Toon posts:

Moederbord heeft 2x dimm gleuven en dual channel wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb dit moederbord op het oog

Asus Strix ROG B250I GAMING https://www.asus.com/Motherboards/ROG-STRIX-B250I-GAMING/

En dan heb ik geheugen nodig en op de website staat: DDR4 2400/2133MHz
2 x DIMM, dual-channel Support XMP

Hij heeft dus 2 gleuven

Vraag 1: Kan ik hier dan wel 1 reepje van 8gb in doen en werkt het dan?
Vraag 2: kan ik hier 2x 4gb in doen en werkt het dan ook?
Vraag 3: wat is beter om te doen of maakt dat niet uit?

Alvast dank! :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 04:14:
Vraag 1: Kan ik hier dan wel 1 reepje van 8gb in doen en werkt het dan?
Yes
Vraag 2: kan ik hier 2x 4gb in doen en werkt het dan ook?
Yes
Vraag 3: wat is beter om te doen of maakt dat niet uit?
Dual channel (2 reepjes) geniet in principe de voorkeur. De beste keus hangt vooral af van je (toekomstige) gebruik.
Bij 4 sloten was de keus makkelijk geweest maar met slechts 2 slots is later bijprikken niet mogelijk als je nu voor dual channel gaat.

Mocht je een stevig game systeempje aan het bouwen zijn, doe je er waarschijnlijk nog het beste aan om er direct 16gb (2*8) in te prikken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Als je kiest voor 1x8 dan heb je nu single channel als nadeel maar als voordeel dat je er later 8GB bij kunt prikken. Met 2x4 heb je als voordeel dual channel en als nadeel dat je bij een upgrade de huidige set geheugen geheel moet vervangen. Je koopt dan in totaal 24GB. Kostentechnisch is optie 1 of direct voor 2x8 gaan de beste denk ik.

De wijzen komen uit het Oosten!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Singlechannel zou ik niet aanraden, daarmee merk je wel een performancehit bij normaal gebruik. Ik zou er gewoon 2x 8GB indrukken, dan zit je zeker goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Wat wil je met je systeem gaan doen? Gewoon internet/Office werk? Dan voldoet 2x4 prima. Wil je gaan gamen dan is 8Gb momenteel op het randje. En zie je dan wat extra wel fijn is.
Pagina: 1