschijnlijk relatief meer uithalen.

Stel, je bouwt de subwoofer in. Hoe weet de radio dan dat er geen lage tonen meer naar de gewone speakers hoeven? Als de deur-speakers geen bas meer hoeven verwerken, misschien is het dan al voor een groot deel opgelost en zijn de standaard-speakers niet zo slecht als ze nu lijken.

Speakers kan ik dan eventueel later pas vervangen als het toch nodig is. Kan namelijk niet goed inschatten of het mindere geluid nu door het ontbreken van bas komt of dat de speakers echt van mindere kwaliteit zijn.

hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Waarom geen s-max gekocht met premium sound system? Heb ik ook, klinkt geweldig met de subwoofer in de bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Willianv schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:34:
Waarom geen s-max gekocht met premium sound system? Heb ik ook, klinkt geweldig met de subwoofer in de bodem.
Tja, kon deze voor een goede prijs kopen en er was enige haast geboden. Vorige auto totalloss en ging op vakantie.

Maar goed, het "probleem" is op te lossen. Waar zit de sub bij jou precies en is dit een Ford suv? Op accessoire lijsten van Ford kom ik de Pioneer ook tegen namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zit in het luik achter de bestuurdersstoel... (dus voor voetencompartiment achter passagier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
Oud topic. Maar ik zit met t zelfde en ben benieuwd wat t heeft opgeleverd.

Ik heb een galaxy. Speakers voor zijn gaar.

Ik wil een conpo set en underseat sub in t Luik achter de bijrijdersstoel laten plaatsen.

Ben benieuwd naar je ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@kjiratsiekoedel Zoals je zelf al zegt: een oud topic. Je moet voor eigen aankoopadvies een nieuw topic openen ipv een topic van 7 jaar oud tot leven wekken. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 16-12-2024 01:09 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.