video driver gezocht van outdated laptop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegitBonzai
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-04-2021
ik ben nu al een paar dagen bezig met een laptop en krijg het maar niet voor elkaar om de juiste drivers bij elkaar te vinden.

het gaat hier om de packerd bell easynote r4355

het is al een oud beestje.. maar ja dingen kosten geld.. en zekers computers..
wilde deze laptop maken en geven aan bewoner van mij.

die wilt slechts een beetje kunnen schrijven in word en een beetje internetten en dat is het eigenlijk wel..
pretty basic stuff dus...

er staat windows xp op maar ik ga er niet van uit dat hij gekke dingen ermee gaat doen.
...

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cMOsLQ/P_20170729_123328.jpg
...

wel heb ik het geluid weer aan de praat gekregen dankzij realtek. en kan hij straks ook draadloos internetten (er is geen andere mogelijkheid).

het zal fijn zijn als ik de video driver kan vinden.
ik kan hem op de website van packerd bell niet vinden.
...

iemand suggesties voor me?

We all know the answer to life now...

Beste antwoord (via LegitBonzai op 02-08-2017 15:26)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LegitBonzai schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:09:
ik ben nu al een paar dagen bezig met een laptop en krijg het maar niet voor elkaar om de juiste drivers bij elkaar te vinden.

die wilt slechts een beetje kunnen schrijven in word en een beetje internetten en dat is het eigenlijk wel..

er staat windows xp op maar ik ga er niet van uit dat hij gekke dingen ermee gaat doen.
...

[afbeelding]
...

wel heb ik het geluid weer aan de praat gekregen dankzij realtek. en kan hij straks ook draadloos internetten (er is geen andere mogelijkheid).

...

Ik verwacht dat je hiermee de volle 1024*768 pracht en praal aan het werk kunt krijgen :
http://drivers.softpedia....phics-2-Driver-1418.shtml

Vind overigens wel dat je de laptop erg tekort doet hoor. Volgens Packard Bell zelf is het gewoon "The latest in notebook technology " dus je mag best wat positiever zijn :9

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LegitBonzai schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:09:

...

[afbeelding]
...

...

Ik verwacht dat je hiermee de volle 1024*768 pracht en praal aan het werk kunt krijgen :

Vind overigens wel dat je de laptop erg tekort doet hoor. Volgens Packard Bell zelf is het gewoon "The latest in notebook technology " dus je mag best wat positiever zijn :9

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:26
wel heb ik het geluid weer aan de praat gekregen dankzij realtek. en 1kan hij straks ook draadloos internetten (er is geen andere mogelijkheid).
Mijn god, internetten, seriously? Met Windows XP dat zo lek is als een mandje?

Dat besturingssysteem is in de basis 16 jaar oud en de mainstream support is afgelopen in 2009!

Ik vind het echt onverantwoord.

Dat ding is binnen de kortste tijd lid van een botnet of je hdd is geencrypt, je bestanden zijn gestolen, je bent spam aan het versturen en er staan keyloggers op. Doe de gebruiker een plezier en laat dat ding nooit connecten met internet.

Als je het internet op wilt, zorg dan dat je een systeem hebt met minimaal Windows 7.

Ik zou niet eens verbaasd als je provider je verbinding afsluit omdat ze zien dat er bv spam door jou verstuurd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door White Feather op 02-08-2017 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Probeer er eens Lubuntu op te zetten, speciaal gemaakt voor wat oudere hardware.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:26
Absoluut nooit iemand windows XP geven om mee te internetten. Het gaat er niet om of de gebruiker er zelf rare dingen mee gaat doen. Hij wordt binnen no-time ongemerkt geïnfecteerd, waarna er van alles kan gebeuren. Als de eigenaar ooit iets met internetbankieren doet ...
Het kost slechts 20 euro om een nieuwe windows 10 licentie te kopen. Geen idee of dat gaat werken op deze laptop, maar dat kun je zelf verder eerst uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Playa del C. schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:07:
Absoluut nooit iemand windows XP geven om mee te internetten. Het gaat er niet om of de gebruiker er zelf rare dingen mee gaat doen. Hij wordt binnen no-time ongemerkt geïnfecteerd, waarna er van alles kan gebeuren. Als de eigenaar ooit iets met internetbankieren doet ...
Het kost slechts 20 euro om een nieuwe windows 10 licentie te kopen. Geen idee of dat gaat werken op deze laptop, maar dat kun je zelf verder eerst uitzoeken.
Windows 10 op 512MB geheugen en een Celeron M single core, nee dat wordt hem niet :+

Lubuntu is nog te overwegen. Libreoffice werkt meer dan prima en anders werken de meeste applicaties van Office 2007 en 2010 perfect via PlayOnLinux (wine).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegitBonzai
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-04-2021
Switchie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:51:
[...]

dat is de info die ik zocht
dank je _/-\o_

We all know the answer to life now...

Pagina: 1