Freenas setup 'no route to host'

Pagina: 1
Acties:

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Topicstarter
]Ik ben voor de eerste keer bezig freenas (11) via de Wizard te installeren op mijn oude hardware. Sterker nog, dit is zelfs de eerste keer dat ik uberhaupt een eigen 'zelffbouw' NAS in de weer ga. ;)

Nou krijg ik de melding 'no route to host' als ik een test email wil verzenden (via Gmail) bij de email setup.
Is dit dan toch vanwege de Atheros Netwerk adapter op mijn Gigabyte GA-Z77MX-D3H?

Ik had op internet achterhaald dat dit moederbord Atheros AR8161/8165 gebruikt (maar dit heb ik niet verder kunnen verifieren) en dat dit wordt ondersteund door freebsd/freenas. Maar intel controllers worden eigenlijk aangeraden.

Is het inderdaad hardware related of zou het ook nog iets anders kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 02-08-2017 10:02 . Reden: ik was nog niet klaar. ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Klinkt als een default route (gateway) die niet goed ingevuld is.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Zal ik daar eerst eens mee aan de slag gaan.

Edit: Het is me gelukt om de testmail te versturen. Instructies niet juist begrepen, ben soms te ongeduldig. :X

[ Voor 47% gewijzigd door Dwarlorf op 02-08-2017 11:55 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.