Windows 10 Activatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 07:52
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst een hardwarewijziging gedaan (moederbord + CPU + RAM) en nu geeft die aan dat Windows niet geactiveerd is (foutcode 0xC004C003).
Nu heb ik op internet meerdere oplossingen gelezen en er zou een knop moeten zijn met 'ik heb een hardwarewijziging gedaan' maar die staat nergens, ook niet als ik 'probleem oplossen' probeer. Daar komt alleen de volgende melding te staan: 'Uw exemplaar kan niet worden geactiveerd. Controleer uw internetverbinding ... bla bla... neem anders contact op met uw systeembeheerder'.

Ik heb zelf mijn Microsoft account al verwijderd (denk ik?) en weer opnieuw aangemeld maar dat mocht ook niet baten. Sommige websites geven aan dat het probleem na 24-48 uur weggaat maar dat is bij mij niet het geval (tenzij ik de PC dan 24-48 uur lang aan moet laten staan).

Weet iemand anders nog een oplossing? Behalve Windows opnieuw installeren... dat heb ik nog niet geprobeerd maar dat wil ik graag als laatste redmiddel hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Je kan de Microsoft activatie lijn bellen?
https://support.microsoft...ivating-microsoft-windows

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Mobo + CPU + RAM is niet zomaar een wijziging, je hebt praktisch een nieuwe PC.
Misschien dat je het in dezelfde case hebt gedaan, maar MS kan dat niet zien.
Note: een Windows 10 PRO OEM licentie kost ± 20,-

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jamesl schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:18:
Weet iemand anders nog een oplossing? Behalve Windows opnieuw installeren... dat heb ik nog niet geprobeerd maar dat wil ik graag als laatste redmiddel hebben. |:(
Met een verse installatie los je het activatieprobleem natuurlijk niet op.
Zou eerst de oplossing van @Murzeltje proberen.
Gewoon bellen en de situatie voorleggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hmm, probleem is wel dat ik laatst heb geupgrade van Win 7 naar 10 en de gratis periode was eigenlijk al verlopen maar ik las dat je het alsnog kon downloaden als je gebruikt maakte van 'assistive technologies', nu weet ik niet wat dat precies inhoudt maar dat doe ik eigenlijk niet lijkt me :p.
Weet niet of ze daar moeilijk over gaan doen.

Anders kan ik eventueel altijd nog wel een licentie krijgen via Surspot, maar die wilde ik eigenlijk bewaren voor mijn laptop.

Edit: wel fijn dat deze link niet werkt: https://www.microsoft.com...s/activation-centers.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door Jamesl op 02-08-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kom op, Zeg....

Je veranderd bijna alles behalve de behuizing aan een PC (CPU + RAM + Mainboard) en dan vind je 't vervolgens gek dat Microsoft denkt dat je een nieuwe PC in elkaar gezet hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-08-2017 00:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
wimmel_1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:23:
KOM OP, Zeg....

Je veranderd bijna alle behalve de behuizing aan een PC (CPU + RAM + Mainboard) en dan vind je 't gek dat Microsoft denkt dat je een nieuwe PC in elkaar gezet hebt?
Nou nou, rustig aan hoor..

Zie je ergens dat ik het raar vindt dat MS dit denkt? Ik vraag hier toch gewoon netjes of er een methode is om het te fixen?

Ik heb op meerdere websites gelezen dat er normaal gesproken een knop is met 'ik heb een hardwarewijziging gedaan' maar die is er helaas niet.

@mystie bedankt! Had ook al een ander nummer gevonden, maar wellicht dat ik het via de chat kan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jamesl schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:26:
[...]

Nou nou, rustig aan hoor..

Zie je ergens dat ik het raar vindt dat MS dit denkt? Ik vraag hier toch gewoon netjes of er een methode is om het te fixen?

Ik heb op meerdere websites gelezen dat er normaal gesproken een knop is met 'ik heb een hardwarewijziging gedaan' maar die is er helaas niet.

@mystie bedankt! Had ook al een ander nummer gevonden, maar wellicht dat ik het via de chat kan oplossen!
"t is geen verwijt of aanval van mij uit, maar je had zelf toch ook wel kunnen bedenken dat dít zo niet ging werken?

De licentie zit "fysiek" gekoppeld aan de combinatie CPU/Mobo (in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
wimmel_1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:31:
[...]

"t is geen verwijt of aanval van mij uit, maar je had zelf toch ook wel kunnen bedenken dat dít zo niet ging werken?

De licentie zit "fysiek" gekoppeld aan de combinatie CPU/MoBo.
Zo klonk het wel na je eerste zin ;)
Maar nee eigenlijk niet, dit is de eerste keer dat ik een dusdanige hardware verandering maak en dus ook de eerste keer dat ik een activatie probleem heb.

Ik heb sowieso weinig tot geen technische kennis van de software, als je het mij voor dit probleem gevraagd had dan had ik gewoon gezegd: 'Nee joh, het staat toch al op mijn harde schijf!'.
Moet wel zeggen dat ik het dan enigszins raar vindt dat je het niet zelf kan oplossen door het ergens aan te passen. Of is dat normaal gesproken wel mogelijk via die knop die ik eerder al aangaf maar ben ik een zeldzaam geval? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jamesl schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

Zo klonk het wel na je eerste zin ;)
Maar nee eigenlijk niet, dit is de eerste keer dat ik een dusdanige hardware verandering maak en dus ook de eerste keer dat ik een activatie probleem heb.

