Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Mijn vraag
...
Voor mijn vakantie heb ik autoroutes over bergpassen uitgestippeld in Google My Maps. Deze wil ik graag rijden met mijn Garmin navigatiesysteem. Echter, ik krijg de routes niet goed overgezet. Alleen het begin- en eindpunt worden overgezet waarna de Garmin zelf de optimale route berekend i.p.v. de door mij uitgestippelde (toeristische) route volgt :/ Dat is niet wat ik wil.

Hoe kan ik de door mij uitgestippelde routes incl. tussenstops in z'n geheel overzetten naar het navigatiesysteem zonder dat de laatste de route volgens zijn eigen inzicht gaat herberekenen?

"Vroeger" deed ik dat door alle bestemmingen handmatig in het navigatiesysteem (toen van Navigon) in te voeren en dan met "fictieve" tussenstops de routering te beïnvloeden totdat het naar wens was (bijv. over de mooie bergpas i.p.v. snellere autosnelweg routeren door een tussenstop in het midden v/d bergpas te zetten). Maar er moet toch een betere oplossing zijn, lijkt mij? :/

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Garmin Nüvi 1440 navigatiesysteem
- Garmin Basecamp software
- Google My Maps

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb in Google My Maps de route geëxporteerd naar een KML bestand. Deze importeer ik in Garmin Basecamp. De route wordt een "spoor" die ik dan omzet naar een autoroute en vervolgens "verzend" naar de Garmin Nüvi 1440.

Op de Nüvi 1440 kan ik dan via Tools=>Mijn gegevens=>Routes importeren de route inladen. Echter, hij ziet dan alleen het begin- en eindpunt en gaat dan zelf een route berekenen. Alle door mij ingevoerde tussenstops en uitgestippelde route komen niet mee ;( Als de route een rondrit is resultaat dat in een route van 0km omdat het eerste en laatste punt hetzelfde zijn.