Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618566

Topicstarter
Hallo allen,

Voor een ex-buurman heb ik zijn PC opnieuw geïnstalleerd en van een SSD voorzien, de computer was niet meer vooruit te branden. Het betreft een oudere man die graag met Windows 7 wilde blijven werken, hij heeft een officiële W7 versie.

Er zijn 2 DVD stations ingebouwd (brander & speler) beide werken niet meer. Voor de herinstallatie werkten de DVD's wel. Nu 2 gele uitroeptekens in apparaatbeheer met "ATAPI iHAS124 F ATA Device" (bij de 2e staat W ATA Device).

Ik heb een volledig nieuwe Windows installatie uitgevoerd op een nieuw ingebouwde SSD, alles werkte eerst goed, waarschijnlijk ging het mis tijdens de installatie van de Windows updates (ruim 200).

Ik heb e.e.a. getest met de door Windows automatisch geïnstalleerde drivers en met de meest recente moederbord drivers gedownload van de ASUS website, ook heb ik de H87 Intel-chipset drivers van de Intel website getest. Ik heb meerdere malen alle drivers verwijderd en andere versies getest maar geen verandering.

Het betreft een Asus H87M-PLUS moederbord.

Ik wordt er een beetje moedeloos van, ik ben inmiddels 3 uur aan het zoeken maar kom niet verder.
Heeft iemand een goede tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijder de apparaten eens in apparaatbeheer en start eens opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:22
En vergeet de stuurprogramma's niet meteen weg te gooien alvorens je opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:02:
Verwijder de apparaten eens in apparaatbeheer en start eens opnieuw op.
Dit heb ik al meerdere malen gedaan, helaas geen resultaat.

Zelfde melding na de herstart: "ATAPI iHAS124 F ATA Device"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jarno schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:15:
En vergeet de stuurprogramma's niet meteen weg te gooien alvorens je opnieuw start.
Bedoel je hiermee, alle drivers van de probleem apparaten verwijderen en gelijk daarna opnieuw opstarten?

Zo ja, dan heb ik dat al meerdere malen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:19
Anoniem: 618566 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:45:
[...]

Bedoel je hiermee, alle drivers van de probleem apparaten verwijderen en gelijk daarna opnieuw opstarten?

Zo ja, dan heb ik dat al meerdere malen gedaan
Heb je alle 5 de oplossingen geprobeerd van de link ? Dit gaat een stuk verder dan in apperaatbeheer de dvd uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je iets met de kabels gedaan terwijl je je SSD ingebouwd hebt, en heb je in de BIOS met IDE of SATA instellingen zitten spelen?

[ Voor 32% gewijzigd door johnkeates op 02-08-2017 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update geprobeerd?
Pagina: 1