Prijsverschil Windows 10 Pro vs Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 13:14
Hallo,

Ik zit net even in de pricewatch te kijken en merk op dat windows 10 pro een stuk goedkoper (20 euro) is dan de home versie (45 euro).

Ik was eigenlijk van plan om een OEM licentie te kopen voor de home editie, maar om daar nou het dubbele voor te betalen vind ik een beetje gekkenwerk. Is er een reden voor dit prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Logischerwijs niet. Gewoon de pro versie nemen in dit geval

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk ook te maken met de verschillende shops.
Ik krijg daarbij ook het idee dat je bij de pro versie van 20,- alleen de sleutel krijgt en bij de home versie van 45,- een OEM CD krijgt + sleutel.

Overigens, de shop die de home voor 45,- verkoopt, verkoopt ook de pro versie voor 35,-

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 02-08-2017 05:50 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die goedkope windows 10 pro licenties zijn een wat grijs gebied. Die komen van bedrijven die een groot aantal licenties gekocht hebben en deze over hebben en ze als een soort tweedehands verkopen, wat van MS eigenlijk niet mag, maar van het europees hof wel (correct me if i'm wrong, maar zo'n soort verhaal is het volgens mij wel).

Die Home-versies zijn de officiele versies van MS en dus duurder (officiele Pro van MS is nog duurder).

Als consument kun je prima die goedkope pro licentie van 20 euro kopen. Als het werkt dan werkt het ;) Heb een tijdje geleden ook een gekocht voor een oude pc en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:03
Hier hetzelfde verhaal, wilde voor een originele Home versie gaan en kwam tot ontdekking dat de Pro goedkoper was? Om die rede 2 stuks besteld en voordat de orderbevestiging binnen was had ik de 2 sleutels al in bezit!

Beide zonder problemen geïnstalleerd en geactiveerd :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Palomar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:00:
Als consument kun je prima die goedkope pro licentie van 20 euro kopen. Als het werkt dan werkt het ;) Heb een tijdje geleden ook een gekocht voor een oude pc en geen problemen mee gehad.
Totdat MS er achter komt en de sleutel in trekt. Vervolgens ben je gewoon je licentie kwijt en is je Windows weer "unregistered".....

Ik heb één keer bij een dergelijk bedrijf een licentie gekocht en ik doe het nooit meer. Het zijn geen geldige licenties. Het kan zijn dat ze werken maar er is geen enkele garantie dat ze morgen nog werken en het bedrijf zelf gaat geen enkele medewerking geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Croga schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:20:
[...]

Totdat MS er achter komt en de sleutel in trekt. Vervolgens ben je gewoon je licentie kwijt en is je Windows weer "unregistered".....
Als het europees hof heeft bepaald dat het mag (bron) dan snijdt MS zich erg in de vingers door de sleutel in te trekken. Zal ook wel een leuke boete tegenover staan. Of het moet al zo zijn dat er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (een sleutel onderdeel van een overkoepelende licentie doorverkopen mag volgens mij niet), vandaar dat het idd wel een beetje een grijs gebied is, omdat jij als koper dat niet kunt controleren. Maar vraag me dan nog steeds af of MS die sleutels gewoon intrekt als je ze te goeder trouw hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ze zien dat er een ongeldige VLK gebruikt is wordt die gewoon ingetrokken. Het is niet alsof MS kan zien door wie dingen gekocht zijn. En als de VLKlicentie overtreden is dan wordt het spul gewoon ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 15:13
Palomar schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Als het europees hof heeft bepaald dat het mag (bron) dan snijdt MS zich erg in de vingers door de sleutel in te trekken. Zal ook wel een leuke boete tegenover staan. Of het moet al zo zijn dat er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (een sleutel onderdeel van een overkoepelende licentie doorverkopen mag volgens mij niet), vandaar dat het idd wel een beetje een grijs gebied is, omdat jij als koper dat niet kunt controleren. Maar vraag me dan nog steeds af of MS die sleutels gewoon intrekt als je ze te goeder trouw hebt gekocht.
Maar goed, het gaat helemaal niet om het doorverkopen - dus die uitspraak is hier vrij zinloos. Die hele OEM licenties zijn er simpel gezegd niet voor om zelf te gebruiken. Op grond daarvan kunnen ze alsnog licenties intrekken zonder tegen de uitspraak van het Europese Hof in te gaan.

Idem indien het om Volume License gaat, kan bij misbruik gewoon ingetrokken worden.

Als je een licentie via de Microsoft store aan wilt schaffen ben je mininaal 100 (of dik het dubbele voor Pro) euro kwijt. Dan moet je jezelf toch achter je oor krabben als je voor 20 euro een licentie kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
jaihel schreef op Tuesday 1 August 2017 @ 23:06:
Hallo,

Ik zit net even in de pricewatch te kijken en merk op dat windows 10 pro een stuk goedkoper (20 euro) is dan de home versie (45 euro).

Ik was eigenlijk van plan om een OEM licentie te kopen voor de home editie, maar om daar nou het dubbele voor te betalen vind ik een beetje gekkenwerk. Is er een reden voor dit prijsverschil?
Tja...die prijzen zijn ook niet de 'normale' prijzen van een OEM versie. Zie ook de overige reacties. Eventueel risico is dat de key door Microsoft wordt ingetrokken en je dus uiteindelijk een niet werkende versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve de prijs... de technische verschillen:
reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken
Google adv tip:
De club heeft de Home versie trouwens in de aanbieding..
https://www.digitallicens...nederlands-oem-32-64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Bedankt voor de info allemaal. Ik waag het erop, en zie wel hoe het gaat.
Nu wil ik een schone installatie gaan doen van windows 10. Krijg ik die optie in de MediaCreationTool? Of moet ik daarvoor de RefreshWindowsTool gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

jaihel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:37:
Bedankt voor de info allemaal. Ik waag het erop, en zie wel hoe het gaat.
Nu wil ik een schone installatie gaan doen van windows 10. Krijg ik die optie in de MediaCreationTool? Of moet ik daarvoor de RefreshWindowsTool gebruiken?
Mediacreationtool maakt een opstartbare USB (of brand een DVD) waarvan je de PC moet opstarten zodat je de schijf kan formatteren en echt helemaal opnieuw kan beginnen. Verder kan het alleen een in-place upgrade doen, geen refresh of reset.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
nelizmastr schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Mediacreationtool maakt een opstartbare USB (of brand een DVD) waarvan je de PC moet opstarten zodat je de schijf kan formatteren en echt helemaal opnieuw kan beginnen. Verder kan het alleen een in-place upgrade doen, geen refresh of reset.
Oke, dan wil ik gaan voor deze optie:

https://www.microsoft.com...nload/windows10startfresh

Enig idee of dat daar ook alleen de productcode voldoende is? Dat kan ik zo snel niet vinden..
Pagina: 1