Ik heb sowieso weinig tot geen technische kennis van de software, als je het mij voor dit probleem gevraagd had dan had ik gewoon gezegd: 'Nee joh, het staat toch al op mijn harde schijf!'.
Moet wel zeggen dat ik het dan enigszins raar vindt dat je het niet zelf kan oplossen door het ergens aan te passen. Of is dat normaal gesproken wel mogelijk via die knop die ik eerder al aangaf maar ben ik een zeldzaam geval? :p
Je kunt 't oplossen door een nieuwe licentie (tot 't gebruik van de Microsoft Windows software) aan te schaffen. Die is dan weer gewoon geldig voor de huidige set aan hardware qua processor/mobo/cpu...

Je kunt ook een gratis Linux OS op je nieuwe PC installeren en dan tot de conclusie komen dat er veel andere dingen niet meer werken of überhaupt kunnen gaan werken. Je hebt je GPU niet vervangen met een rede..... DX werkt dan bijvoorbeeld niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
wimmel_1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:48:
[...]

Je kunt 't oplossen door een nieuwe licentie (tot 't gebruik van de Microsoft Windows software) aan te schaffen. Die is dan weer gewoon geldig voor de huidige set aan hardware qua processor/mobo/cpu...

Je kunt ook een gratis Linux OS op je nieuwe PC installeren en dan tot de conclusie komen dat er veel andere dingen niet meer werken of überhaupt kunnen gaan werken. Je hebt je GPU niet vervangen met een rede..... DX werkt dan bijvoorbeeld niet meer.
Ik ben verder geen programmeur of ICT'r en heb ook geen verstand van Linux of Ubuntu of andere OS voor PC, en zoals je zegt veel dingen werken daar niet op.

Ik ga gewoon even Microsoft benaderen en anders schaf ik wel een nieuwe licentie aan!

Bedankt allen voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mij heeft het in het verleden (windows vista tijdperk) ook wel eens geholpen om die telefoonlijn te bellen. Kreeg toen iemand aan de lijn en toen ik vertelde dat ik een nieuw moederbord heb gekocht omdat de oude kapot ging kreeg ik een nieuwe code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Palomar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:43:
Bij mij heeft het in het verleden (windows vista tijdperk) ook wel eens geholpen om die telefoonlijn te bellen. Kreeg toen iemand aan de lijn en toen ik vertelde dat ik een nieuw moederbord heb gekocht omdat de oude kapot ging kreeg ik een nieuwe code...
Werkt inderdaad prima, heeft mijn vader voor zijn nieuwe build ook gedaan nadat hij problemen had met verificatie. Even bellen, nieuwe code en klaar.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Gri77ie schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:47:
[...]

Werkt inderdaad prima, heeft mijn vader voor zijn nieuwe build ook gedaan nadat hij problemen had met verificatie. Even bellen, nieuwe code en klaar.
Palomar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:43:
Ik zal even een update geven.
Heb het eerst via de chat geprobeerd, duurde echt heel lang en die mevrouw kwam met oplossingen die ik zelf allang had geprobeerd.
Vervolgens vroeg ze of ze mij mocht bellen zodat zij mij door kon schakelen naar iemand die ging over de licenties (ze mocht mij namelijk niet een nieuwe licentie geven).
Wordt ik opeens doorgeschakeld aan een Engels sprekende vrouw, die ik door de slechte verbinding amper kon verstaan. Vervolgens snapte ze mijn hele verhaal niet (dacht dat ik bedoelde dat mijn moederbord kapot was) Na het nogmaals uit te leggen vertelde zij mij OOK dat ze niet over licenties ging en gaf ze mij het nummer van de NL helpdesk, die gebeld maar dat is een automatisch bandje? Uiteindelijk kwam ik op een nieuw scherm waar op een installatie-ID gevraagd werd die ik in eerste instantie niet kon vinden (Uiteindelijk via Windows knop + R en dan nog wat invullen achter gekomen). Na het invullen van die Installatie ID geeft die aan dat die niet werkt en dat je de helpdesk moet bellen, dus ik op die knop drukken om te bellen: "Er is momenteel onderhoud aan de website .... bedankt voor het bereiken van de Microsoft Helpdesk'.

Nou toen was ik er klaar mee, heb gelukkig nog een gratis licentie kunnen verkrijgen via Surfspot maar ik kreeg een beetje het idee dat Microsoft ook gewoon wilde dat ik een nieuwe licentie kocht, werd van het kastje naar de muur gestuurd.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Jamesl schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:45:
[...verhaal...]

Nou toen was ik er klaar mee, heb gelukkig nog een gratis licentie kunnen verkrijgen via Surfspot maar ik kreeg een beetje het idee dat Microsoft ook gewoon wilde dat ik een nieuwe licentie kocht, werd van het kastje naar de muur gestuurd.... :/
Op zich zou dat ook terecht zijn. Zoals aangehaald is het licentiemodel van Windows 10 dusdanig dat je je moederbord niet mag vervangen als je gebruik maakt van een OEM licentie of hebt geüpgradet tijdens de gratis periode. Je hebt dus geen recht meer op de licentie die je had verkregen voor je vorige combinatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
nelizmastr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Op zich zou dat ook terecht zijn. Zoals aangehaald is het licentiemodel van Windows 10 dusdanig dat je je moederbord niet mag vervangen als je gebruik maakt van een OEM licentie of hebt geüpgradet tijdens de gratis periode. Je hebt dus geen recht meer op de licentie die je had verkregen voor je vorige combinatie.
Ah ik heb nergens gelezen over die regel ;)
Zal dat het misschien zijn geweest waarom Windows weigerde te activeren ondanks meerdere pogingen.

Ach alles werkt gelukkig nu weer zoals het hoort :)
Pagina: 1