Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
Hallo, ik wil graag polsen wat de meningen zijn over pathe thuis. Prijs kwaliteit, en wat vinden de puristen onder ons van het geluid en beeld kwaliteit? Ze zeggen dat ze hd ztream leveren maar dat is een flink grijs gebied. Ik heb zelf nog geen film gehuurd hier wel netflix en via itunes apple tv films gehuurd en via illegale wegen alhoewel dat tegenwoordig door netflix en voorheen hbo weinig tot helemaal niks is. en natuurlijk vroegah in de prehistorie videobanden gehuurd bij de lokale videotheek. Mijn setup is een philips 65pus7601 apple tv 4 playstation 4 slim, kpn glas 100mb en bose 520 voor het geluid. Ik weet blue ray is DE kwaliteit maar ook erg duur voor eenmalig film te kijken. Netflix is voor het geld prima! maar de conpressie is toch wel goed zichtbaar. Op de apple tv films huren moet ik zeggen dat ik flink verrast ben van de geluids en beeld kwaliteit. Ja de conpressie is in de zwart waarden goed te zien maar is ook geen blueray

Kortom laat maar horen! En laat de discussie beginnen ( kon geen topic over pathe thuis vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb 1 film gehuurd op Pathé Thuis (ik had een kortingscode) en de beeldkwaliteit, geluid en gebruiksgemak vielen me reuze mee. Ik weet eerlijk gezegd niet meer in welke resolutie ik gekeken heb en ook niet meer welk audiospoor. Wat ik wel weet, is dat het gewoon goed beviel bij die film. Ik vind persoonlijk Netflix handiger in gebruik, maar daar zit natuurlijk geen betaalmodel achter waarbij je per film nog moet betalen. Tel je dat stukje bij Pathé niet mee, dan zit het best aardig in elkaar. Aangezien het geen abonnement is, maar gewoon per film zou je natuurlijk simpel een gratis account kunnen aanmaken en eens een leuke film kunnen proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb Pathé Thuis vaker gebruikt en ik vind het prima te doen. Ik moet er wel bij vermelden, dat ik over het algemeen weinig let op compressie e.d. Heb daarnaast 2 simpele 2.0 speakertjes van TRUST staan, dus mij maakt de geluidskwaliteit weinig uit.

Ik vind het vooral fijn dat ik met een zeer lage investering (lees geen) toch legaal een film kan kijken. Ik kan in (wat pathé) HD kwaliteit noemt kijken, voor 4 euro, zonder een dure blu-ray speler inclusief blu-ray films, die je eigenlijk maar 1x kijkt te kopen. En het bespaart een hoop afval, omdat al die DVD'tjes en blu ray's ook een keer gedumpt moeten worden. (Natuurlijk kost een server ook stroom)

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit. 4 euro is echt niet de hoofdprijs, dus als het echt niks is, ben je slechts 4 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-05 23:36
Ik gebruik pathe thuis af en toe. Ik kijk dan 'gewoon' de HD variant op mijn verder niet bijzondere tv waarbij het geluid ook uit de tv komt. Dat bevalt prima.

Enige puntje dat ik heb is het prijsbeleid. Films kost €x,99 en je kan alleen bedragen van €10/15/20/enz. opwaarderen. Mijn huidige saldo is iets van €6,05, en dat zal ik nooit meer op 0 krijgen. Het zijn maar centen, maar die verdwijnen dus. Ik zou liever zien dat je per film kan afrekenen met Ideal. Ga ik ze misschien even over benaderen, want dat kan bij hun normale pathe app ook.

Moet overigens aangeven dat hun klantenservice prima werkt. Ik had een film uitgekozen (en betaald) en wilde -zoals ik gewend ben van Netflix- de taal wijzigen. Dat bleek echter niet te kunnen. De NL en OV versies van films (het was een Disneyfilm) zijn echt twee verschillende films die je kunt kiezen. Volkomen mijn fout, want ik had niet opgelet. Toch een berichtje naar ze gestuurd met de vraag of daar wat aan gedaan kon worden. Binnen 10 minuten had ik een reactie van ze met daarin een code waarmee ik eenmalig een gratis film kon uitkiezen. Dus heb ik alsnog de OV versie van de film opgezet. Heel netjes en snel opgelost dus.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Malfunctions Ik kon het resterende bedrag bij mijn kortingscode gewoon betalen via Ideal. Gedaan op de website en via de app op mijn tv de film bekeken. Wellicht dat dit kon omdat het de eerste keer is? Anders moet je even kijken of jij niet gewoon hetzelfde doen kunt. Zo te moeten betalen als jij omschrijft, is voor mij ook een ergernis. Gebeurt bijvoorbeeld ook bij autowas-passen, etc.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrRobbert
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:25
Ik heb het gisteren ook eens geprobeerd en toch een tegenvaller. HD is niet mogelijk op een tablet. En ik kijk op een groot (projectie)scherm, aangestuurd met chromecast. In SD valt dat behoorlijk tegen.

Ik heb nog even gemaild met de klantenservice. Die reageerde snel, met de uitleg dat men op een tablet voor SD gekozen had omdat tablets toch maar een klein schermpje hebben. Waarom je dan ook (als Pathe) chromecast support, wat de meeste mensen toch zullen gebruiken om de film naar een groter scherm door te zetten, is niet duidelijk.

Edit: typo + verduidelijking

[ Voor 4% gewijzigd door DrRobbert op 16-08-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:13
*knip*
Hier hoef je een oud topic niet voor omhoog te halen aub.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 02-01-2024 21:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.