Een paar weken terug heb ik een nieuwe kast en een nieuwe voeding gekocht. Namelijk deze: pricewatch: NZXT S340 Elite Zwart & : pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Nu werkt dit allemaal probleemloos, echter merk ik om de zoveel tijd dat er een raar geluid komt van de fan op de achterkant. Ik heb er een opname van gemaakt, die kun je hier beluisteren: https://iekozz.stackstorage.com/s/BOiX0MeIjHTi94L
Nu is het vreemde dat als ik precies dezelfde fans aansluit op de fan controller van mijn kast, (via molex). dan draaien ze wel op vol vermogen (12v), maar dan niet hetzelfde geluid. Dit doet mij vermoeden dat het te maken heeft met de headers op mijn moederbord. Daar heb ik ze nu op aangesloten omdat ik noctua fans gewend was en de standaard nzxt fans wel enigszins luid zijn.
De rest van het systeem is wel lekker stil. Het geluid komt ook voor als de pc idle is en je /r/kattenplaatjes browsed ect
. De fan van de voeding en de gpu zijn dan uit. Het duurt 10 seconden tot een minuut en dan is het weer stil. Gek genoeg lijkt de front fan er geen last van te hebben.
Uiteraard heb ik gechecked of er een draadje in de fans zit, maar dat is niet het geval. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik had overigens ook deze fans besteld: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
Die zijn wel een stuk stiller maar geven exact hetzelfde geluid op random momenten. Moet ik gewoon 4 pins fans kopen of ze toch maar via de fancontroller van de kast aansluiten? Of wellichtg een verloopje? Hieronder de rest van mijn systeem:
Bvd!
Nu werkt dit allemaal probleemloos, echter merk ik om de zoveel tijd dat er een raar geluid komt van de fan op de achterkant. Ik heb er een opname van gemaakt, die kun je hier beluisteren: https://iekozz.stackstorage.com/s/BOiX0MeIjHTi94L
Nu is het vreemde dat als ik precies dezelfde fans aansluit op de fan controller van mijn kast, (via molex). dan draaien ze wel op vol vermogen (12v), maar dan niet hetzelfde geluid. Dit doet mij vermoeden dat het te maken heeft met de headers op mijn moederbord. Daar heb ik ze nu op aangesloten omdat ik noctua fans gewend was en de standaard nzxt fans wel enigszins luid zijn.
De rest van het systeem is wel lekker stil. Het geluid komt ook voor als de pc idle is en je /r/kattenplaatjes browsed ect
Uiteraard heb ik gechecked of er een draadje in de fans zit, maar dat is niet het geval. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik had overigens ook deze fans besteld: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
Die zijn wel een stuk stiller maar geven exact hetzelfde geluid op random momenten. Moet ik gewoon 4 pins fans kopen of ze toch maar via de fancontroller van de kast aansluiten? Of wellichtg een verloopje? Hieronder de rest van mijn systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 307,90 | € 307,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 215,- | € 215,- |
| 1 | Microsoft Windows Pro NL 1u 64bit OEM | € 19,46 | € 19,46 |
| 1 | Logitech Z623 | € 117,60 | € 117,60 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 76,77 | € 76,77 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,90 | € 95,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,43 | |
Bvd!
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell