Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp/advies bij nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers!
Mijn Naam is Vince, ik wil een game pc aanschaffen. Heb nu 5 jaar gegamed op een laptop en kan het echt niet meer aan. Ik haat het dat al mn vrienden bepaalde games kunnen doen en ik niet. Dus daarom heb ik besloten een game pc aan te schaffen. Ik heb al een build gemaakt met een vriend, maar zou graag jullie advies willen wbt deze build en of jullie misschien een andere of aanpassingen adviseren.
Alvast bedankt!
mvg Vince

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik speel atm vooral League of Legends, wat mijn pc nog net aankon. Echter wil ik met een nieuwe pc ook zwaardere spellen gaan proberen zoals WoW bijv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal rond de 1000,- uitgeven. Alleen wil ik ook niet teveel uitgeven als ik het niet nodig heb zegmaar...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weinig verstand van om eerlijk te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nop.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik moet gewoon lekker kunnen gamen.

Ga je overklokken?
0.0 verstand van.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DUAL-GTX1060-O3G€ 296,45€ 296,45
1Corsair CX650M€ 79,12€ 79,12
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14€ 75,75€ 75,75
1Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming€ 147,95€ 147,95
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 173,60€ 173,60
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,90€ 95,90
1Seagate Barracuda, 1TB€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,72

Verwijderd

Je kan op de voeding besparen want 650w is redelijk overkill. Verder zou je een ander moederbord kunnen nemen want je gaat waarschijnlijk toch niet overklokken. Die besparing zou je eventueel in een GPU kunnen investeren.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Had je toevallig ook al een kast in gedachten?
Heb je trouwens een reden waarom je niet voor AMD Ryzen kiest?
Heb je al een monitor?
Waarom dat moederbord?

De SSD kan iets goedkoper. Je kan deze pakken pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB, maar als je moederbord een M.2 slot heeft kan je ook pricewatch: Crucial MX300 m.2 275GB pakken. Verschil is er praktisch niet, afgezien dat de M.2. minder wegwerken en gedoe met kabels is.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 01-08-2017 22:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd aan welk moederbord zat je dan te denken?

@Nat-Water had nog geen kast ingedachten, heb geen reden om niet voor de AMD Ryzen te gaan, Ben aan het kijken voor goede beeldschermen op marktplaats en kreeg dat moederbord geadviseerd.

• Nat-Water
  • Nu online
Okee. Nou, ik adviseer je om een ander moederbord te kiezen :P. Dat is een relatief duur moederbord geschikt voor overklokken. Voor jou niet nodig dus.

Een kast is wel handig om te bepalen. Is het niet voor de looks, dan is het wel om te kijken of alles wat je nu opnoemt uberhaupt wel in je kast past. Als je bijvoorbeeld waarde hecht aan een kleine kast dan moet daar rekening mee gehouden worden.

Lees deze even door: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 en reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017

Het is om je een idee te krijgen wat er mogelijk is voor het geld. Je huidige processor is niet meer de slimste keuze, dat is een Ryzen-variant. Door een beetje te mixen met de BBG's kan je een hele leuke build krijgen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
dus eig adviseer je me gewoon de Best Buy Guide van Juli?

• Nat-Water
  • Nu online
Nee - hoewel het een goed uitgangspunt is.

-Die build heeft geen 1 TB HDD, die jij wel hebt in je oorspronkelijke build.
-Vanwege prijsstijgingen is die build ietsjes over de 1000 euro.
-Het is maar de vraag of jij de kast mooi vindt ;).
-De SSD heeft meer opslag dan in je voorstel.

Je zou bijvoorbeeld de 525GB SSD, die in het voorstel daar 152 euro kost, vervangen door het 275GB model. Dan heb je weer financiële ruimte voor de 1TB schijf.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, dan zou ik meer geheugen hebben inruil voor n minder grote ssd. dat vindt ik zelf n goede ruil eig. De kast kom ik wel uit. Alleen heb ik dan aan de rest genoeg om de spellen te spelen die ik wil kunnen spelen met die build?

• Nat-Water
  • Nu online
Dat moet prima lukken.

Verwijderd

Een MB met een B250 chipset is voldoende.

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Wat voor monitor zoek je? Anders voldoet Gtx 1050ti ook.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Het is wel belangrijk om ook vast aan de kast de denken. Vooral omdat dat ook invloed heeft op de andere componenten. Denk daarbij aan de grootte van het moederbord, maximale lengte van de videokaart, en of het belangrijk is dat het moederbord er leuk uit ziet (denk daarbij aan bijvoorbeeld ledjes als je een window in je kast wil)

De gekozen voeding is een voeding die overkill is voor jouw systeem (650 watt is niet nodig), en daarbij niet verkeerd is, maar ook geen extreme top voeding. Een beter alternatief is de pricewatch: Corsair RM550x Zwart

Je betaalt wat meer voor wat minder wattage, maar uiteindelijk is deze voeding van een stuk betere kwaliteit. Mocht je dit teveel vinden volstaat een pricewatch: Corsair CX450M ook.

Zoals hierboven ook al staat is het ook een optie om Ryzen te nemen. De Ryzen 5 1500x (pricewatch: AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler presteert ongeveer gelijk aan de I5 7400. In de ene game presteert de I5 beter, in de andere de Ryzen.

Daarbij moet je een compatibel moederbord vinden. Daar moet je een AM4 moederbord bij zoeken. Met bijvoorbeeld een B350 chipset.

Met geheugen word er voor Ryzen vaak sneller geheugen aanbevolen, omdat ze daar ook echt gebruik van maken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15

Als videokaart volsta je met 1080p gaming ook met een GTX 1050ti, die op het moment in verhouding een stuk goedkoper is dan de GTX 1060.

Verder zou ik inderdaad een SSD gebruiken, en een HDD'tje toevoegen.

De kast is voornamelijk smaak :) Let wel op de punten die ik hierboven ook genoemd heb zoals de grootte van het moederbord (ATX, Micro-ATX, Mini-ITX), en de lengte van je videokaart. (en ook een eventuele losse cpu koeler, maar is hier waarschijnlijk niet van toepassing.)
Pagina: 1