Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Surface pro M3 of i5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• macna
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ga dus een surface pro 2017 halen voor wat tekenen in de trein, bus, vliegtuig, etc.
En ook om wat aantekeningen te maken op school, en gewoon een mobile device.
Ik heb al een sterke razerblade met een 1060 erin voor als ik serieuze 3d programmas moet kunnen runnen voor mijn opleiding maar wil nu een device met een super mooi scherm en een pen die aanvoelt als een pen.

Ja ik heb al naar alternativen gekenen. Nee ik vind de surface niet overpriced. Ja ik sta vast van mijn besluit en ga dus ook echt een surface halen en geen dell xps of ipad pro ( al hebben laternativen altijd ook hun sterke punten( punt als in pen haha ) )

Nu is de vraag. Zal ik voor de core M3 gaan of 500 euro extra betalen voor een i5?

ik ga hier dus geen video editing mee doen, of zware games, 3d programmas en renders.
Het is puur om aantekeningen te kunnen maken en te tekenen, beetje internetten. hooguit los gaan in fruityloops. Maar al het zwaardere laat ik aan de razerblade over.

Het merendeel van de mensen die ik om hun mening vroeg weten er niet zoveel van af dus die schreeuwen maar gewoon wat (zoals "op een core m3 kan je toch niet gamen" alsof het nog niet duidelijk is dat je niet echt op een ms surface hoort te gamen, maarja). Dus ik dacht laten we maar gewoon op tweakers vragen hoe en wat, meeste van jullie weten wel hoe het zit.

ps. begrijp alstublieft ook dat ik nog 160 euro voor een toetsenboord en 100 euro voor de pen moet betalen.

pps. de geruchten dat de m3 een langere batterij levensduur heeft omdat deze "minder verbruikt" zijn er of niet, of te klein om waar te nemen. Dus allebij de modellen hebben rond de 8 uur aan casual use

alvast bedankt

Alle reacties

Verwijderd

Een I5 met 4GB RAM (128SSD) is 200,- euro duurder dan een M3 met 4GB RAM (128SSD). Een I5 met 8GB RAM (256SSD) is inderdaad 500,- euro duurder. Ik vind persoonlijk de I5 de moeite niet waard voor het werk wat je ermee gaat doen. Mocht je studentenkorting kunnen krijgen via de Microsoft shop, dan zou een I5 (+ 200,-) interessant "kunnen" zijn, maar daarbij wordt het RAM geheugen niet verhoogd. In mijn optiek is de M3 een prima keuze aangezien je ook aangeeft een sterke laptop te hebben. Ik hoop dat andere forum-leden je verder kunnen helpen met deze kwestie.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor jouw wensen inderdaad gewoon de m3 nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
macna schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:30:
pps. de geruchten dat de m3 een langere batterij levensduur heeft omdat deze "minder verbruikt" zijn er of niet, of te klein om waar te nemen. Dus allebei de modellen hebben rond de 8 uur aan casual use
Toch even een kick.. ben benieuwd hoe de m3 je bevalt? Spijt toch geen i5 te hebben genomen of bevalt hij prima. Zit in hetzelfde bootje: wil een Surface Pro voor browsen (ben een "Chrome ~20 tabs open" user), office werk (geen enorme spreadsheets), lezen (+annoteren) van kleine maar ook grote pdf's en af en toe wat licht Photoshop Elements/Premiere Elements werk waarbij het niet uitmaakt of het allemaal wat langer duurt. i5-4GB (8GB vind ik echt veel te duur worden) of €200 besparen met een m3. Battery-life vind ik wel vrij belangrijk, dus vandaar dat ik de Pro4 niet zo zie zitten.

Reviews genoeg over de Pro 2017 maar bar weinig over de m3 versie helaas :(

Qua battery-life lees ik hier dat er toch wel flinke verschillen bij normaal gebruik tussen m3/i5/i7 in het voordeel van de m3:
http://www.lovemysurface....m3-vs-core-i5-vs-core-i7/
Performance vergelijk : http://www.lovemysurface....i5-vs-i7-processors-2017/

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 10-09-2017 11:15 ]

• macna
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb de core m3 gehaald, en ik vind hem echt perfect. pen werkt geweldig, ik kom de hele schooldag rond met 1 lading.( including colleges van 2 uur achter elkaar aantekeningen maken) en hoef me dus geen zorgen te maken over een oplader me nemen. kwa performance. hij doet het goed voor wat je verwacht. tot nu toe doen alle windows aplications die ik bekeken heb het perfect. en zelfs chrome met +15 tabs open doet het nogsteeds vloeiend. en photpshop elements 15 uit de windows store deed het ook goed.
sidenote. ik viel in slaap met bojack horsemen aan op netflix, toen ik wakker wakker werdt na 3-4 uur had ik gerust nog 75 procent over. echt geweldig en ben super blij met de surface