steam, king of fighters2002 um graphics issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:50

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Vreemd probleem met king of fighters 2002. En het vreemdste is dat het spel altijd goed gewerkt heeft. Ik vermoed dat of een windows of een steam update roet in het eten heeft gegooid.

Anyways hier een screenshot van het issue:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HrxYM56BAa5fxwsF9Vzbfyl4/thumb.jpg

Als ik het spel echter windowed zet, is er niet aan de hand :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9Ksu4ZBGLCBFDBt6bfyr5em/thumb.jpg

Hierbij opvallend, op het moment dat ik een software matig screenshot ipv van een foto |:( maak, dan ziet het er WEL normaal uit :? 8)7

Ik heb al gezocht of ik kon vinden wat het spel precies nodig heeft aan software pre-requisites maar kan dit niet echt vinden. Verder is dit een oud neo geo spel wat je op de spreekwoordelijke broodrooster kan draaien, dus ik verwacht niet dat het een hardware issue is.

Ik zou het kunnen emuleren, maar spel juist gekocht omdat ik het waardeer dat het met officiele online en steam achievements en ook tech support beschikbaar is dan, of zou moeten zijn......via de steam support pagina kon ik uit bij een snk email adres wat niet meer werkt.

Voor de zekerheid al mijn videokaart drivers geupdate en ook het spel even verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 02-08-2017 09:32 . Reden: Plaatjes aangepast ]

10 second ninja DONE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Zoals je het beschrijft is het vrijwel zeker een videokaart/gpu aangelegen probleem... zeker na de opmerking dat wanneer je een screenshot maakt dat het er wel goed uitziet. Probeer eens oudere videokaart drivers...

Overigens zijn je plaatjes niet klikbaar en daardoor dus veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Thanks. Plaatsjes idd aangepast overigens....had het zelf ook gezien :$

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Driver geupdate naar beta versie. Ik heb namelijk een wat oudere kaart inmiddels, een radeon hd5770.
Dit heeft het helaas niet gefixed.
Link naar driver

Ik overigens wel andere games normaal spelen, ben ook een beetje aan het testen met 3d mark om te kijken of ik nog andere rare zaken tegenkom.Kan me niet herinneren dat ik met andere games ook issues had met full screen vs windowed.......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Het zou ook directx kunnen zijn...

https://support.microsoft...latest-version-of-directx

Probeer ook oudere drivers, geen nieuwere ;) Probeer eens een paar versies terug...

Wat ook wel eens wil helpen is de videokaartdrivers met onderstaand programma helemaal te deinstalleren en dan een verse installatie doen.

http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Had inderdaad niet aangegeven dat ik eerst een unstall heb gedaan van mijn huidige driver versie, daarna werd er een uit 2012 gebruikt, probleem niet opgelost. Aangezien ik ook alleen met dit spel issues heb wil ik ook liever niet naar een hele oude driver.

Direct x is een goede, ik ging er vanuit dat steam dit allemaal voor me afhandelde tegenwoordig. Ik ga het checken.

edit:
w10 doet directx zelf bijhouden dus. Maar zit er goed uit. Ik ga als laatste stap nog maar die driver de-install tool gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 02-08-2017 12:05 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Sagat schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:59:
Had inderdaad niet aangegeven dat ik eerst een unstall heb gedaan van mijn huidige driver versie, daarna werd er een uit 2012 gebruikt, probleem niet opgelost. Aangezien ik ook alleen met dit spel issues heb wil ik ook liever niet naar een hele oude driver.

Direct x is een goede, ik ging er vanuit dat steam dit allemaal voor me afhandelde tegenwoordig. Ik ga het checken.

edit:
w10 doet directx zelf bijhouden dus. Maar zit er goed uit. Ik ga als laatste stap nog maar die driver de-install tool gebruiken.
Je hebt uninstall en uninstall... als je die tool gebruikt wordt alles echt goed opgeschoond...
Pagina: 1