Toon posts:

Spotify USB audio streaming v. android mobiel n. autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Welke dubbeldin autoradio speelt gegarandeerd (gedownloade songs binnen) Spotify vanaf mijn adroid telefoon via USB? Budget bij voorkeur tot 200 euro maar evt. tot 300 (hoef geen DAB of andere media af te spelen).

Hieruit voortvloeiend; hoe zit dat nu met AOA protocol? Als de autoradio dit ondersteunt, betekent dit dan volledige integratie met je android telefoon via de option wired connection ipv blue tooth?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung S7 Edge

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Slechts een voorbeeld; S6 van mijn vriend aansluiten op Pioneer x580bt autoradio en dan kiezen voor wired connection ipv bluetooth, dit speelt alleen geluidfiles af, niet spotify terwijl het suggereert dat het een volwaardige vervanging is voor bluetooth, wat wel spotify overhevelt naar de autoradio. Ik kan dus niet vertrouwen op het feit dat er een wired connection via USB bij de specs staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:08:
Welke dubbeldin autoradio speelt gegarandeerd (gedownloade songs binnen) Spotify vanaf mijn adroid telefoon via USB? Budget bij voorkeur tot 200 euro maar evt. tot 300 (hoef geen DAB of andere media af te spelen).
Zou ik bij voorkeur gewoon via bluetooth laten lopen.
Hieruit voortvloeiend; hoe zit dat nu met AOA protocol? Als de autoradio dit ondersteunt, betekent dit dan volledige integratie met je android telefoon via de option wired connection ipv blue tooth?
Hangt van de versie af
Slechts een voorbeeld; S6 van mijn vriend aansluiten op Pioneer x580bt autoradio en dan kiezen voor wired connection ipv bluetooth, dit speelt alleen geluidfiles af, niet spotify terwijl het suggereert dat het een volwaardige vervanging is voor bluetooth, wat wel spotify overhevelt naar de autoradio. Ik kan dus niet vertrouwen op het feit dat er een wired connection via USB bij de specs staat.
Gokje:
De muziek op de servers van spotify is versleuteld en de app op jouw telefoon kan hier een bruikbaar mp3'tje van maken. Op deze wijze is het (praktisch) onmogelijk om muziek te rippen.

Bij een wired connection wil de radio het bestand "lokaal" afspelen. De enige manier om spotify nummers op een werkbare manier naar de radio te sturen zou dan zijn middels onversleutelde mp3tjes.
Logischerwijs is dit erg makkelijk te rippen dus zal spotify er een stokje voor gestoken hebben

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedownloade muziek van spotify op mijn telefoon maar ik heb inderdaad van coolblue gehoord ook dat spotify usb streaming heeft uitgeschakeld voor muziek via de app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom geen 3.5mm jack of bluetooth? Beiden werken een stuk praktischer en ondersteunen elke app.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N