Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Connect box als router achter ubee modem/router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil mijn connect box als router gebruiken achter mijn ubee 3200 modem/router. Ik wil alleen de connect box gebruiken voor wifi, en de ubee gebruiken voor de internetkabel voor mijn ps4. De reden hiervoor is dat de connect box hele goede wifi heeft in tegenstelling tot de ubee. Daarentegen heeft de connect box enorm last van de welbekende lag spikes, dus wil ik de ubee gebruiken om mijn ps4 te verbinden met internetkabel.
Hoe stel ik dit allemaal precies in?

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 04:58:
Hallo, ik wil mijn connect box als router gebruiken achter mijn ubee 3200 modem/router. Ik wil alleen de connect box gebruiken voor wifi, en de ubee gebruiken voor de internetkabel voor mijn ps4. De reden hiervoor is dat de connect box hele goede wifi heeft in tegenstelling tot de ubee. Daarentegen heeft de connect box enorm last van de welbekende lag spikes, dus wil ik de ubee gebruiken om mijn ps4 te verbinden met internetkabel.
Hoe stel ik dit allemaal precies in?
De term die je voor de connect box zoekt is "acces point"
Voor een "normaal" thuisnetwerk heb je maar 1 router nodig. Die taak kan de Ubee gewoon op zich blijven nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
@ switchie, maar bij een access point zou ik toch beide routers voor wifi gebruiken? Dat wil ik niet, ik wil alleen de connect box voor de wifi gebruiken.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:18
@Verwijderd Voor een accespoint hoef je niet perse beide wifi's te gebruiken.
Idealiter heb je in je meterkast je modem (en router) staan, en plaats je accespoints op de plek(ken) waar je goede wifi wilt hebben.
Deze sluit je d.m.v. een kabel aan op je router(/switch indien veel kabels nodig).

Ik durf alleen niet te zeggen of het werkt met de connectbox van ziggo, vind ze persoonlijk niet heel erg fijn in te stellen, maar je kan het allicht proberen :)
Anders kan je nog de KPN-Wifiversterker of het Ziggo alternatief bestellen voor respectievelijk €50 of €60.
Beide zijn bedoelt als accespoints :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga ervan uit dat een DOCSIS-modem zich elke paar minuten reboot als er geen coaxverbinding met CMTS aanwezig is. Dan ben je ruim een minuut je WiFi kwijt tot hij weer wakker is. Lijkt me geen goed idee dus.

Oslik blyat! Oslik!